Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,
Ik heb vandaag een 5.1 setje gekocht namelijk de Creative inspire T6100 en daar had ik wat vraagjes over, als ik hem op mijn ipod laat afspelen, doen maar 2 speakers het. En op mijn computer heb ik hem nog niet getest maar ik heb een Asus Striker 2 Extreme bord en daarbij kreeg ik een Supreme FX2 geluidskaart, gaat dat wel werken met deze set zodat wel alle 5 de speakers het doen?

Bij voorbaad dank en met zeer vriendelijke groet,

Dave }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Over het algemeen kost het niet erg veel moeite om even een geluidskaart er in te prikken. Waarom niet gewoon oldskool proberen?

En groeten hoeft niet op GoT, schijn je al met elke post van je te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta NU bij de alternate, dus ik moet NU beslissen, dus zodoende dat ik het vraag, gaat dit op mijn Supreme FX2 werken met alle 5 de speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Je IPod geluid is geen 5.1 geluid. Dat is gewoon stereo. toch? En ja, dat gaat zeker werken maar als je test, test dan wel met een 5.1 geluid, snappie?

Edit: Vraag het ander bij een van de medewerkers. Je bent er nu toch.

[ Voor 19% gewijzigd door marquis op 13-03-2009 18:40 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/va/128099.jpg

Ziet: een Front, Center/subwoofer, Rear en Side out. Dus dat ding heeft zo te zien zelfs 7.1, dus ja, ook 5.1 gaat werken. Ik neem alleen aan dat ie ook wel optisch uit heeft ergens, dus dan kan je setje het decoderen van DD en DTS voor z'n rekening nemen, maar da's meer een aanname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:20
dat maar 2 speakers het doen met je Ipod is niet zo heel gek. Daarvoor heb je namelijk een encoder nodig die je MP3 muziek over 6 kanalen verdeelt.

Deze geluidskaart ken ik niet, maar volgens mij doet deze het wel.

Edit: wat gaat het snel hier... reactie dus te laat.

[ Voor 11% gewijzigd door Lothlórien op 13-03-2009 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Lothlorien67 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 18:41:
dat maar 2 speakers het doen met je Ipod is niet zo heel gek. Daarvoor heb je namelijk een encoder nodig die je MP3 muziek over 6 kanalen verdeelt.
Mwah, je zou kunnen zeggen: als alleen de front-speakers zijn aangesloten (dat is te detecteren of je zou het als mode instelbaar kunnen maken ofzo), dat ie dan het stereogeluid verdeelt over alle speakers. Dus gewoon front-left ook over rear-left afspelen en idem ditto met rechts. Geen idee of de kwaliteit van het geluid achteruit gaat, maar t zou moeten kunnen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03:41

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Osiris schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 18:40:
[afbeelding]

Ziet: een Front, Center/subwoofer, Rear en Side out. Dus dat ding heeft zo te zien zelfs 7.1, dus ja, ook 5.1 gaat werken. Ik neem alleen aan dat ie ook wel optisch uit heeft ergens, dus dan kan je setje het decoderen van DD en DTS voor z'n rekening nemen, maar da's meer een aanname.
Het setje heeft niet eens een DD of DTS decoder, als ik Hardware.info moet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Patriot schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 19:06:
[...]

Het setje heeft niet eens een DD of DTS decoder, als ik Hardware.info moet geloven.
Volgens die site heeft ie niet eens line-in :+ Maar idd, bij gebrek aan echte receiver heeft ie 99,9999% kans geen DD/DTS-decoder idd :P

[ Voor 11% gewijzigd door Osiris op 13-03-2009 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:20
Osiris schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 18:57:
[...]

Mwah, je zou kunnen zeggen: als alleen de front-speakers zijn aangesloten (dat is te detecteren of je zou het als mode instelbaar kunnen maken ofzo), dat ie dan het stereogeluid verdeelt over alle speakers. Dus gewoon front-left ook over rear-left afspelen en idem ditto met rechts. Geen idee of de kwaliteit van het geluid achteruit gaat, maar t zou moeten kunnen lijkt me.
niet helemaal
als je alleen de front speakers aansluit geeft hij gewoon stereogeluid over deze twee speakers.
pas als je er een splittertje bijzet en ook de rear-speakers aansluit heb je een stereogeluid over vier speakers.
Dan heb je alleen de subwoofer/center niet. (en of de lage tonen dan nog goed worden weergegeven... meestal niet omdat je alleen de satellite-speakers aansluit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Lothlorien67 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 19:27:
[...]

niet helemaal
als je alleen de front speakers aansluit geeft hij gewoon stereogeluid over deze twee speakers.
pas als je er een splittertje bijzet en ook de rear-speakers aansluit heb je een stereogeluid over vier speakers.
Dan heb je alleen de subwoofer/center niet. (en of de lage tonen dan nog goed worden weergegeven... meestal niet omdat je alleen de satellite-speakers aansluit)
Mjah, ik ging er per abuis vanuit (aannames zijn fataal) dat er gewoon een receiver bij zat. Dus wat intelligentie erin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Nou ja, als je gaat solderen lukt het ook nog wel. Nee, wat ik bedoel, zo out of the box, snappie?

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
marquis schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 19:36:
Nou ja, als je gaat solderen lukt het ook nog wel. Nee, wat ik bedoel, zo out of the box, snappie?
Jaja, ik snap je heel goed 8)7 Maar ik bedoelde intelligentie in dat setje :P Maar als ik het nu begrijp hangen er gewoon 3 kabeltjes aan voor de desbetreffende dingen en een volumeknop and that's it :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Osiris schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 19:16:
[...]

Volgens die site heeft ie niet eens line-in :+ Maar idd, bij gebrek aan echte receiver heeft ie 99,9999% kans geen DD/DTS-decoder idd :P
Ik denk ook niet dat hij een line-in heeft hoor, het is niet echt een uitgebreide set :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Patriot schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 23:37:
[...]

Ik denk ook niet dat hij een line-in heeft hoor, het is niet echt een uitgebreide set :)
Hoe wil je dan de audio vanaf je PC naar de versterker in dat ding krijgen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Osiris schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 00:18:
[...]

Hoe wil je dan de audio vanaf je PC naar de versterker in dat ding krijgen? 8)7
Ja, hallo, dat bedoelen ze natuurlijk niet met line-in. Een line-in betekend een aparte 3,5mm jack. Het lijkt me zéér sterk dat dat erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Oh :+
Pagina: 1