Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-04 10:37
Wat is de SanDisk Sansa Fuze?

Sandisk heeft al weer een poosje de Sansa Fuze in de markt zitten. Dit is een zeer klein apparaatje met een 1,9" scherm, een FM-radio/recorder, videospeler, picture viewer, voice-recorder en een batterijduur die getest is door ABI op ongeveer 19~20 uur (24 uur is fabrieksopgaaf).

De Sansa Fuze heeft een capaciteit van 2GB, 4GB of 8GB en kost zon 50/100 euro. Als extra kun je nog een micro SD kaart toevoegen aan de speler waarme hij tot zo'n 32 GB kan worden uitgebreid

Specs
  • 2, 4 of 8 GB Geheugen. Uitbreidbaar met SD Micro Card (tot max. 16GB op dit moment*)
  • MP3, WMA, OGG, WAV, FLAC (na firmware update), Audible support
  • 1.9”, 64k color, 224x176 pixel
  • FM Radio
  • Voice recorder
  • Oplaadbare accu (gaat ongeveer 19 uur mee, 5 uur op videoplayback)
  • beschikbaar in meerdere kleuren
  • MTP & MSC connectivity
  • Firmware upgradable
  • Converted MPEG-4 20FPS videoplayback
*SDHC, 32GB wordt waarschijnlijk in toekomst ook ondersteund.

Sinds kort is er ook een aanbieding waarbij je dubbel geheugen hebt voor de zelfde prijs! 4GB komt met 4GB SD card etc.

Plaatjes

Afbeeldingslocatie: http://www.anythingbutipod.com/archives/images/sandisk-sansa-fuze-01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.techtilldate.com/wp-includes/images/sandisk_sansa_fuze.jpg

Links & Info

Ik heb hem net vandaag binnen gekregen en ik moet zeggen dat het een zeer mooi spelertje is! Hij ziet er ook heel erg netjes afgewerkt uit en de menustructuur en software zijn erg degelijk! Het leek mij een leuk idee om ervaringen in dit topic te posten.

Ook integreerd hij naadloos met MediaMonkey (andere software heb ik nog niet kunnen testen), ik hoefde niet eens de software te installeren, gewoon de speler aansluiten op de computer een gaan met die banaan. Wanneer de ID tags gewoon goed zijn zet hij ze netjes op volgorde van album. Ook speelt hij alles gewoon op trackvolgorde af en niet op alfabetische volgorde (voor de albumluisteraars onder ons ;))

[ Voor 16% gewijzigd door Annihilism op 16-03-2009 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-05 20:34
* Vihaio heeft 'em ook
Echt een fijn spelertje. Voor video gebruik ik het eigenlijk niet en van foto's op een PMD heb ik nooit het nut ingezien. Maar muziek afspelen werkt prima. Het scrollen gaat soepel, de interface is duidelijk en album art wordt automatisch toegevoegd als het in hetzelfde mapje als de muziek staat. Wat ik wel een klein nadeel vind is dat het zoveel handelingen is om vanaf het now-playing-screen terug bij je albums of artiesten te komen: Opties, ok, terug en eventueel nog een of twee keer terug. Het is niet heel erg maar ik had het mooi gevonden als dat gewoon met 1 knopje kon.
Over geluidskwaliteit kan ik niet veel zeggen, alleen dat je de standaard oordopjes echt niet moet gebruiken.

Edit:een paar linkjes

De Sansa pagina van Rockbox, een alternatief besturingssysteem voor pmd's (nog in ontwikkeling) (meer info over Rockbox
Het Sansa Fuze forum van Anything but iPod.
De productpagina van de Fuze
Het Fuze forum van SanDisk zelf

[ Voor 29% gewijzigd door Vihaio op 13-03-2009 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-04 10:37
Ik gebruik ze zelf i.c.m. Creative EP-630's, dit klinkt behoorlijk goed. Het ging mij er vooral om dat ik een goed prijs-kwaliteits verhouding wilde hebben. En 70 euro incl verzendkosten voor een 8GB speler met deze functies durf ik gerust een koopje te noemen.

Ook vind ik dat Sansa met het design heel erg de goede weg op is t.o.v. oudere modellen. Hiervoor heb ik trouwens een Creative Zen Sleek (die me ook zeer goed bevallen is!) en een Samsung (die me echt heel erg slecht bevallen is) gehad. Vooral vergeleken met de samsung is het een behoorlijke vooruitgang (dat terwijl de samsung ook nog stukken duurder was!). Ik hoop dat ik met deze speler iig nog veel goeie ervaring zal hebben, tot nu toe bevalt ie me nog steeds erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-05 22:19

Ale-Gu

'Eel Goe'

Heb 'm vandaag in handen gehad. Het menu is niet zo intuïtief als bij bv. Creative of Apple, maar ik denk dat het wel went.
Vooral de uitbreidmogelijkheden door MicroSDHC maakt het tot een zeer interessante speler.
Kan in de toekomst er nog 32GB bijkopen. Helaas niet verder uitbreidbaar, maar de vraag is of het dan überhaupt nog overzichtelijk is.

Hier zou uw advertentie kunnen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjeggens
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02 14:26
Hoe zijn de voicerecorder mogelijkheden van dit ding? Hoe lang kun je achterelkaar opnemen, en hoeveel ruis zit er op? Ik heb een Creative Zen Vision:M gehad. Ding nam in blokken van 10 uur op, tot de HD vol was, maar had enorm veel last van achtergrond geluid (o.a. opstartende HD). Hoe zit dat met de Fuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Sorry, beetje late reactie.

