Onkyo HT-R518 aansluiten op radio-signaal

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:29
Ik heb sinds kort de Onkyo HT-C5115 Home Cinema-set. Ik ben er héél erg tevreden mee want hij geeft een geweldig, helder en mooi geluid (en een mooie strakke bass). :) Bij deze set zit de Onkyo HT-R518 receiver. Dat is eigenlijk gewoon de 5.1 versie van de Onkyo TX-SR506 (zie website).

Wat ik heb gedaan is dat ik twee van deze kabels heb gekocht. Vervolgens heb ik er ééntje vanuit het binnenkomende tv-signaal (Ziggo) naar m'n LCD-TV laten lopen. De tweede was bedoeld om vanuit het radio-signaal (coax female) naar m'n receiver te gaan. Echter hier begint het probleem: de aansluiting op de receiver is te 'groot' voor m'n coax-kabel. Hij past daar dus niet op.

Vervolgens heb ik de handleiding erbij gepakt (bladzijde Nl-16) en daar vond ik dat je de FM-binnenantenne of de AM-raamantenne aan moet sluiten. Maar dat is dus juist niét wat ik wil.

Is er een mogelijkheid dat ik toch gewoon de coax-kabel die ik heb gekocht kan gebruiken? Ik moet dus iets van een verloopstukje hebben denk ik (aangezien de coax-kabel nu niet past). Of kan deze receiver alleen aangesloten worden via de FM-binnenantenne of de AM-raamantenne?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:19

Koppensneller

winterrrrrr

De receiver bevat geen tuner voor TV signalen, en zal er dus niets mee kunnen. Als je geluid van je TV op de receiver wil, zul je een audio-out op je TV moeten zoeken, en deze naar de CBL/SAT ingang van je receiver aansluiten. Ik heb toevallig sinds deze week dezelfde receiver trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
KoppenSneller schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 16:40:
De receiver bevat geen tuner voor TV signalen, en zal er dus niets mee kunnen. Als je geluid van je TV op de receiver wil, zul je een audio-out op je TV moeten zoeken, en deze naar de CBL/SAT ingang van je receiver aansluiten. Ik heb toevallig sinds deze week dezelfde receiver trouwens ;)
Ik heb het idee dat je mij niet helemaal goed begrijpt (kan ook liggen aan mijn brakke uitleg :P ). Ik heb van Ziggo televisie + internet. Er zit dus een element op mijn muur waar drie inganen mijn kamer binnenkomen. Eentje voor internet, eentje voor televisie en eentje voor radio. Het internet-signaal gaat vervolgens vanaf dat element aan de muur naar een draadloze router, het televisie-signaal gaat via hierbovengenoemde coax-kabel naar m'n tv, en als laatst wilde ik dus graag het overgebleven radio-signaal met een coax-kabel op de receiver aansluiten.

Het gaat er dus niet om dat ik geluiden van m'n TV op de receiver wil aansluiten. Ik wil graag gewoon radiozenders op mijn receiver ontvangen (Radio538, 3FM, Slam FM etc :+ ). Voor de TV ga ik namelijk gebruikmaken van de optische aansluiting op de tv en receiver, maar dat terzijde. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door LuPo op 14-03-2009 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Kan je die stekker van die binnenantenne niet afknippen en aan de coaxkabel bevestigen?

Normaal gesproken zou die coaxstekker die je hebt gekocht gewoon moeten passen.

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:19

Koppensneller

winterrrrrr

Oooooooh, zo bedoel je het! Een 'radio-stekker' aan een coax-kabel is normaal gesproken eentje met een pinnetje (dus niet een rondje). Als dat bij jou niet zo is, kun je misschien inderdaad een verloopstekkertje kopen. Je kunt het aansluitpunt dan zo via een kabel op de FM ingang van de receiver aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
KneppaH schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 17:10:
Kan je die stekker van die binnenantenne niet afknippen en aan de coaxkabel bevestigen?

Normaal gesproken zou die coaxstekker die je hebt gekocht gewoon moeten passen.
Ik was dus ook in de veronderstelling dat die coaxstekker die ik heb gekocht gewoon zou passen.

Die binnenantenne heb ik er al op geplaatst, alleen dan kan mijn coaxstekker weer niet op die binnenantenne. Die binnenantenne heeft namelijk zelf ook een 'puntje' in het midden (male dus?) en mijn coaxstekker is aan de kant waar hij de receiver in moet ook een male (in de muur gaat nl. de female bij het radio-signaal).

