Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Johannn_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-05 18:44
Ik heb een compleet nieuw systeem besteld, althans de onderdelen, en wilde die thuis zelf in elkaar zetten zoals ik al vaker heb gedaan.

Ik had alles gemonteerd in de systeem kast en zodra ik op de power knop druk gebeurd er helemaal niets. Geen draaiende fans van CPU fan of van de voeding.

Het groene lampje op het moederboard blijft knipperen en naar mijn idee moet deze gewoon normaal branden.

Wat ik heb gedaan om een aantal dingen te elimineren waar het aan kan liggen is het volgende:

Het moederboard in de systeemkast geplaatst en daarop een 4-pins kabel die uit de voeding komt aangesloten, en een kabel die vanuit de voeding komt 24-pins ook op het moederboard geprikt. Tevens is het geheugen is erin geplaatst.

Processor zit er in en vanuit de systeemkast zijn alle kabeltjes (voor power en reset knop ed.) op de juiste manier op het moederboard aangesloten.

Verder is er niets op aangesloten, geen brander, geen Harde schijf en geen videokaart. Voor zover ik weet moet volgens de bovenstaande opstelling het systeem gewoon aangaan en dan met een aantal irritante piepjes komen omdat er een harde schijf en/of videokaart ontbreekt etc.

Zodra ik op de power knop druk gebeurd er helemaal niets, fan van de CPU gaat niet aan, geen enkel geluid hoorbaar, ook de piep dat het systeem opstart is niet hoorbaar.

Enig idee waar het probleem zou kunnen liggen, heb ik iets over het hoofd gezien?

De onderdelen:

Intel Core 2 Quad Q8200 (S775, 4x 2.33GHz, 4MB, 1066MHz FSB, Boxed)
Asus P5QL (LGA775, PCIe, DDR2, LAN, Audio)
Kingston 4GB DDR2 (2x2GB) PC6400 800Mhz
Cooler Master 700W Silent Pro Active

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:05

Wiethoofd

Broadcast TOM

Hoe je bovenstaande neerzet is het eerste waar ik aan denk dat de voeding stuk is. Als een processor namelijk niet op de QVL staat of nog niet door je huidige en oudere BIOS-versie ondersteund wordt gaan de ventilatoren etc. wel branden.

Branden op het moederbord zelf wel lichtjes of ook helemaal niets?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Johannn_
Er zit maar 1 lampje op het moederbord voor zover ik kan zien, en dat blijft knipperen, naar mijn weten zou die constant moeten branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Staat er niets in de handleiding van je moederbord over het knipperen van dat lampje?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291618

Je kan de PSU testen op deze manier:
http://www.overclock.net/...art-power-supply-psu.html

hang er wel een dvd/cdrom aan, met dvd/cdrom er in (onbelast kan je de voeding stuk maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Johannn_
PSU is getest en lijkt te werken, DVD brander begint te ratelen. Verder kan ik niets vinden in het boekje over wat te doen als het groene lampje blijft knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJanzn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10-2024
Klinkt idd naar een niet herkende cpu zoals wiethoofd ook aangeeft.

Via de jumper het BIOS al op default gezet?

Stekkers even nalopen ,misschien is er toch een van de kontaktjes losgeschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Johannn_
Ik ben zelf wat aan het klooien gegaan met mijn huidige werkende PC (die ik ook recentelijk heb gekocht) en de onderdelen van het systeem die ik in de eerste post gelinkt heb.

Na lang vervelen met verschillende combinaties heb ik alles uit de systeemkast gehaald van het systeem dat niet werkt. Ik heb er mijn eigen voeding op aangesloten en toen ineens leek alles te werken. Vreemd als ik die vond heb ik de voeding geprobeerd waarheen het voorheen niet werkte en tot mijn verbazing werkte alles toen wel.

Op het moment dat ik alles terug in de systeemkast plaatste begon brandde het groene lichtje op het moederboard zoals het hoorde, zodra ik het moederboard plaats in de kast zodat ik de schoefjes kan bevestigen gaat het groene lampje knipperen en het systeem kan dus ook niet meer aangezet worden.

Dus alles buiten de systeem kast werkt prima maar zodra ik alles erin wil bouwen gaat er iets mis, kan dit aan het moederboard liggen, of ligt het aan de kast of een combinatie, dat ze op een of andere manier een vreemd circuit maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Klinkt een beetje als afstandsbusjes. Heb je die wel geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Johannn_
Ja die zitten erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Johannn_
Probleem is opgelost, bleek een pompnagel van de systeem kast te zijn die aan de onderkant van het moederboard kortsluiting of aarde maakte met de systeemkast waardoor hij niet wilde starten.
Pagina: 1