Werkwijze: Mysql query ivm header, navigatie en pagination

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-09 19:49
Inleiding:

Ik ben bezig met het ontwikkelen van een webshop (versie 2) van http://babygogo.nl. Dit doe ik op shop.accret.nl, gezien versie 1 in produktie is.

De opzet van de pagina:

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<html>
  <head>
    <title></title>
    <metatags />
  </head>
  <body>
    <header></header>
    <navigatie></navigatie>
    <winkel></winkel>
    <footer></footer>
  </body>
</html>

In <winkel> is het overzicht te zien van de produkten. Dit wil ik opdelen in pagina's, dat is uiteraard geen probleem, echter moet deze navigatie in het onderdeel <navigatie> geplaatst worden.

Momenteel heb ik de nodige queries / php in <winkel> staan en plaats dit met javascript (document.getElementById("navigatie").innerHTML = 'HTML Code voor navigatie'.

Echter is het SEO technisch natuurlijk ook mooi de title en metatags te vullen met relevante info. Dat doe ik nu d.m.v informatie uit de url, maar goed: dat is beperkt.

Voor title, metatags en navigatie zou ik query / php kunnen plaatsen voor <head>, echter moet hier dan ook weer een opsplitsing komen voor de verschillende pagina's als in een switch() opdat deze info niet opgehaald hoeft te worden bij klantenservice, admin, kassa e.d.

Daarnaast heb ik de queries die te maken hebben met produkten liever in één pagina voor mijn eigen overzicht. De title, metatags vullen met javascript werkt uiteraard niet.

Het includen van head / footer in bv. produktpagina's doe ik liever niet, gezien niet alle elementen van head / footer altijd aanwezig moeten zijn.

Is hier een "best use practice" voor?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:36
Wat dacht je van een mooi template systeem; kan je variabelen toekennen aan je html en je kan ook nog eens de boel opdelen in blokken.

Je kan eens kijken naar PHPTal of Smarty.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wackmaniac schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 14:49:
Wat dacht je van een mooi template systeem; kan je variabelen toekennen aan je html en je kan ook nog eens de boel opdelen in blokken.
Zijn probleem zit hem helemaal niet in een template systeem. Het zit hem vooral in hoe je scripts structureerd. Ik lees teveel 'echter' in zijn post, zonder dat hij concreet met problemen komt.

Hij zou dit en dat willen doen echter moet er dan...

Dat is zijn probleem. Hij moet gewoon iets gaan maken en het eventueel optimaliseren als dat nodig blijkt te zijn. Het is meer denken dat iets wel of niet gaat dan het gewoon doen en daarvan leren. Het is namelijk gewoon een gebrek aan ervaring op dit gebied. Hij wil weten wat best practices zijn maar kan dat niet leren zonder zijn gereedschapskist uit te breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
Het vele gebruik van "echter" staan voor de afwegingen die ik probeer te maken. De manieren die ik beschrijf kán ik beide toepassen met mijn huidige kennis en ervaring. Ik ben er voor mezelf alleen nog niet uit welke het fijnste werkt en het beste beheersbaar blijft. Vandaar mijn vraag naar best practices :+

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
Topics over hoeveel vlees en scheermesjes vinden gretig aftrek, een ontwerpstructuur kwestie blijft onbeantwoord? Iemand nog tips / best practices?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Probeer minder afhankelijk te zijn van javascript?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp niet helemaal je verhaal maar volgens mij wil je dit.

Je wil graag informatie in je head neerzetten die door een zoekmachine wordt opgepakt. Dit moet echter niet gebeuren bij je kassa etc paginas.

Waarom zet je niet in je robot.txt dat zoekmachines die paginas niet mogen oppakken en de andere wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Elke website en/of webshop moet in mijn ogen bruikbaar zijn zonder Javascript (en Flash).

Maar mbt de werkwijze; ik zie eigenlijk niet zo goed wat nu het probleem is... Een losse query in de header voor meta-data is toch geen probleem? De header en footer includen en afhankelijk van de soort pagina bepaalde elementen wel/niet printen, werkt toch ook prima?

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Javascript lijkt me persoonlijk een beetje gaar om de pagination in te bouwen. Zelf haal ik vooraf aan de html alle data op en stop dit in arrays. Daarna pas roep ik een template aan om er iets mee te doen. Voor pagination heb je vast wel mooie classes om dit te realiseren. Ik gebruik hier zelf Pear Pager voor.
Pagina: 1