Toon posts:

computer start niet op !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey mensen ik heb ff een probeempje!!

ik heb een pentuim 90!!!! met wat voor moederbord weet ik niet het is een escom computer maar hij boot wel op al sluit ik me HD er niet opaan en als ik me HD er wel op aansluit boot ie niet op !! weet iemand hoe dat komt??? ik heb het ide kabeltje al op alle manieren proberen vast te maken !! hoe kan me helpen???

Verwijderd

Aj, het IDE kabeltje al op alle manieren vast gemaakt... Das al fout!

Op je moederbord staat bij je IDE-aansluiting op een hoekje een 1, of daar is de bedrukking dikker, of er is een hoekje afgekant (schuin dus). dat is pin 1 van je IDE. Sluit je kabel zo aan dat het gekleurde draadje op pin 1 zit.

Vervolgens aan de harddiskzijde moet het gekleurde draadje gericht zijn naar de voedingsplug...

Nu zou het moeten werken, of je hebt de boel zodanig defect weten tye maken dat het niet meer werkt....

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Geeft ie wel of geen beeld ?

Als ie blijft hangen in het in de POST van het BIOS zit er waarschinlijk een te grote harddisk in. De escom heeft namelijk een grote hoeveelheid Intel bordjes gebruitk die geen harddisk aan kunnen groter als 2,1Gb. (ook niet na een BIOS upgrade)

Is dit het geval, jammer maar moet je op zoek naar een kleinere harddisk.

Murphy was an optimist

Verwijderd

Op maandag 26 februari 2001 23:18 schreef GoGoHaRrY het volgende:
Geeft ie wel of geen beeld ?

Als ie blijft hangen in het in de POST van het BIOS zit er waarschinlijk een te grote harddisk in. De escom heeft namelijk een grote hoeveelheid Intel bordjes gebruitk die geen harddisk aan kunnen groter als 2,1Gb. (ook niet na een BIOS upgrade)

Is dit het geval, jammer maar moet je op zoek naar een kleinere harddisk.
Of gewoon partieties maken van 2Gb

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
heb dat ook eens gehad en het was een rare kabel want als ik het rode lijnte tss pin1 en pin1 deed ging ie niet, met rood lijntje aan 40-40 wel :?

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Of gewoon partieties maken van 2Gb
bij het opstarten zeker :z als je een andere comp bij de hand hebt kun je dat inderdaad daarop doen, maar anders lukt het je niet..

Een andere mogelijkheid is een foute bios instelling voor je hd.. controleer die eens. Als je een grote hd hebt moet die in ieder geval op LBA staan.

Maar waar geeft de comp precies problemen?
Als ie het al voor post begeeft is waarschijnlijk je hdtje verrot...je kunt het dan met een andere proberen.

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
ok hij doet het nu :-) ik had blijkbaar nooit van bios instellingen gehoord MAAR nu het volgende probleem!!!

het is een HD van 6.4GIG mar hij geeft maar 500mb grootte aan en hij stat bij de bios ingesteld als extented CHS .Ik zou me bios wel moeten flashen maar het grootste probleem is ik weet niet wat voor moederbrd het is :-(

weet iemand hoe ik achter kan komen via software ofzo???

alvast bedankt

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 15:17

nexhil

BAM!

escom zuigt echt wel

Verwijderd

Staat je schijf in je bios wel ingesteld als LBA?

Moet je ff kijken bij je instellingen (in de Bios) van je schijven. Dan zoek je je schijf op en kun je em ergens instellen op LBA modus. Det sjoet doe du trik.

Verwijderd

Topicstarter
alles werkt perfect nu heb me bios upgedate enzo !! maar het probleem is als ik mijn HD op LBA zet start ie niet op !!! weet iemand hoe dat kan?? en hoe ik dat kan verhelpen !
Pagina: 1