Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Voeding kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond allemaal,

Ik heb een probleempje met mijn pc.

Het gaat om een samengestelde pc met de volgende speccs:

Amd Phenom Q9950 Black Edition x4
Amd 780g chipset
4gb corsair DDR2 1066mhz
500gb samsung hard drive
Ati Radeon hd4780

Nou ik heb dus waarschijnlijk een probleem met de voeding.

Ik was een spel aan het spelen toen het systeem plots afsloot. Toen ik hem weer aan wilde zetten wilde hij maar niet opstarten. De lampjes op het moederbord branden gewoon maar verder doet hij niks.
Ook heb ik het moederbord al gereset, maar ook dit helpt niks.

Als ik alle kabeltjes in en uit plug en de pc daarna start lijkt het alsof hij wilt opstarten en dan hoor ik de fan van de voeding opstarten, maar dan stopt ie en doet hij niks meer. Maar nog steeds branden dan de lampjes.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt,

Slablaadje

• NATStudent
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 13:46
Daar kun je eenvoudig achterkomen door een andere voeding in je pc te testen. Vermeld ook even welke voeding je nu gebruikt.

Edit: Ik zie trouwens net dat je over hetzelfde probleem al eerder een topic had. Daar gaven ze je hetzelfde advies. Dus doe zelf eens wat (en ik denk ook niet dat het is toegestaan om hier nu weer een nieuw topic over te openen)

[ Voor 48% gewijzigd door NATStudent op 13-03-2009 22:18 ]

Verwijderd

Moet je ook er bij vertellen wat voor voeding je hebt en hoeveel watt.
is het systeem overgeklokt ?

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
Dubbelposten hoort niet, daarnaast past dit topic hier niet, en verder:
GENETX schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 18:47:
Probleemtopics zoals deze zijn niet toegestaan binnen de CSL, zie ook: CSL Beleid

Zoals je hebt kunnen lezen tijdens het registreren verwachten we op GoT wat meer inzet. Wellicht is de oplossing te vinden in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter of CSL FAQ

Loop eerst maar eens de troubleshooter wat door. Daarnaast geef je aan dat de voeding kapot is, maar tegelijkertijd gaan er wel ledjes branden en fans spinnen en staat er spanning op de USB poort. Knap voor een kapotte voeding :X Uberhaupt al eens aan het ding geroken of hij kapot is (en dat ruik je meteen)? Ik denk dat je de oplossing ergens anders moet zoeken namelijk. Maar eerst dus de troubleshooter eens doornemen want anders kunnen wij ook in het duister kijken. Er kan zoveel kapot zijn.

Verder: * GENETX wil maar weer eens hameren op backups :X

Mocht je de oplossing niet kunnen vinden dan is er de optie om een topic te openen in de Processors, Moederborden en Geheugen. Lees daar wel eerst even het geldende beleid en eventueel de FAQ. Geef dan ook zo veel mogelijk informatie die relevant is voor het probleem.

Dit topic gaat dus op slot en ik wens je nog veel succes met het zoeken naar een oplossing.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Dit topic is gesloten.