Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Start menu werkt vaak niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb ruzie met het start menu. Vaak wil het hele menu niet openen en zie je alleen de focus rechthoek staan. Soms wil alleen Programma's niet openen of verschijnt er (leeg).
In alle gevallen is kill explorer.exe / restart voldoende om het te verhelpen, maar dit is toch irritant. Wat is hier aan te doen?
Ik gebruik het klassieke start menu. Aangezien een restart voldoende is, lijkt het geen fundamenteel probleem te zijn met bijvoorbeeld het register.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je zou je Windows-bestanden op 'orgineelheid' kunnen controleren met je originele cd.
• Stop de originele Cd in je drive
• start -> uitvoeren -> sfc /scannow
en laat dat draaien.

Wat ben je trouwens op Google nog tegengekomen aan tips die je geprobeerd hebt?
http://windowsxp.mvps.org/AllPrograms.htm kwam ik nog tegen;
regsvr32 /i shell32.dll in start -> uitvoeren zetten en kijken of het de boel fixt.

[ Voor 21% gewijzigd door Wiethoofd op 14-03-2009 13:58 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wiethoofd schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 13:56:
Je zou je Windows-bestanden op 'orgineelheid' kunnen controleren met je originele cd.
Gedaan, maar ik krijg geen enkele melding.
Wat ben je trouwens op Google nog tegengekomen aan tips die je geprobeerd hebt?
http://windowsxp.mvps.org/AllPrograms.htm kwam ik nog tegen;
regsvr32 /i shell32.dll in start -> uitvoeren zetten en kijken of het de boel fixt.
Had ik ook al gedaan, maar heeft blijkbaar niet geholpen. Zoiezo leken de meeste zoekresultaten niet zo relevant, aangezien mijn probleem met een explorer restart 'verholpen' is.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Stel eens het niet klassieke start menu in, heb je er dan ook last van?
Scan je computer ook eens op spyware etc. misschien dat er toch iets op de achtergrond b0rked met je explorer process

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wiethoofd schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 14:47:
Stel eens het niet klassieke start menu in, heb je er dan ook last van?
Ik kan het niet direct reproduceren, dus ik zal eens een tijdje het dat menu proberen.
Scan je computer ook eens op spyware etc. misschien dat er toch iets op de achtergrond b0rked met je explorer process
Ik heb er op meerdere systemen last van, dus dat lijkt me sterk. Zelfs op een PC die niet geen internetverbinding heeft. Misschien is het mijn gebruik van keyboard navigatie in combinatie met het klassieke menu, ik weet niet wat de oorzaak is.

[ Voor 10% gewijzigd door Olaf van der Spek op 14-03-2009 16:13 ]

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Met het niet-klassieke menu heb ik geen enkele freeze gehad, dus het lijkt alleen op te treden met het klassieke menu...
Dat menu vind ik toch wel veel handiger werken...
Pagina: 1