5 Keer per dag BSOD tijdens netwerkverkeer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:24
Wie heeft er nog een geniaal idee om mijn computer probleem op te lossen? Ik wordt er helemaal gek van.

Dit is mijn systeem:

Asus P5GDC-C Deluxe mainboard
3,2GHz P4 HT
1024MB DDR Corsair geheugen (2*500MB)
400Watt voeding
3COM 3C905C 10/100Mb Netwerkkaart
Creative Soundblaster 64 PCI
1 TB Samsung SATA HD
500 GB SATA HD
250 GB IDE HD
CD-r/rw IDE brander
DVD IDE player
HP Scanjet 3500c USB
Logitech Cordless mouseman optical USB
Logitech Cordless keyboard PS2
Logitech Webcam USB

Ik ben al sinds december bezig met uitzoeken waarom dit systeem zo instabiel is als de pest maar kom er niet uit.

Wat gebeurt er?

Alleen bij (veel) netwerk verkeer krijg ik steevast een BSOD, Event ID: 1003, Category 102): "Error code 100000d1, parameter1 00000004, parameter2 00000002, parameter3 00000000, parameter4 f79735bb." Dit gebeurt me gemiddeld zo'n 5 keer per dag.

Wat heb ik allemaal gedaan?

* Zoekopdrachten in Google geven aan dat deze fout vaak te maken heeft met driver issues, daarom heb ik van de omboard netwerkkaart (Marvell Yukom) oudere versies geinstalleerd
* De onboard netwerkkaart vervangen door de 3COM. Onboard uitgezet in het bios en drivers verwijderd.
* De netwerkkaart ingesteld op 100Mb full duplex ipv automatisch
* Andere voeding (was een 300 Watt)
* Videokaart vervangen voor de onboard (was een ATI Radeon)
* Alle HD + CD-roms losgekoppeld zodat alleen de Samsung overbleef (staat XP op)
* ipv de Samsung HD een 40 GB IDE harddisk geplaatst met een nieuwe XP installatie
* Stresstest uitgevoerd dmv prime95 (1 dag zonder problemen getest)
* Memtest, in eerste instantie kwamen hier fouten aan het licht. Toen kwam ik erachter dat ik lekkende condensatoren op het moederbord had zitten (zie deze foto) en dacht daarom dat ik de bron van het probleem had gevonden. Ik heb 10 condensatoren vervangen maar het probleem bleef, alleen het geheugen gaf toen geen fouten meer.
* Alle USB apparaten van het systeem verwijderd (behalve de muis)

Heeft iemand dit toevallig eerder meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 19:31
Zet hoe dan ook even uit dat Windows moet rebooten na een BSOD, dan kun je even noteren welke stopcode (0x00..) je krijgt en welke melding. Daar hebben we meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
De stopcode is:

0x000000D1 (0x00000004, 0x00000002, 0x00000000, 0xF79735BB)

Hier een screenshot van het BSOD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:22

ralpje

Deugpopje

Heb je na het repareren van je mobo al een schone installatie gedaan? Het kan zijn dat de defecten je installatie om zeep hebben geholpen natuurlijk.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
Ik heb wel een keer een schone installatie gedaan maar weet niet zeker meer of dat voor of na het vervangen van de elco's was. Da's wel een hele goeie tip van je, ga ik vandaag dan ook gelijk mee beginnen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hensdesk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 10:12
je hebt al heel wat geprobeerd.
maar heb je al een nieuw moederbord uit geprobeerd?
ik vind het nog al wat om 8 condensators te vervangen.
misschien zitten er nog condensators op die defect zijn, maar dat het defect nog niet zichtbaar is?
ik heb het vermoeden dat je moederbord gaar geworden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
Ik reageer nog even weer op mijn eigen bericht en ik weet dat het al bijna 2 jaar oud is.

Uiteindelijk ben ik er achter gekomen dat het probleem veroorzaakt werd door de CPU. Ik heb de 2,8 GHz uit de pc van mijn zoon gehaald en deze in mijn pc geplaatst en sinds die tijd draait hij zonder problemen. De 3,2 GHz CPU heb ik in zijn pc gezet en wonder boven wonder doet deze het ook nog altijd zonder problemen. Ik heb al die tijd gedacht dat er dan misschien wel een stofje ofzo tussen de CPU en het moederbord heeft gezeten maar heb het nooit meer getest.

Gisteren ging de voeding van de pc kapot en heb deze vervangen, en dat was voor mij ook het moment om de 3,2 GHz weer terug te plaatsen in de hoop dat die het nou wel zou doen. Maar binnen het uur was het probleem er weer; 1 bestandje van usenet downloaden en een BSOD.

Heeft er iemand nog enig idee wat ik fout doe? Zou ik misschien iets in het bios moeten wijzigen of zou de processor echt kapot zijn?

Ik hoop dit nog steeds een keer op te kunnen lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 20:20
2de hands pentium 4's zijn 2de hands niet zo duur. Misschien een optie gewoon om er eentje te kopen voor 20 euro ofzo?

Het klinkt dat je vrij zeker van je zaak bent dat het aan de CPU ligt. (Check voor de zekerheid ook voor bios updates en bijhorende changelos, wellicht dat hier ook iets in terug te vinden is)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Pagina: 1