De kwaliteit van de opnames was heel goed en helder als ik de speler vlak bij m'n hoofd hou en een stukje voorlees. Ook van een paar meter afstand klinkt alles nog duidelijk en zonder ruis. Ik heb geen flauw idee hoe lang de Fuze geluid kan opnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Er zijn nieuwe firmwares voor de Fuze verschenen. 01.02.26 en 02.02.26. Met erg leuke nieuwe features zoals Replay Gain en de mogelijkheid om door folders te bladeren. Sandisk is heel goed bezig :)
• Supports slotRadio card playback through microSD slot
Note: slotRadio cards are available for purchase on slotradio.org starting April 28th

• Replay Gain feature added to provide volume normalization for music playback
Note: 3 settings of Replay Gain available: Off / Song (provide normalization throughout current playing song only) / Album (normalization for whole playing album). Song volume can also be pre-gained at 1.5 dB intervals

• Folder Navigation feature added to conveniently locate songs stored and sorted by folders
Note: For MTP content navigation, go to Music > Folders and select MTP folder first

• Track Info is added to provide more details about current playing song

Enhancements:

• Song database supports up to 8000 songs (requires device format through settings menu for libraries larger than 4000 files)
• ID3 tags version 2.4 is now supported
• Improved “Preparing to scan for media” time during Rhapsody launch
• Improved enumeration time during Napster launch
• Embedded album art support is added for OGG and FLAC

Bugs Fixed:
• OGG and FLAC deletion takes up to 2 min
• Volume jumps to max level between tracks
• Device hangs when switching from OGG playback to MP3 playback
• Device hangs at “Refreshing your media” state
• Shuffle doesn’t access beyond 2000 songs
• “Add to GoList” doesn’t work at Artist level if Rhapsody Channel is present
• FM scan stops at one station before the last one

Known Issues:
• Rating info is lost following database refresh on songs loaded in microSD
• Deleting video from microSD card doesn’t clear file from database
• Some language strings are still in English
• Refresh database progress bar doesn’t scale with time
toon volledige bericht
Hier kan je de nieuwe firmware downloaden.

[ Voor 3% gewijzigd door Vihaio op 11-04-2009 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph0t0nix
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-05 20:30
Ik las in een van de reviews hier op tweakers.net dat de Fuze geen aparte volumeknoppen heeft. Als ik mij goed herinner heeft de Clip dat wel. Kan iemand mij vertellen hoe je het volume van de fuze aanpast?
Ik twijfel momenteel tussen de fuse en de clip en kleine dingen zoals dit kunnen een verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Door aan het scrollwiel te draaien als je in het afspeelscherm bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295987

Een ideaal media spelertje! Ik gebruik hem alleen voor FM radio en muziek, en daar vind ik hem echt ideaal voor. Eenvoudig, snel en stabiel. Ik ontving een gratis MicroSD 4 gb kaart erbij, dit was een tijdelijke actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-05 21:41

Bio

Ik heb er ook een aangeschaft vandaag :) een 8gb+8gb. Een top spelertje!

Een raar dingetje: Het hoofdmenu hoort ECHT de andere kant op te scrollen, zo klopt het gewoon niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Geinig, dat was me nooit opgevallen. Ik heb er dan ook totaal geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05 10:32
Ben van plan om deze speler aan te schaffen.
Ik wil muziek luisteren en genieten van de FM Radio. De speler is ook nog eens niet duur (49,99 bij de Dixons) en ook nog eens een verdubbeling van het geheugen. Verder heeft het alle functies die ik graag zie in een MP3-speler.
Maar, gezien de ondersteuning van folder browsing, is het dan ook mogelijk om een bepaalde map te laten afspelen?
Verder had ik nog wat vragen, maar ben die alweer vergeten.

Alvast bedankt voor een antwoord.

Met vriendelijke groet,

RHPJS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Ja, dat is mogelijk. In het muziekmenu kan je kiezen uit Artiesten, albums, genres, nummers, folders, en nog wat dingen. Als je folders kiest zie j de folders staan zoals jij ze erop het gezet en kan je dus de folder afspelen die je wil.
En de groeten doen is niet nodig. We doen elkaar op GoT permanent de groeten.

[ Voor 16% gewijzigd door Vihaio op 24-05-2009 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Ik weet al weer een vraag.
Ik heb een oplader met een USB-ingang van mijn vorige MP3-Speler.
Nou vroeg ik me af of ik hem ook kan gebruiken voor de Sandisk Sansa Fuze.
Hier enkele details:

Input: AC100-240V 50/60 Hz 0.5 A Max.
Output: DC5V "Logo gelijkspanning" 180mA.

Kan iemand even kijken of deze compatible is met de Sansa Fuze?
Alvast hartelijk bedankt.

PS: Heeft iemand een Nederlandse handleiding gevonden. Kon ik namelijk niet vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door RHPJS op 25-05-2009 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:11
WIe heeft er een dock voor deze speler. Ik weet dat er 1 is van Griffin en 1 van Sandisk zelf(de Base station). Hoe werken deze met de Sandisk fuze, ik lees er verschillende verhalen over op het internet.

Is er iemand die hem gebruikt in een betaalbare speakerdock, zo ja welke en hoe werkt en klinkt het?

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Mijn iaudio f2 was helemaal ontbonden en ditmaal voor een goedkoper alternatief gegaan.
Bij de Dixons voor 70 euro een 16gb gehaald (8+8) en voor het geld een heel mooi dingetje.

Ik vind het scrollwieltje wel wat plastic kraak geluidjes maken :P De software om filmpjes om te zetten is ook door een aap ontworpen, de speler moet aan de computer hangen als je de boel gaat converten 7(8)7
De filmpjes spelen ook maar matig af, beetje stotterig en het geluid is niet altijd synchroon. Gelukkig pleur je de muziek er wel zonder software op, anders had ik hem niet gehaald. Itunes :X :r :') -O-

De koptelefoon aan de onderkant vind ik wel weer geniaal, sommigen vinden het debiel :? Volgens mij haal je hem zo makkelijker uit je zak en in de hand zit dat snoer niet in de weg. Maar als ik dan weer kijk naar de niet universele usb kabel :r die je ook niet goed kan loskoppelen als je koptelefoon er nog in zit -O- Misschien is er toch niet zo goed over nagedacht en was een koptelefoon aansluiting onderdaan gewoon makkelijker te solderen :P

Ik merk ook een hele lichte suis als de speler aan staat maar niks speel (ep630 doppen). Deze wordt niet luider als je de volume omhoog gooit wat normaal dus wel suizen veroorzaakt. Hebben jullie dit ook? Als je de koptelefoon heel zachtjes eruit trekt hoor je het verschil.

Ik mis wel het geluid tijdens het spoelen, nu hoor ik niet wanneer de reclames en muziek is afgelopen tijdens podcasts.

