Toon posts:

Welke os voor server?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg binnenkort ADSL en nu wil ik een server op gaan zetten het internet komt dus op de server binnen en gaat via netwerk naar mijn pc ik heb hiervoor:

PII 450
128mb ram
22gb HD

Welke os kan ik nou het beste installeren voor een server..Linux of Windows 2000? van de een hoor ik dat Win2k het beste is omdat het makkelijk is (windows=gebruiksvriendelijk) van de ander hoor ik weer Linux omdat het lekker stabiel is dus ik weet het echt niet meer :?

ik wil de server gaan gebruiken voor:
Gateway naar het internet voor andere pc's in het huis en FTP

en aangezien ik met adsl 24/7 online zal zijn moet er een goeie firewall draaien..

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Ik heb bijna dezelfde config draaien, met W2K Server. Daar draait dan ook nog een mailserver, MS Sql server, IIS etc. op. Tevens gateway voor de rest van mijn netwerk (4 pc's). Draait echt super. :P

Verwijderd

Indien je ervaring hebt met Linux zou ik daar voor gaan. Allereerst natuurlijk ivm licentie-kosten. Verder is het opzetten van een goede firweall onder lInux beter en ook weer goedkoper.... Verder zijn er vrij veel freakjes die je hier kunnen informeren over Linux.

Niet geheel onbelangerijk: Het is stabiel!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet nog niet zo heel bar veel van linux af..maar iemand die ik ken kan wel een server voor me opzetten..dus Linux of 2k server kweetut echtniet :/

Verwijderd

Win2K omdat het zo stabiel en gebruiksvriendelijk is....
Ik weet zeker dat een zogenaamde
Linuxfreak hier wel weer een
leuke remark op gaat maken maar
lets face it, waarom zouden
miljoenen bedrijven gebruik maken
van een instabiele OS als ze ook
iets anders kunnen betalen. Go figure

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-05 15:06
Uhmmmmm....ik ben het met de vorige spreker eens. 2k adv. server draait hier op servers en die zijn nog nooit gecrashed. Hardware waar het op draait is niet spectaculair heavy.

P166, 96mb: veel te traag. Als domain controllertje echter prima. WINS en DNS draaitie als een zonnetje indien er niet te veel clients bediend moeten worden. Is tevens mp3 en apps fileserver. No problems.

P200, 192 mb: Wordt gebruikt als terminalserver voor fxp en fileserver voor divx. Werkt prima. Is well full SCSI, en dat scheelt :)

Dual Ppro, 160 mb. Heerlijk. Retesnelle server voor z'n specs. FTP doorgeefluik is zijn functie; heb hem net een week en ben stabiliteit aan het testen.

Je kunt nu zeggen dat ik 2k aan het promoten ben. Is ook zo; het is belachelijk stabiel (dit heb ik nog nooit meegemaakt met een M$ product). Linux is ook stabiel, maar toch een stuk minder gebruikersvriendelijk, en dat zou je in jouw geval waarschijnlijk best willen.......
Pagina: 1