[KDE] Kwin translucency windows behaviour: VLC geen opacity

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2024
Net als in Ubuntu kan je voor bepaalde windows of classes een uitzondering maken dat bepaalde desktop-effects (compiz in ubuntu) niet gelden. Dat is bij VLC makkelijk, ander kijk je je serie of film zo rot. Echter ik heb aangegeven dat voor "player$" er geen opacity mag zijn (VLC heeft geen class), maar hij doet niets. Ook bij Dragon player heb ik het geprobeerd, maar niets mocht baten. Ik gebruik Kubuntu met KDE 4.2. Heeft iemand een idee waar ik moet zoeken of wat ik extra aan of uit moet zetten?

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout
:kick:

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Wat wil je precies? Ik neem aan dat je standaard windows niet transparant zijn? Of zijn al je vensters gedeeltelijk transparant en wil je dit voor VLC uitzetten?

Als dat eerste het geval is: wat is dan je probleem? Wil je compositing uitzetten voor een enkel window?
Als het tweede het geval is: kan je de opacity niet terug naar 100% zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout
mithras schreef op zondag 15 maart 2009 @ 16:07:
Wat wil je precies? Ik neem aan dat je standaard windows niet transparant zijn? Of zijn al je vensters gedeeltelijk transparant en wil je dit voor VLC uitzetten?

Als het tweede het geval is: kan je de opacity niet terug naar 100% zetten?
Tweede dus. Ik probeer dat uit te zetten via window behaviour en dan window specific, maar dat lukt niet. Iets vertel mij ook dat translucency niets met die settings doet, maar waar zou ik die uitzonderingen kunnen maken dan?

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Maar je kan dus wel handmatig elke keer de opacity op 100% zetten? Het gaat dus fout in het filter en niet in de transparantie zelf?

Je kan ook vanuit de systeeminstellingen een venster picken en daaraan configgen. Check (Nederlandstalig) Systeeminstellingen > Venstergedrag > Vensterspecifiek > Nieuw... > Venstereigenschappen detecteren > Klik je venster aan. Krijg je dan het juiste venster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout
mithras schreef op zondag 15 maart 2009 @ 17:34:
Maar je kan dus wel handmatig elke keer de opacity op 100% zetten? Het gaat dus fout in het filter en niet in de transparantie zelf?

Je kan ook vanuit de systeeminstellingen een venster picken en daaraan configgen. Check (Nederlandstalig) Systeeminstellingen > Venstergedrag > Vensterspecifiek > Nieuw... > Venstereigenschappen detecteren > Klik je venster aan. Krijg je dan het juiste venster?
Dat is dus het rare. De opacity van het scherm staat al op 100%. Dus daarom ga ik ook steeds meer denken dat translucency iets anders doet.

Ik krijg als ik dat doe wel het goede venster, maar zoals eerder gezegd. VLC heeft geen class.

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout
niemand?

And Bob's your uncle ...

Pagina: 1