Bestaat hier een verloopstekkertje voor? Ik vond het zelf namelijk héél vreemd dat het nu niet gelijk pastte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
KoppenSneller schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 17:17:
Oooooooh, zo bedoel je het! Een 'radio-stekker' aan een coax-kabel is normaal gesproken eentje met een pinnetje (dus niet een rondje). Als dat bij jou niet zo is, kun je misschien inderdaad een verloopstekkertje kopen. Je kunt het aansluitpunt dan zo via een kabel op de FM ingang van de receiver aansluiten.
Dat is precies wat ik bedoel inderdaad! :) Weet je toevallig óf en welke verloopstekker daarvoor gebruikt kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

LuPo schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 18:00:
[...]

Ik was dus ook in de veronderstelling dat die coaxstekker die ik heb gekocht gewoon zou passen.

Die binnenantenne heb ik er al op geplaatst, alleen dan kan mijn coaxstekker weer niet op die binnenantenne. Die binnenantenne heeft namelijk zelf ook een 'puntje' in het midden (male dus?) en mijn coaxstekker is aan de kant waar hij de receiver in moet ook een male (in de muur gaat nl. de female bij het radio-signaal).

Bestaat hier een verloopstekkertje voor? Ik vond het zelf namelijk héél vreemd dat het nu niet gelijk pastte.
Ik bedoelde eigelijk die stekker van de binnenantenne slopen en op de coax kabel monteren. Dus de coax stekker compleet vervangen door de stekker van de binnenantenne. Maar als dat een gegoten stekker is kun je zoiets vergeten.

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
KneppaH schreef op zondag 15 maart 2009 @ 14:28:
[...]

Ik bedoelde eigelijk die stekker van de binnenantenne slopen en op de coax kabel monteren. Dus de coax stekker compleet vervangen door de stekker van de binnenantenne. Maar als dat een gegoten stekker is kun je zoiets vergeten.
Hmm.. ik ben eigenlijk niet zo heel erg goed in zulk soort 'tweak'-fratsen. :P Denk eigenlijk ook niet dat dat goed gaat lukken want met 'gegoten stekker', bedoel je daarmee de coaxstekker? Die is denk ik niet los te krijgen.

Iemand misschien nog een idee waar ik een gewoon verloopstekkertje hiervoor kan vinden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:02
nou op de achterkant van je receiver moet gewoon een male IEC connector zitten en achter op je TV een Female IEC.
Aan de muur kant waarmee jij je apparatuur (tv en receiver) hebben ook deze aansluitingen. Male is voor de TV en Female is voor de radio.
Dit moet gewoon passen want anders zou het bij je tv ook al mis gaan. Het kan natuurlijk ook zijn dat je op de verkeerde aansluiting probeerd aan te sluiten.
De in de handleiding genoemde aansluiting (achterkant en dan nr 7) moet het zijn. Tot nu toe bij alle receivers die ik heb in handen heb gehad past de stekker gewoon (JVC, Yamaha, Denon)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Oké, schaam schaam.. :X

Na vandaag nog eens goed gekeken te hebben naar de aansluitingen is het wél gelukt! Het is fout gegaan omdat het achterop de receiver net lijkt alsof het een female IEC connector is, terwijl het een male IEC connector is.

Bedankt iedereen voor de hulp. _/-\o_ Op dit moment luistert LuPo lekker naar Radio538 :+

Topic mag dus gesloten worden want het is opgelost. :)

[ Voor 7% gewijzigd door LuPo op 16-03-2009 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je probleem is overigens wel herkenbaar; niet alleen ziet de connector eruit als een femaile omdat het "male" pinnetje van binnen hol is, maar ook omdat het pinnetje iets groter lijkt dan standaard waardoor bij mij een female plug er niet zonder enig tweakwerk op paste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 16:40:
Je probleem is overigens wel herkenbaar; niet alleen ziet de connector eruit als een femaile omdat het "male" pinnetje van binnen hol is, maar ook omdat het pinnetje iets groter lijkt dan standaard waardoor bij mij een female plug er niet zonder enig tweakwerk op paste.
Ja precies, dat was dus ook exact waar ik tegen aan liep. Dat 'male' pinnetje is inderdaad hol van binnen (wat ook zo is bij de female-kant van de coaxkabel). Daardoor was ik dus op het verkeerde been gezet.

Echter de female connector (van de coaxkabel) ging er nu net redelijk makkelijk overheen. Het was alleen even stevig duwen (dat doe je niet als je niet weet welke kant erop moet). :P

Pagina: 1