Aanbevelingen laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 440 views

• Levii
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09-2025
Hallo,

Ik ben op zoek naar een laptop.
Dit zou dienen voor thuis gebruik (niet overal mee naar toe te nemen).

Spelletjes spelen doe ik niet op mijn laptop aangezien ik een compleet nieuw systeem gekocht heb (desktop).

De laptop moet dienen voor het afspelen van films (HD films) en het gewoon gebruik van surfen/office/ ...

Een pluspunt zou HDMI zijn, 3GB ram of meer, en een grote HD.

Iemand een voorstel, maximum €1250?
Liefst geen numeriek klavier geïntegreerd aangezien dit veel te veel plaats in neemt.

Wat wel mag is een webcam, leuk extraatje als je op vakantie bent ofzo!

Ik had gekeken voor een Dell Studio 15, maar blijkbaar enorm veel problemen met de mediabalk ...

Ik ben van Belgïe, ik weet niet het wat prijsverschil is met Nederland.

Groeten!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-01 22:41

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je zou het volgende topic er bij kunnen pakken: [NBBG] Notebook Best Buy Guide topicverzicht daar staan meerdere laptops in die op budget en wensen geselecteerd worden.

Ook in de Pricewatch kan je bij notebooks je eigen wensen invullen en op 'Go' klikken en kijken wat voor laptops er uit komen rollen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Levii
CSL Notebook Best Buy Guide februari 2009: Workstation Notebook

* Budget: ~ € 2000
* Specificaties: Bruut ;)

Vind ik niet echt geschikt.
Verder zijn het allemaal modellen van 2008.

Toshiba Satellite A350-12Z (kan ik krijgen voor €1150)

[ Voor 12% gewijzigd door Levii op 14-03-2009 13:07 ]

Verwijderd

Levii schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 12:52:
Ik ben op zoek naar een laptop.
Dit zou dienen voor thuis gebruik (niet overal mee naar toe te nemen).
Dan zou ik je adviseren om een gewone pc te kopen, betere prestaties aan lagere prijzen en je kan hem altijd upgraden wanneer je dat nodig hebt. Ik kocht 2 jaar geleden een laptop en het eerste wat ik deed was ook een muis, toetsenbord en monitor gaan halen. Ik ben veel productiever op een desktop PC als op een laptop.

Uiteraard MIJN mening :-)

• Levii
Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 13:03:
[...]

Dan zou ik je adviseren om een gewone pc te kopen.
Ik heb nog maar net een nieuwe desktop gekocht, dat is dus niet het probleem.
Mijn laptop gebruik ik enkel om te surfen, msn & aan te sluiten op de tv om een film te bekijken.

Ik wil wel nog wat resterend vermogen hebben als ik er ooit iets anders zou willen met doen (websites maken, photoshop, ...).

Ik heb nu een Fujitsu Siemens M1437G waar ik zeer tevreden van ben, maar hij is 4j oud, en begint echt traag te worden.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-01 22:41

Wiethoofd

Broadcast TOM

Een gemiddelde Atom-netbook kan de taken uitvoeren die je wilt doen. Photoshop/dreamweaver etc. gaat wat lastiger worden op 1024*600, maar de Atom kan het prima aan, dus waarom een dure notebook van 1200 euro als je met een atom-netbookje van 300-400 euro exact hetzelfde (hetzij iets langzamer) kunt doen.

Helaas zit je wel met het feit dat de 945-chipset van Intel geen andere beeld-uitgang dan D-Sub heeft, maar daar zijn verloopstekkertjes voor.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Anders de NC-20 van Samsung? Die is lekker klein, maar met een grotere resolutie en een snellere processor.

• Eggo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-03-2015
Ik zou zeggen zoek eens in de pricewatch op full HD resolutie

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wiethoofd schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 13:20:
Een gemiddelde Atom-netbook kan de taken uitvoeren die je wilt doen. Photoshop/dreamweaver etc. gaat wat lastiger worden op 1024*600, maar de Atom kan het prima aan, dus waarom een dure notebook van 1200 euro als je met een atom-netbookje van 300-400 euro exact hetzelfde (hetzij iets langzamer) kunt doen.

Helaas zit je wel met het feit dat de 945-chipset van Intel geen andere beeld-uitgang dan D-Sub heeft, maar daar zijn verloopstekkertjes voor.
Een van zijn eisen is Full HD materiaal afspelen, als dat er niet bij stond dan was een Acer Aspire One van 200 euro al goed genoeg. Ik denk niet dat de Atoms full HD af kunnen spelen. Ik heb de genoemde Acer en die heeft al moeite met sommige streams (journaal24/RTLgemist/Uitzending gemist). Het werkt allemaal wel, maar het begint wel wat hakelig dus het houdt niks over.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:09
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in [NBBG] Allround Notebook - december 2008. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG (te vinden in de CSL) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.