• drogba
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-02 16:20
TV aansluiting; UPC DVR Digitaal, beeld wordt doogegeven dmv scart.
Kijkafstand: 2,5 - 3 m

Ik heb gekeken naar de volgende lcd tv's.
-SONY KDL-40W4500 BRAVIA, goede kwaliteit en mooi design
-Panasonic TX-37LZD85, erg goed beeld, moeite met sportbeelden
-Panasonic TX-37LZD800, deze heeft mijn voorkeur, super beeld en sportbeelden geeft hij het beste weer in vergelijking met de bovenstaande 2 lcd's.

In de winkel heb ik gekeken naar de verschillende signaalvormen:
Digitenne, doorgelust met scart, geeft blokkerig beeld op Full HD als je dicht bij staat.
UPC digitaal, doorgelust met scart geeft beter beeld als digitenne, geeft minder blokkerig beeld als je dichtbij staat.
HD kwaliteit van UPC, geeft super beeld , maar vind het de moeite niet waard om extra te betalen voor 3-8 extra zenders.

Is het zo dat het beeld van UPC digitaal alleen dmv scart wordt doorgestuurd na de lcd of kan dit ook echt digitaal worden doorgestuurd zonder verlies van beeldkwaliteit en zonder dat de tv de beelden moet bewerken en om moet zetten.

Ik twijfel nu heel erg om een lcd te kopen omdat ik deze beelden nu op deze manier heb gezien en ik was niet echt onder de indruk, werd er bij sportbeelden misselijk van.

Hoort dit gewoon bij UPC digitaal of kan ik dit oplossen op een manier die ik nog niet weet.

Tevens wil ik graag HD films bekijken omdat ik een enorme filmfanaat ben en van de hoogste kwaliteit wil genieten.

Het formaat is maximaal 40 inch en minimaal 37 inch, en mijn budget tot 1200,-

Wat zouden jullie mij aanbevelen om te doen?

• DarkAtNight
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 20:23
De TV kan het beste via HDMI worden aangesloten. Ik kan je vertellen dat dat er fantastisch uitziet. Het gaan niet alleen om de resolutie namelijk, ook het kleurbereik is groter met HD TV. Jammer dat er nog zo weinig TV content in HD is (ik heb geen film HD abonnement).

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
drogba schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 17:13:
Ik twijfel nu heel erg om een lcd te kopen omdat ik deze beelden nu op deze manier heb gezien en ik was niet echt onder de indruk, werd er bij sportbeelden misselijk van.

Wat zouden jullie mij aanbevelen om te doen?
Ik raad aan om te gaan googlen naar motion resolution en dan meteen in de plasma hoek te gaan kijken :) Mijn oom heeft een dure sony van 2000 euro en hij vond de kwaliteit van de plasma van mijn oma stukken beter.

En het is eigenlijk een open deur: als het product jou niet aan staat dan moet je het niet kopen ;) Het is een buyers market en geen sellers market met het huidige aanbod :)

Maar voor beelden welke een hoge motion resolution nodig hebben (sport! ) dan zou ik daar op gaan selecteren. En mijn kijk verbreden naar plasma toestellen :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Voordeel bij UPC als je wel voor een HDTV pakket kiest is dat je de tv dan aan kan sluiten via HDMI ipv via scart. Dan wordt het beeld (ook bij de niet HD zenders) helemaal digitaal doorgegeven en dit geeft een iets beter beeld.

• drogba
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-02 16:20
Dus het is raadzaam om bij de plasma tv's te kijken?

Maar de meeste plasma beginnen bij 42 inch en heel af en toe een verdwaalde 37 inch.
En 42 inch is toch echt te groot voor ons.

Als ik het goed heb dan heeft alleen panasonic een 37 inch plasma die het goed doet.
Wat betreft die motion resolution daar geven de tests aan dat de plasma beter is dan de lcd.

Het is dus zoeken naar ideale combinatie.

Is het dan misschien aan te raden om voor en HD-ready scherm te gaan, daar kan je dan toch gewoon de 720p en 1080p op afspelen, maar deze worden wel gedownscaled naar de resolutie van je HD-ready scherm als ik het goed begrijp.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
drogba schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 22:53:
Maar de meeste plasma beginnen bij 42 inch en heel af en toe een verdwaalde 37 inch.
Meestal wel
En 42 inch is toch echt te groot voor ons.
Het is maar 5cm groter als 40" dus dat valt nog wel mee ;)
gewoon de 720p en 1080p op afspelen, maar deze worden wel gedownscaled naar de resolutie van je HD-ready scherm als ik het goed begrijp.
Ik heb de 42px80 en ik heb hier een BR-speler op 1080p24, DVB-S HD, DVB-C SD, een xbox en binnenkort een PS3: geen centje pijn met het TV kijken hoor.

De resolutie is vaak overrated :) Ga in naar een winkel kijken en probeer verschil te vinden. Die zul je geheid vinden op 1,5m afstand. Op 2,5m zie je geen verschil meer en op 8m zie je enkel nog maar een postzegel met een resolutie van.... You get the idea ;)

Ik ga naar full hd omdat een 50" tv wil op 2,5m afstand. Dan zit ik in de schemerzone tussen de resolutie. Zit je met een 37" op 2,5m dan merk je die resolutie niet omdat je naar een postzegel kijkt.

De 37px80 is overigens onder de 600 euro te verkrijgen: koop een mooie BR speler of bouw een HT uit met het uitgespaarde geld!

[ Voor 31% gewijzigd door Chevy454 op 15-03-2009 08:35 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Pagina: 1