Als je niet teveel eisen hebt qua software matige opties en instellingen is het een mooi ding.
De bouwkwaliteit is voldoende, de draaischijf, de naden, het scherm en de navigatie zijn niet helemaal optimaal. Het ding heeft weer wel veel aan boord als je de prijs ziet, veel opslag, sd sleuf, radio, flac&ogg en het geluid is mooi helder. Een groot voordeel is de 2 jaar garantie, dit soort zaken gaan altijd na 1,5 jaar problemen geven ;) Oh ja, en natuurlijk kun je muziek deleten op het apparaat zelf, een must 8)

Een mooi apparaat om echt te gebruiken en niet bang hoeft te zijn om "er mee te smijten" zoals met 1 van 200 euro ;) Ik klink misschien iets negatief maar andere spelers kunnen mij ook niet erg overtuigen. Een Iaudio 7 met een pook joystick en een iets vriendelijker prijsje of een D2 zonder touchscreen, dat zoek ik ;)

[ Voor 4% gewijzigd door BARACUS op 30-05-2009 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-04 00:37
review die hierboven gegeven wordt klopt aardig, misschien ook iets voor de pricewatch ;)
* frankivo heeft zelf de Sansa Fuze (4+4 GB) met Rockbox firmware

Rockbox heeft nog geen officiële support voor de Fuze, maar de SVN versie compileerd goed en is tot nu toe erg stabiel.

[ Voor 0% gewijzigd door frankivo op 03-06-2009 11:20 . Reden: typo ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:15

Zeror

Ik Henk 'm!

Kan die ook video aan?

Hoe zijn de verschillen tussen Ipod (laatste generatie) en deze Sansa Fuze?

* Zeror al eventjes op zoek naar een nieuwe mp3 speler om zijn telefoon als mp3 speler te kunnen vervangen.

[ Voor 38% gewijzigd door Zeror op 03-06-2009 11:27 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Ik heb ondertussen al flink wat uurtjes zitten spelen.

De encoding van de filmpjes is gewoon bagger, ze spelen ook niet normaal af op de computer . Op het Sansa forum krijg je het idee dat de speler niet genoeg puf zou hebben.

Ik heb wel zelf filmpjes behandeld en handmatig op de Fuze gezet, werkte prima alleen kon ik niet spoelen of pauze gebruiken = crash van de Fuze. Dit moet dus gewoon kunnen worden opgelost door betere software van Sandisk.

Ik begrijp dat Rhapsody wel goed werkt maar hiermee kan ik niks op de Fuze krijgen, misschien dat het een geregistreerd exemplaar moet zijn?

Voor de rest blijft het een perfect ding, niks geks gezien.
Rockbox lijkt me wel interessant, ik zat al op het forum te neuzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
Rakkerzero schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:26:
Kan die ook video aan?

Hoe zijn de verschillen tussen Ipod (laatste generatie) en deze Sansa Fuze?

* frankivo al eventjes op zoek naar een nieuwe mp3 speler om zijn telefoon als mp3 speler te kunnen vervangen.
scherm is wel serieus te klein voor video imo

heb een keer een aflevering The Simpsons gekeken in de trein, maar echt een succes vond ik het niet:
klein scherm + het constant vast moeten houden van de speler :r

BARACUS schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:40:
Rockbox lijkt me wel interessant, ik zat al op het forum te neuzen.
ik kan je eventueel wel de gecompileerde meuk sturen (op eigen risico, natuurlijk)

[ Voor 19% gewijzigd door frankivo op 03-06-2009 11:52 . Reden: rockbox spul ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:15

Zeror

Ik Henk 'm!

frankivo schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:50:
heb een keer een aflevering The Simpsons gekeken in de trein, maar echt een succes vond ik het niet:
klein scherm + het constant vast moeten houden van de speler :r
Ik weet dat ik op mijn telefoon video moet verkleinen qua resolutie enzo. Dit doe ik dan met het tooltje SUPER©. Misschien dat die hier ook een oplossing bied?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Tsja, het scherm van de Fuze is gewoon erg klein. Dan kun je de video wel gaan converteren, maar dat verandert er natuurlijk weinig aan. Ik denk dat je het vooral als audiospeler moet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
Rakkerzero schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:54:
[...]

Ik weet dat ik op mijn telefoon video moet verkleinen qua resolutie enzo. Dit doe ik dan met het tooltje SUPER©. Misschien dat die hier ook een oplossing bied?
op de Fuze moet je met één of andere wazige tool van Sandisk zelf aan de slag voor het conventeren. (Ik weet niet zeker of het ook gaat met andere conversie-tools)
Ding is nogal traag en je Fuze moet ook nog eens al deze tijd via USB verbonden zijn.

Maar goed: ik heb 'em als audio-speler en niet als video-speler gekocht :p

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
[...]

[...]

ik kan je eventueel wel de gecompileerde meuk sturen (op eigen risico, natuurlijk)
Ik lees het eerst wel even door ;)

Ik neem aan dat Rakkerzero het over de Nano heeft.

Een Nano is meer een blitskikker en de Fuze een werkpaard.
De voordelen van de Fuze zijn al genoemd.

De Nano heeft mogelijk als voordeel dat het design mooier is, de bouwkwaliteit is wel netter.
Het scherm geeft mooier beeld en video zal (neem ik aan) wel prima werken. De software is flitsend, cover flow, schudden en dergelijk toestanden.

Maar een 8gb Fuze is 50 euro en een 8gb Nano is 139 euro. 16gb Fuze is 70 euro en een 16gb Nano is 189 euro.

Itunes en het niet kunnen deleten van muziek is voor mij een afknapper bij Ipods.
Alle flits en toestanden is leuk voor 1 dag maar uiteindelijk dat extra geld niet echt waard.

Als je perse video moet hebben kun je genoeg andere merken vinden.
Je kunt bijv. een Iaudio d2 8gb voor 100 euro krijgen bij mp3spelers omdat het model is vervangen (cosmetisch). Dat is een stuk leuker dan een Nano.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-02 22:54
Iemand die hier al een gecompilede firmware heeft voor Rockbox op de Fuze?
Ik draai namelijk geen linux, en kan het dus niet compilen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
addictive schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 17:02:
Iemand die hier al een gecompilede firmware heeft voor Rockbox op de Fuze?
Ik draai namelijk geen linux, en kan het dus niet compilen :/
eerste vraag: yup:

[...]

tweede vraag:
het is ook prima compileerbaar op windows met behulp van cygwin

maar goed.. ik zal vanavond wel even de laatste builds online gooien

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
frankivo schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 17:14:
het is ook prima compileerbaar op windows met behulp van cygwin
Daar ben ik niet mee bekend *bloost*
maar goed.. ik zal vanavond wel even de laatste builds online gooien
Dat vind ik heel erg fijn. thanks! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
addictive schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 17:19:
[...]
Daar ben ik niet mee bekend *bloost*

[...]

