Toon posts:

Downloads incompleet met nzb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht eindelijk van Windows af te zijn. Na jaren van verschillende distro's proberen om terug te keren naar Windows dacht ik eindelijk helemaal over te kunnen stappen.

Absolute must is het gebruik van Usenet om te downloaden.

Ik had Linux Mint geinstalleerd, met als alternatief voor FTD Openftd, voor newsleecher het programma nzb, en voor quickpar het programma gpar2.

Helaas lijkt dit toch minder goed te werken; waar ik in Windows maar af en toe een download niet compleet krijg, is dat met Linux en bovengenoemde programma's rond de 50%.

Heeft iemand de zelfde ervaring en misschien een oplossing? Alternatieve programma's die beter werken?

Ik wil nu eindelijk eens echt over kunnen stappen namelijk. :(

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik verander de topictitel in iets dat wel met het probleem te maken heeft. En weet je zeker dat het aan de software ligt? Als pakket X en pakket Y dezelfde .nzb krijgen moeten ze ook hetzelfde downloaden lijkt me. Heb je al eens een van de diverse andere pakketten geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het ook vreemd, vandaar de post. Ik zou ook denken dat als je dezelfde nzb gebruikt dit goed zou moeten werken.

Het vreemde is ook dat bij controle met gpar2 er soms melding is van dat een bestand niet gevonden wordt terwijl het er wel staat volgens nautilus.

Ik heb ditzelfde echter gezien met een ander programma. Weet zo niet meer de naam prcies maar het was een CLI-prog om par2 files te checken. Zit het dan toch in het nzb-prog?

Misschien kan iemand vertellen welke paketten wel goed werken?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2009 14:26 ]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bijna alle andere pakketten.

• Seth4Chaos
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

ik gebruik zelf hellanzb, prima pakket en doet het par en unrar gedeelte automatisch. Nooit problemen mee gehad.

Er is nog een ander (veel gebruikt) pakket maar kan even niet op die naam komen.

Mistakes are proof that you are trying...

• stefanmarchal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-01 10:09
sabnzbd werkt goed voor mij, welliswaar een windows machine maar het is geschreven in python en deze source is beschikbaar dus je kan hem zelf compile op je linux machientje.

http://www.sabnzbd.org/download/

||

Verwijderd

Topicstarter
OK, bedankt.

Ik zal het eens proberen. Ik hou jullie op de hoogte. :)

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Lottanzb werkt perfect hier

And this !! Is to go even further beyond!!!

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-01 15:49

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

Openftd met pan als newsreader hier.
quickpar en winrar onder wine.
Gaat altijd goed.

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?

• Seth4Chaos
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

huh? daar zijn gewoon linux pakketten voor hoor...

Mistakes are proof that you are trying...

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-01 13:45
Ik heb even PAN gebruikt omdat dit makkelijk beschikbaar is in de ubuntu repository's. Werkte prima!

Echter wou ik toch een programma met automatische par- en rarfunctie, dus inmiddels gebruik ik Sabnzbd+. Werkt ook prima. Misschien ga ik ook wel hellaNZB + LottaNZB proberen, ziet er ook goed uit!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:01
Wat ik zo mooi vind aan Sabnzbd+ is de automatisering. Mijn Tv-series worden automatisch gedownload en op de goede plaats neergezet.
Pagina: 1