Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-04 08:11
Hello people,ik heb het volgende probleem met mijn msi k9vgm-v moederbord ; elke geluidskaart die ik in een van de pci-slots doe geeft een soort terugkerende kraak(loop) weer in het geluid.
Ik heb er een m-audio audiophile 2496 in gehad en nu heb ik er een emu 0404 pci in maar ik blijf een om de paar seconden terugkerende "kraak" horen in het geluid.
Mijn onboard sound werkt wel zonder kraken e.d., maar ik hier niks aan aangezien de latency van de onboard-sound crap is en ik semi=professioneel muziek maak heb ik niks aan zo een onboard soundchip.
Nu is mijn vraag , is dit pci slot probleem op te lossen met drivers of komt he misschien door slechte "aarding" of iets dergelijks of kan ik het best een nieuw moederbord kopen!

Ik heb nu al 2 keer een geluidkaart teruggebracht omdat ik dacht dat deze niet goed waren, blijkt het mijn moederbord te zijn! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:42

EnnaN

Toys in the attic

Is je computer geaard? Doet ie het ook met een koptelefoon en geen versterker er aan (dan heb je iig geen aarding-ingewikkeldheden 'na' de geluidskaart)?

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Mij klinkt dat in de oren als een PCI-kaart en een moederbord die zich niet netjes aan het PCI-protocol houden met als gevolg dat packets gemixed raken met andere packets. Er zijn eerdere VIA-chipsets geweest die hier nogal wat problemen met hadden, vooral in combinatie met een SB! Live. De oplossing toen was het installeren van een zgn. PCI-latency patch (verkrijgbaar bij VIA en de mobo-fabrikant).

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-04 08:11
Thanx Kalizec! _/-\o_