Code 10 bij sommige onboard apparaten.

Pagina: 1
Acties:

• Ra_gdd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-05 15:03

Ra_gdd

-= Nigga on tha Trigga =-

Topicstarter
Pc is een Fujitsu Siemens Scalio P. (Scaleo P P524 0 512MB)

Moederbord is een MSI N1996.
OS is Windows XP Home (bijgeleverd door Fujitsu Siemens)

Ik moest deze pc van een kennis aankoppelen via UTP kabel met de ADSL router.
Ik zag in Windows XP Home SP3 dat de onboard netwerkkaart (onboard Realtek) verdwenen is.
Ik krijg onmogelijk deze netwerkkaart geinstalleerd (drivers van Fujitsu Siemens site afgehaald en laatste van Realtek zelf).
Ik moet onboard lan manueel installeren en krijg altijd code 10.
Via Firewire chip geeft ook een code 10, maar deze wordt wel automatisch gevonden door Windows XP. Ik heb geprobeerd alle onboard apparaten uit te zetten in BIOS, uitgenomen lan, maar geen oplossing. Ook een PCI Dlink lan kaartje krijgt code 10.
Dan Windows XP van 0 via recoverycd erop gezet en zelfde probleem.
BIOS geupdate en zelfs gereset, probleem blijft.
Via Firewire chip wordt gevonden in apparaatbeheer met uitroepteken in gele cirkel en code 10.
Onboard realtek netwerkkaart wordt niet gevonden. Indien manueel geinstalleerd, ook in apparaatbeheer met uitroepteken in gele cirkel een code 10.

Dus al gedaan:
- Andere drivers geinstalleerd
- Bios geupdate
- Bios gereset
- PCI netwerkkaart geprobeerd
- Windows XP Home opnieuw geinstalleerd met drivers voor de pc van Fujitsu Siemens site

Wat er wel werkt is een usb naar lan converter van Eminent 1010.

http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561

Verwijderd

code 10 betekend dat het kaartje niet opstart. Heb je al een service pack geinstaleerd?

EDIT: sorry niet gelezen...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2009 17:39 ]

Verwijderd

BRON: microsoft site

Er wordt slechts een functie weergegeven en er treedt een code 10 op in Apparaatbeheer wanneer u een multifunctionele pc-kaart in een PCMCIA-sleuf plaatst

Dit probleem treedt op omdat er bij het genereren van bronlijsten door Mf.sys geen rekening wordt gehouden met de toewijzing van apparaat-exclusieve bronnen wanneer verschillende onderliggende apparaten een bron aanvragen die als apparaat-exclusief is gemarkeerd op het bovenliggende apparaat. De interruptbron op een multifunctionele pc-kaart is een voorbeeld van een bron die op het bovenliggende apparaat wordt gemarkeerd als een apparaat-exclusieve bron die moet worden gedeeld met verschillende onderliggende apparaten. Als een onderliggend apparaat een apparaat-exclusieve bron aanvraagt, wordt deze niet toegewezen en verschijnt er een code 10 in Apparaatbeheer.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Ga eens met wat pci kaarten husselen.
Code 10 komt vaak voor als een kaart een irq deelt met een ander, maar daar niet goed mee overweg kan.
PCI kaarten in een andere slot steken kan dit oplossen.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:38
Normaal krijg je deze code indien je de verkeerde driver hebt.

Drivers op de harde schijf zetten.
Dan rechter toets op hardware, driver update, hier met de hand kiezen(niks automatisch), dus bladeren naar de harde schijf(drivers), hier de goede kiezen. Normaal moet zonder reboot de hardware gaan werken. indien het niet werkt controleer of je de goede driver hebt.