Dat vind ik heel erg fijn. thanks! O+
Files + (zelf geschreven) uitleg:
http://msk.scriptzone.nl/~frank/rockbox_sansa-fuze/

Dit is overigens niet de laatste versie, maar een SVN-build van gisteren.
Deze heb ik iig vandaag getest.

[ Voor 16% gewijzigd door frankivo op 03-06-2009 20:26 . Reden: SVN info ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Kan ie dan ook video's afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
frankivo schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 20:25:
[...]

Files + (zelf geschreven) uitleg:
http://msk.scriptzone.nl/~frank/rockbox_sansa-fuze/

Dit is overigens niet de laatste versie, maar een SVN-build van gisteren.
Deze heb ik iig vandaag getest.
Top zeg, works like a charm :) Ook netjes dat je kunt booten met de 'echte' firmware :)

Super bedankt! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
addictive schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 20:44:
[...]

Top zeg, works like a charm :) Ook netjes dat je kunt booten met de 'echte' firmware :)

Super bedankt! O+
uitleg is ook duidelijk zo dus?

BARACUS schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 20:35:
Kan ie dan ook video's afspelen?
eh.. ik geloof dat er mpeg support is.
zeker weten doe ik het niet, maar dat is vast ergens te vinden :)

[ Voor 33% gewijzigd door frankivo op 04-06-2009 15:50 . Reden: BARACUS ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
frankivo schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 15:49:
[...]

uitleg is ook duidelijk zo dus?
Voor mij wel ja :)
Beide dingetjes unzippen, in de root van de Fuze plaatsen, loskoppelen, en de rest gaat vanzelf.

Enige waar ik tegenaan liep is dat ik het op mn mac deed, en die zag de map .rockboxfull (of hoe 'ie heet) als onzichtbare map, dus dat had ik even via windows moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Laatst online: 09-05 16:15

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Als ik het goed begrijp, flash je een aangepaste Sandisk-firmware, die als bootloader werkt voor Rockbox? Of wordt Rockbox ook nog daadwerkelijk in het apparaat gebakken?
* Demo heeft zojuist de zipjes binnen gehaald, morgen in de trein lekker spelen :D

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
Demoniac schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 00:32:
Als ik het goed begrijp, flash je een aangepaste Sandisk-firmware, die als bootloader werkt voor Rockbox? Of wordt Rockbox ook nog daadwerkelijk in het apparaat gebakken?
* frankivo heeft zojuist de zipjes binnen gehaald, morgen in de trein lekker spelen :D
de originele firmware wordt inderdaad aangepast.
bootloader start ofwel originele software/firmware of de rockbox software

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Ding gelijk na m'n post geflashed en zelfs nog even snel voor het slapen er naar gekeken :P En ik vind het nu al helemaal geweldig :D

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Overigens zie ik de speler helemaal niet meer op Dixons.nl, laat staand voor €49,-
Iemand die weet of de actie bijvoorbeeld in de winkel wel doorgaat. Heb net de folder op internet nog bekeken, die staat er nog op met die aanbieding erin. Echter op die hele folder geen "geldig tot..." gezien.

Nog steeds het volgende:
RHPJS schreef op maandag 25 mei 2009 @ 16:44:
Ik heb een oplader met een USB-ingang van mijn vorige MP3-Speler.
Nou vroeg ik me af of ik hem ook kan gebruiken voor de Sandisk Sansa Fuze.
Hier enkele details:

Input: AC100-240V 50/60 Hz 0.5 A Max.
Output: DC5V "Logo gelijkspanning" 180mA.

Kan iemand even kijken of deze compatible is met de Sansa Fuze?
Alvast hartelijk bedankt.

PS: Heeft iemand een Nederlandse handleiding gevonden. Kon ik namelijk niet vinden.

[ Voor 102% gewijzigd door RHPJS op 05-06-2009 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
RHPJS schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 20:53:
Overigens zie ik de speler helemaal niet meer op Dixons.nl, laat staand voor €49,-
Iemand die weet of de actie bijvoorbeeld in de winkel wel doorgaat. Heb net de folder op internet nog bekeken, die staat er nog op met die aanbieding erin. Echter op die hele folder geen "geldig tot..." gezien.
Ik heb de mijne (4GB variant) laatst hier nog bij de Dixons kunnen scoren, was het laatste model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Je moet wel snel zijn, de 16gb had een prijs van 69,96. Ik geloof dat zo'n raar getal betekent dat het model eruit gaat = snel verkopen. Ze hebben bij Dixons zo'n "herken code" voor de verkopers door bepaalde prijzen te gebruiken.

In de webshop was de 16gb vorige week ineens weg, als nu de 8gb weg is dan klopt mijn verhaal.
De prijs zal wel hetzelfde blijven lijkt mij.

De Nederlandse handleiding is gewoon op de sansa site te downloaden, kwam hem zelf ook tegen.
Geeft de lader een standaard usb uitgang vermogen? Dan zou het moeten werken, niet zo belangrijk anders haal je voor $4 een andere bij DX.

Ik heb Rockbox erop gezet, echt verschrikkelijk onoverzichtelijk.
Ik had iets met icoontjes verwacht zoals de orginele firmware :P
Maar we gaan het testen, kunt toch dual boot doen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Baracus,

Ik kan de handleiding toch echt niet vinden. Heb gisteravond even een mail gestuurd naar Dixons over hoe en wat. Verder staan er in de handleiding ook enkele specs waardoor je kan zien of de oplader compatible is. Niet geheel ombelangrijk.

Alvast bedankt echter voor de moeite.

RHPJS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Anders gebruik je gewoon de Engelse handleiding?

http://www.sansa.com/site...oads/FUZE_UM_0608_ENG.pdf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Ik heb je de handleiding gemaild Rik.

Hoe krijg ik eigenlijk muziek op de Rockbox?
Ik heb het in de podcast map gegooid maar Rockbox ziet geen bestanden.

Hij slaat ook vast en herstart als ik in het lege menu zit te navigeren.

[ Voor 6% gewijzigd door BARACUS op 06-06-2009 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
1 van de nadelen die ik noemde was de stekker die niet los kan als de koptelefoon erin zit.
Ik heb dat klik mechanisme er gewoon afgehaald, de stekker is toch diep en strak genoeg om gewoon erin te steken.

Je kunt de drukknopjes gewoon naar buiten trekken/buigen met je vingers. Daarna een kleine schroevendraaier onder het metalen lipje leggen en omhoog trekken. Met wat frutsen trek je het lipje er helemaal uit. Daarna even netjes afknippen of buigen.

