Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:08
Mijn vriendin heeft onlangs de office 2007 suite opnieuw geinstalleerd na een format van haar computer. Hierbij heeft ze ook outlook opnieuw geinstalleerd en haar accounts opnieuw aangemaakt (allemaal ingesteld als pop3). Tot nu toe geen probleem, echter outlook heeft nu alle mail binnen gehaald en in outlook geplaatst zonder een kopie op de server te laten staan. Dit is zeer onhandig omdat meerdere mensen gebruik maken van deze account via een webmail-systeem. Het is dus zaak dat de berichten op de server blijven staan en dus via de webmailaccounts kunnen worden bekeken.

Mijn vraag is nu: hoe kunnen deze berichten weer worden teruggezet zodat iedereen deze kan zien? Ik heb voordat haar systeem leeg werd gehaald een backup gemaakt van alle mail via outlook, er is dus een backup bestand beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mushjkin
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-12-2024
Alle mail naar jezelf verturen?
Volgens mij is er geen "Upload functie" in Office.

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Inderdaad, dat word opnieuw mailen...

Dat heeft natuurlijk als zeer groot nadeel dat de afzender en het tijdstip verdwenen zijn maar iets anders zit er niet op.

Het is natuurlijk ook erg dom om op deze manier met mail om te gaan. Gebruik dan bv. IMAP.

Volgens mij is de enige goede oplossing nu om de .pst met exmerge naar een Exchange mailbox te exporteren.

Edit:
Installeer exchange server (virtuele omgeving)
Maak een mailbox en stel daar een regel in dat alle mail geforward moet worden naar het normale (pop) mailadres.
Importeer met exmerge de .pst naar deze mailbox.

^ zoiets dus.

[ Voor 24% gewijzigd door Dysmael op 14-03-2009 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:08
Bedankt voor de snelle reacties. Zou het helpen om de instellingen te veranderen van pop3 naar imap en dan een synchronisatie oid uit te voeren? Zou dat mogelijk zijn?