Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295163

Topicstarter
Hallo,

Ik heb lang gezocht naar een geschikte laptop voor mij.
Nu ben gekomen tussen een keuze uit de volgende notebooks:
- Sony Vaio VGN-FW21E (€899,-)
- HP Pavillion dv7-1230ed (€699,-)

Mijn limiet wat betreft de aanschafprijs ligt bij €900,- dus de Sony Vaio valt daar net onder. Ik ben benieuwd wat jullie mij adviseren. Wat is nou de extra waarde aan die Sony Vaio waarvoor ik €200,- extra betaal?

Belangrijk bij de keuze van een laptop is voor mij trouwens:
- Snelle processor
- Groot werkgeheugen
- Groot beeldscherm met goede resolutie

Ik heb een leek op het gebied van technische specificaties dus al het commentaar is welkom!
Alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:58

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik zou voor die Vaio gaan. Deze is nu 855,- en heeft een blu-ray speler, sterkere processor en iets lichter.
Verder is het vooral een eigen keuze, design is namelijk per persoon verschillend.

Hier kan je het in ieder geval vergelijken:
pricewatch: Sony Vaio VGN-FW21E
pricewatch: HP Pavilion dv7-1230ed Entertainment notebook pc (NA053EA)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Misschien is het handing om te vertellen wat je met de laptop wilt gaan doen en ook wat voor jou bijvoorbeeld een goede resolutie voor het scherm is.

Verder mis ik je eigen input een beetje, wat heb je zelf onderzocht? Reviews gelezen, hardware onderzocht?
Op zo'n manier gaat dit draadje sowieso op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb al flink rondgezocht naar reviews van beide laptops. De reden dat ik nog maar een keuze heb uit 2, is dan ook omdat ik mij vooral door deze reviews heb laten leiden.

Ik ben echter een leek op dit gebied dus eigen onderzoek op het gebied van hardware heb ik niet gedaan. Ik snap dat jullie dit hier missen, maar ik hoopte eigenlijk door hier te posten daar meer over te weten te komen.

Ik ga mijn laptop vooral gebruiken voor online poker (dus vooral multitasking), office en veel websurfen. Het bekijken van films op mijn laptop is leuk, maar ik ben ook al in het bezit van een ps3 waarmee ik blu-ray films kan kijken op HD kwaliteit.

Ik hoop dat jullie mij alsnog kunnen helpen en als ik iets verder moet uitleggen dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het gaat er btw ook om, waarom ik ongeveer €200 meer zou betalen voor de Sony Vaio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wie kan mij helpen hierbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Wat is het probleem?
Vergelijk de specs en bepaal zelf of die 155 euro het waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:04
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics uit [NBBG] Notebook Best Buy Guide topicoverzicht.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.