Een tip voor degene die het ook een verschrikking vinden B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Hoe kan ik mn tracks updaten in Rockbox?
Voor het standaard OS updaten ze netjes nadat ik er extra tracks opzet, maar voor Rockbox doet 'ie dat niet (ik kan ze wel afspelen via de Rockbox fileplayer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
addictive schreef op maandag 08 juni 2009 @ 10:19:
Hoe kan ik mn tracks updaten in Rockbox?
Voor het standaard OS updaten ze netjes nadat ik er extra tracks opzet, maar voor Rockbox doet 'ie dat niet (ik kan ze wel afspelen via de Rockbox fileplayer)
code:
1
Settings > General Settings > Database > Update Now

Daar zul je ook een optie vinden op auto-update te doen.

Uit de manual:
Auto Update If Auto update is set to on, each time the player boots, the database
will automatically be updated.
Note: The Auto Update will only check for deleted les if the Directory b
Cache (Settings ! General Settings ! System ! Disk ! Directory
The Rockbox manual Sansa e200 and e200R Series
Chapter 4. Browsing and playing 28
Cache) is enabled. Update now includes that check whether dircache has been
enabled or not.

[ Voor 33% gewijzigd door frankivo op 08-06-2009 13:12 . Reden: manual ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Reageert dat ding niet gewoon op het aan- en afmelden van de USB-verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
Demoniac schreef op maandag 08 juni 2009 @ 13:02:
Reageert dat ding niet gewoon op het aan- en afmelden van de USB-verbinding?
volgens mij is USB nog niet volledig supported voor de Fuze.
Opladen gaat wel. Maar ik krijg geen schijven te zien in Windows/Linux.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
frankivo schreef op maandag 08 juni 2009 @ 13:00:
[...]

code:
1
Settings > General Settings > Database > Update Now

Daar zul je ook een optie vinden op auto-update te doen.
soms zijn de dingen zo makkelijk. Thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Dat Rockbox bevalt me wel na een paar weken testen, lekker veel opties. Het beste is het efficiënt gebruik van de pixels, lange titels zijn een ramp op de standaard software.

Het is alleen wel wat buggy of is dat alleen bij mij zo? De map podcasts selecteren is telkens een vastloper, tijdens het afspelen wilt ie ook weleens vastlopen. De standaard software geeft visueel ook wat gekke dingetjes sinds rockbox erop staat, vooral de volumebalk wilt weleens een gekke balk worden. Ik hoop dat het snel uit de beta komt want het maakt de Fuze wel heel erg af.

Ik waardeer het apparaatje enorm nu ik er flink mee bezig ben geweest. Ik dacht dat het draaiwiel lastig zou zijn in de zak om te bedienen en per ongeluk zou indrukken/draaien. In de praktijk valt dit heel erg mee, een paar keer op pauze gezet leunend tegen een tafel. Het draaiwiel oogt/voelt wel erg mechanisch en is niet zo gelikt als een Ipod maar je hebt feedback als je blind aan het bedienen bent.

Ik heb joysticks, knopjes en zo'n ipod wiel gehad als navigatie, joysticks waren altijd het beste. Maar dit mechanisch wiel zit mooi tussen een joystick en ipodwiel in, de voordelen van beide. Over touchscreens ga ik niet eens beginnen ;)

Geeft weer goed aan waarom het wellicht niet een supergelikt apparaat is maar wel erg functioneel en goedkoop. Dat zie je wel vaker met moderne apparaten, teveel blitse foefjes die eigenlijk helemaal niet zo handig werken in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Ik heb de CUE-functionaliteit aangezet (luister vrij regelmatig mix-albums en ben er nog niet aan toe gekomen om de tracks te knippen) en als ie werkt dan werkt ie prima, maar de speler loopt vaak vast als ik hem start en het laatst gespeelde nummer is er een met een CUE-file.
Verder is er iets verkeerd met mijn database, de nummers op de speler staan inmiddels 6 keer in de lijst :X

Maargoed, uiteindelijk hebben we het hier over de Fuze, dergelijke bugs kunnen we beter bij de devs van Rockbox melden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306841

Hmm in de pricewatch is ie toch ongeveer 80 euro voor de 8GB versie. En hier zijn mensen die 16GB voor 70 hebben gehaald....

Ik ben jaloers :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Anoniem: 306841 schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 02:06:
Hmm in de pricewatch is ie toch ongeveer 80 euro voor de 8GB versie. En hier zijn mensen die 16GB voor 70 hebben gehaald....

Ik ben jaloers :'(
Er is geen 16 GB versie, dat was een actie van Sandisk, waarbij er een gratis 8 GB MicroSD-kaartje bij de Fuze geleverd werd. Ik heb geen idee of ze dat nog steeds doen, je zou een mailtje richting een van de verkopende winkels kunnen sturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
De pricewatch is geen universele waarheid, je kunt hem waarschijnlijk nog steeds bij een Dixon filiaal scoren voor 70 euro ook al staat ie niet meer op de site ;) Bel alle filialen in de buurt op zou ik zeggen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
Demoniac schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 15:10:
Ik heb de CUE-functionaliteit aangezet (luister vrij regelmatig mix-albums en ben er nog niet aan toe gekomen om de tracks te knippen) en als ie werkt dan werkt ie prima, maar de speler loopt vaak vast als ik hem start en het laatst gespeelde nummer is er een met een CUE-file.
Verder is er iets verkeerd met mijn database, de nummers op de speler staan inmiddels 6 keer in de lijst :X

Maargoed, uiteindelijk hebben we het hier over de Fuze, dergelijke bugs kunnen we beter bij de devs van Rockbox melden ;)
volgens mij is dit een bug in de auto-update functionaliteit in de database
heb je dat aanstaan?

bij mij was het meteen verholpen nadat ik auto-update uit had gezet en de Fuze een reboot had gegeven.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-04 21:37
Heb via ibood ook de sansa fuze goedkoop op de kop getikt en ben er tot nu toe erg tevreden over. Vooral de mogelijkheid tot het gebruiken van sdhc micro is geweldig. Wel moet je opletten dat je niet tegen de file limiet aanloopt.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
wat is de file limiet nu dan eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-04 21:37
Zover ik begreep ergens tussen de 8000 en de 10000. Met een 16gb SDHC en uitgaande van gemiddeld 3 mB per liedje zou dat dus geen probleem mogen zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door punisher007 op 05-10-2009 22:08 ]

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Tikje omhoog..
Gisteravond heb ik de nieuwste release van Rockbox op mijn Fuze gezet en da's toch wel een hele verbetering tov de vorige build die ik er op had staan! :D Die was bruikbaar, maar daar was alles mee gezegd. De nieuwe voelt stabieler aan, een paar bugjes waar ik tegenaan liep zijn gerepareerd, prima zo! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Dat moet ik ook nodig doen, Ik heb al een tijdje geen nieuwere build op m'n Fuze gezet.

Van de gewone firmware is nu ook al een tijdje een nieuwere versie uit. En die kan vanf hier of via de Sansa updater gedowload worden.
Enhancements:

* slotRadio experience is enhanced

Bugs Fixed:

· Rating info is lost following database refresh on songs loaded in microSD

· Deleting video from microSD card doesn’t clear file from database

· FM playback stops when microSD card is ejected

· Device hangs if powered down during video playback

· Some language strings are incorrect

· Audiobook/Podcast count is not correct at Information screen

Known Issues:

· Some language strings are still in English

· Refresh database progress bar doesn’t scale with time
toon volledige bericht
'slotRadio experience is enhanced' houdt in dat het icoontje van slotradio nu altijd in het hoofdmenu zichtbaar is. IMHO nogal nutteloos.
Het bovenstaande had ik op een paar verschillende plekken gelezen, maar bij staat dat icoontje er niet.

Misschien handig om te weten: Als je de nieuwe firmware op je Fuze zet wordt Rockbox eraf gegooid.

Dat dacht ik in elk geval. Nu beginnen m'n Fuze en Windows te zeuren dat de boel niet lekker werkt. Het kan dus handig zijn om eerst te formatteren, als je Rockbox hebt.

En weer een edit: Als je de nieuwste firmware hebt kan je Rockbox niet installeren.
Hi,

We don't plan to make new releases of mkamsboot for every new OF release, so mkamsboot 1.1 will reject Fuze OF *.28, you'll have to wait for the next release.

Alternatively you can build mkamsboot from SVN (this OF has been tested and its checksums committed), or wait the next release of the rockbox utility (which will accept this Fuze OF), or use *.26 version or older.
Als je 01.02.28 al geïnstalleerd hebt en Rockbox wil, kan je 01.02.06 gewoon weer teug zetten. (hier te downloaden)

[ Voor 36% gewijzigd door Vihaio op 05-11-2009 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank-fey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-10-2010
Wie weet waar je een gewone adapter, dus een die in het stopcontact kan, kopen? Want met een USB gaat dat best lastig.

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:11
frank-fey schreef op woensdag 11 november 2009 @ 17:00:
Wie weet waar je een gewone adapter, dus een die in het stopcontact kan, kopen? Want met een USB gaat dat best lastig.
http://www.dealextreme.com/search.dx/search.usb%20ipod%20power

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank-fey
Hoe kan ik een Art Album toevoegen bij mijn muziek??? Dus een afbeelding van het album dat bij het liedje hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
How to Add Album Art to Your Sansa MP3 Player

De eerste minuut gaat over het downloaden van een plaatje, dus dat kan je overslaan.

[ Voor 43% gewijzigd door Vihaio op 05-12-2009 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
Vihaio schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 23:38:
[video]
De eerste minuut gaat over het downloaden van een plaatje, dus dat kan je overslaan.
wow.. tijdrovend klusje op die manier :p

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Vihaio schreef op woensdag 04 november 2009 @ 18:09:

En weer een edit: Als je de nieuwste firmware hebt kan je Rockbox niet installeren.

[...]

Als je 01.02.28 al geïnstalleerd hebt en Rockbox wil, kan je 01.02.06 gewoon weer teug zetten. (hier te downloaden)
Het kan inmiddels wel, maar je hebt een nieuwere mkamsboot nodig. Die vind je hier: http://forums.rockbox.org...14064.msg158120#msg158120

Overigens heeft de 01.02.28 een aantal bugs waardoor 01.02.26 misschien wel de betere keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank-fey
Vihaio schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 23:38:
[video]
Sorry hoor, maar het wil bij mij echt niet werken?
Ik weet niet wat ik fout doe, maar ik krijg de afbeedling niet bij het album/liedje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Voeg met MP3-Tag gewoon de art in de tag van het bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank-fey
Die nieuwe update (V02.03.31F) is zo prut!! De Art Tag klopt niet meer, alle instellingen zijn verwijderd, classificaties allemaal weg! Verdomme!

[ Voor 75% gewijzigd door frank-fey op 22-01-2010 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Heb hem ook sinds afgelopen zaterdag. Prachtig! En het geluid wat er uitkomt kan net zo goed van een speler van ruim €150,- zijn, hoge en lage tonen goed onderscheidden (zelfs door de meegeleverde doppen). Radio ontvangst is met de Fuze veel beter dan met mijn mobiel. Vol lof!
frank-fey schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 19:41:
Die nieuwe update (V02.03.31F) is zo prut!! De Art Tag klopt niet meer, alle instellingen zijn verwijderd, classificaties allemaal weg! Verdomme!
Ik heb nergens last van.

[ Voor 34% gewijzigd door RHPJS op 28-01-2010 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
net een PNY MicroSDHC Premium 16GB besteld
ik laat binnenkort wel even weten of 't werkt :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
vandaag sinds lange tijd ff nieuwe versie online gegooid :)

iRacing Profiel

• frankivo
frankivo schreef op maandag 08 februari 2010 @ 11:34:
net een PNY MicroSDHC Premium 16GB besteld
ik laat binnenkort wel even weten of 't werkt :P
goed.. kaartje twee dagen binnen nu en het lijkt allemaal prima te werken

eerst alle muziek van interne kaart ook maar ff gewhiped
ff netjes indelen allemaal dit keer :p

offtopic:
three in a row \o/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 10:36
De mensen van anythingbutipod.com zijn al een tijdje helemaal weg van de sansa serie. Nou vraag ik me serieus af, iemand de geluidskwaliteit van dit ding wel 's serieus vergeleken met andere spelers? En zijn ze inderdaad zo goed?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307223

Sinds deze week ook de Fuze, 8GB en een SD kaartje met nog eens 8 GB.

Is het ook mogelijk om een playlist te maken, welke gebruik maakt van de muziek op beide locaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295987

Wijnands schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 09:33:
De mensen van anythingbutipod.com zijn al een tijdje helemaal weg van de sansa serie. Nou vraag ik me serieus af, iemand de geluidskwaliteit van dit ding wel 's serieus vergeleken met andere spelers? En zijn ze inderdaad zo goed?
Ik heb beide apparaten op enig moment in bezit gehad, ik vond de geluidskwaliteit weinig verschillen. Zou ik moeten kiezen, dan zou ik toch voor de Sansa gaan. Deze is goedkoper (kwijtraken is dus minder erg) en heeft een radio functie, wat ook wel eens lekker is voor de afwisseling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Anoniem: 295987 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 14:58:
[...]

Ik heb beide apparaten op enig moment in bezit gehad, ik vond de geluidskwaliteit weinig verschillen. Zou ik moeten kiezen, dan zou ik toch voor de Sansa gaan. Deze is goedkoper (kwijtraken is dus minder erg) en heeft een radio functie, wat ook wel eens lekker is voor de afwisseling.
Welke apparaten? En icm wat voor oordoppen? Dat kan een wereld van verschil maken, stel dat je de dopjes van Apple gebruikt dan klinkt waarschijnlijk elke speler beroerd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
lol
die gekoppelde producten hierboven

2+2GB = €62
4+4GB = €52

deze week wel een nieuwe Sennheiser HD 202 aangeschaft
vorige is overleden door overmatig gebruik :*)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Hier draait het apparaatje nog goed na 14 maanden intensief gebruik.

Een aantal punten.

De AAN-knop ribbel is zo goed als glad gepolijst, beetje lastig om te gebruiken.
Het apparaat wilt zichzelf weleens uitzetten tijdens het spelen.
Soms kun je geen pauze gebruiken, dan blijft ie gewoon spelen.
Mijn koptelefoon ingang geeft een raar geluid als je hem hard indrukt, die kan weleens kaduuk gaan binnenkort.

De batterij blijft het heel goed doen. Helaas is ie met rockbox echt veel te snel leeg, wel erg mooie software maja...

Nog even 9 maanden martelen en via de garantie weer laten opknappen :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door BARACUS op 29-07-2010 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
ik heb met de mijne niet het idee dat de accu sneller gaat met Rockbox
kan me ook niet herinneren wanneer ik voor het laatst de originele firmware heb geboot :p

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

BARACUS schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 19:26:
De batterij blijft het heel goed doen. Helaas is ie met rockbox echt veel te snel leeg, wel erg mooie software maja...

Nog even 9 maanden martelen en via de garantie weer laten opknappen :Y)
Welke Rockbox heb je er op staan? De eerste alpha/beta versies waren echt beroerd, maar ik heb het idee dat de latere versies een stuk zuiniger zijn. Toevallig heb ik gisteravond een verse build op mijn Fuze gezet en ze ondersteunen nu zelfs USB :D En nog een leuke gimmick: je mediaspeler als muis gebruiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Geen idee welke build het was, misschien 6 maanden terug ofzo.
Ik zal de nieuwe er eens opzetten binnenkort.

Rockbox is vooral mooi omdat je veel meer tekst op het scherm hebt :)
Maar volgens mij halveerde de batterij, ik zat binnen 1 dag zonder stroom.

Ik zat eigenlijk ook te hopen op goedkopere Fuze's, de prijs is hoger dan een jaar geleden 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door BARACUS op 30-07-2010 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120725

Mijn fuze heeft de v2 firmware en ik zag dat Rockbox daar nu ook mee zou kunnen werken. Heeft iemand daar al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 371972

Ik heb zelf een net nieuwe Fuze V2 met de allerlaatste firmware gerockboxed. Op internet waren er meerdere (oude) berichten dat dit met de laatste firmware niet kon maar dat is inmiddels opgelost en ik heb een werkende rockbox op mijn Fuze V2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-05 16:57
Ik heb nu een tweetal jaar een ipod nano gehad en in combinatie met itunes vond ik dat eigenlijk schitterend werken. Alle albumart werd mooi in sync gehouden, ook afspeellijsten ed. Nu is mijn nanootje echter gestolen en ben ik geneigd een nieuwe nano te bestellen, ware het niet dat ik toch de sublieme geluidskwaliteit van mijn oude creative zen touch miste. Ik ga ervan uit dat de fuze toch wel de betere output geeft?

Ik hoed niet per se aan itunes vast te houden, als ik met windows media player evengoed kan syncen (albumart, id3 tags etc.) is dat voor mij in principe ook goed. Ik ben ondertussen gewoon geraakt aan itunes, maar ben niet bang te wisselen als me dat een betere geluidskwaliteit oplevert. Ook het gebruiksgemak van de nano vond ik eigenlijk wel geweldig, beter dan de spelers die ik al heb gehad (en dat zijn er redelijk wat :s).

Hoe is de bouwkwaliteit. mijn nano stond vol krassen en deukjes van tegen mijn sleutels aan te zitten, maar buiten dat werkte hij prima. De metalen buitenkant van de nano is voor mij een enorme plus, geen idee hoe de fuze met zo'n mishandeling omgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 371972

De bouwkwaliteit van de Fuze vind ik maar magertjes. Zeker minder dan de Nano. De geluidskwaliteit, het micro-sd slot en de mogelijkheid om Rockbox erop te gooien maakt echter alles goed. Plus ik heb een hekel aan Itunes. Ik zelf sync mijn Fuze met MediaMonkey en dat werkt prima ik weet alleen niet hoe Windows Media Player ermee omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Da's jammer. Ik zou hem voornamelijk op de fiets en op wandeling met de hond gebruiken, dat is alles bij elkaar gemiddeld toch een dikke 2 uur per dag en ik zou hem toch niet meteen willen vervangen. Zijn er nog vergelijkbare spelers die minstens 16 GB hebben en goede geluidskwaliteit combineren met stevige bouw en eenvoudige bediening? Rockbox hoeft niet, ik wil enkel vlot nummertjes en playlists kunnen selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
De vergelijkingen zijn nogal krom. Voor 50/70 euro heb je een fantastisch functioneel en technisch goed apparaat zonder flauwekul. De bouwkwaliteit is wellicht niet zo flitsend als een Apple of Sony maar het is zeker niet slap. De mijne heeft al flinke klappen gehad en je moet hooguit de behuizing even dichtdrukken.

Mensen die een apparaat in de broekzak met sleutels stoppen om vervolgens te klagen over krassen 8)7 Daar kan geen enkel apparaat tegen.

De Fuze is toch al lelijk en goedkoop, daardoor is het een fantastisch apparaat om te gebruiken. Fuze eigenaren maken zich niet druk om krassen, valpartijen en dieven d:)b Je kunt dan gewoon rustig van je audio genieten :P

Dat lelijke mechanische scrollwheel verslaat nog steeds al die gelikte touchwheels en touchscreens qua bediening :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
BARACUS schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 19:04:
De vergelijkingen zijn nogal krom. Voor 50/70 euro heb je een fantastisch functioneel en technisch goed apparaat zonder flauwekul. De bouwkwaliteit is wellicht niet zo flitsend als een Apple of Sony maar het is zeker niet slap. De mijne heeft al flinke klappen gehad en je moet hooguit de behuizing even dichtdrukken.

Mensen die een apparaat in de broekzak met sleutels stoppen om vervolgens te klagen over krassen 8)7 Daar kan geen enkel apparaat tegen.

De Fuze is toch al lelijk en goedkoop, daardoor is het een fantastisch apparaat om te gebruiken. Fuze eigenaren maken zich niet druk om krassen, valpartijen en dieven d:)b Je kunt dan gewoon rustig van je audio genieten :P

Dat lelijke mechanische scrollwheel verslaat nog steeds al die gelikte touchwheels en touchscreens qua bediening :7
QFT!
als mijn Fuze nou uit elkaar zou vallen, zou ik meteen een nieuwe halen
heb mijne ook al een paar keer in elkaar moeten drukken O-)

2e reden is dat ik absoluut geen iPod wil :>

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
BARACUS schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 19:04:

Jij hebt duidelijk nog niet lang met een ipod gewerkt. ( :+ )
Het gaat me ook niet om de krassen zoals ik al zei, maar om de structurele stevigheid. Mijn nanootje stond vol krassen, maar werkte perfect verder en is bijna letterlijk uit een stuk gemaakt. De behuizing bleef ondanks de krassen en deuken in elkaar zitten. :+ Zoals ik al eerder aangaf gebruik ik mijn speler erg intensief en ga er niet vriendelijk mee om, en die sporen mogen zeker zichtbaar zijn, dat is idd niet te vermijden, maar als de speler na een tijd plakband nodig heeft om te blijven functioneren, zal die dus niet erg lang overleven. Looks vind ik niet belangrijk, gebruiksgemak, stevigheid en hoge geluidskwaliteit icm 16GB zijn zowat mijn eisen. Prijs is niet zo belangrijk, ik gebruik hem vaak genoeg om een prijs tot +/-200 voor mezelf te kunnen rechtvaardigen, als dat meer voordelen met zich meebrengt. In het Pools is er een spreekwoord dat zegt dat goedkope dingen voor de rijken zijn, want die kunnen regelmatig een nieuwe kopen als het stuk gaat.

Over het touchwieltje van de ipod ga ik je toch tegenspreken, dat werkt erg goed! Het wieltje van de fuze zit me wat te losjes, waardoor je al snel per ongeluk er een draai aan geeft. In een directe vergelijking wint de nano op het op de fuze voor bediening, het touchwieltje van de nano is echt zeer goed werkbaar. Ik heb de fuze even getest in de media markt en mijn bevindingen waren dat het eigenlijk een ideaal spelertje lijkt, ware het niet dat de stevigheid toch echt op het nippertje is. Anderzijds is hij wel goedkoop en is het dan niet zo enorm duur als hij dan toch stukgaat. De spelers van sony zit ik nu ook naar te kijken, maar die hebben geen gemakkelijke manier om snel door lijsten te gaan in de vorm van een scroll (touch) wieltje/strip, waarvan ik niet zo goed weet of ik het zal missen. (in dat geval is de clip+ ook een optie). Ook het niet standaard sonykabeltje vind ik een minpunt(je). Verder lijk Cowon ook wel goede spelers te hebben, toch ook nog eens goed uitpleuizen.

Te veel keuze, eigenlijk wil ik gewoon weer een nano met een betere geluidschip (en wat meer batterij en standaard usb is ook welkom).
frankivo schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 00:43:
[...]

QFT!
als mijn Fuze nou uit elkaar zou vallen, zou ik meteen een nieuwe halen
heb mijne ook al een paar keer in elkaar moeten drukken O-)

2e reden is dat ik absoluut geen iPod wil :>
Die tweede reden gaat voor mij niet op, ik ben geen apple fanboy, maar moet toegeven dat de ipods buiten de pure geluidskwaliteit en eigen kabeltje en verplichting tot itunes eigenlijk echt goede spelers zijn. Stevig, goed te bedienen, no nonsense, ik snap de populariteit wel, al staat me het hele apple imago niet aan. Ik spreek consequent over mijn "mp3-speler" en niet over mijn "ipod". Net zoals ik wel een mac wil, niet voor het imago, maar voor het os en de no nonsense stevige laptops.

Dus wees gerust; ik zal je niet proberen te overtuigen van de superioriteit van apple/ipods, net zoals alle andere fabrikanten hebben hun producten pro's en con's en heb ik ook een hekel aan irritante fanboys.

[ Voor 16% gewijzigd door Teun_2 op 07-10-2010 03:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Lijkt me sterk dat je een Nano blind kunt bedienen in je zak :) De scrollwheel van de Fuze geeft veel feedback aan je vinger met zo'n klik gevoel en je moet de knop fysiek indrukken. De nieuwe Nano is touchscreen, helemaal een ramp.

Zoals Frank ook aangeeft, de behuizing gaat niet kapot en plakband is dus niet nodig. Het ding is niet te stevig in elkaar gezet zodat er niks breekt :P De achterplaat is ook metaal met een soort rubberverf.

Dat Poolse spreekwoord klopt op zich wel maar de Fuze is dik de helft van de prijs en je krijgt 2 jaar garantie. Het is zeker geen budget troep.

Het enigste nadeel is de niet universele usb kabel, maar die kun je nep kopen voor enkele euro's op Ebay. Ook jammer dat je geen gratis 8GB sd meer krijgt voor die 70 euro zoals een jaar terug }:| Dan had ik er nu nog 1 gekocht voor reserve :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
De nano heeft ook gewoon indrukbare knoppen, waarmee je prima van het ene naar het andere nummer kan springen. Tijdens het luisteren dient het scrolwiel enkel voor het volume. Een artist/album/nummer kiezen is idd niet mogelijk, zelfs als je weet hoeveel artiesten/albums/nummer je verder wil zijn, maar dat weet ik toch niet. Dus blind bedienen gaat volgens mij even goed als de fuze. De garantie telt wellicht niet op spelers die half uit elkaar liggen, dus veel ben ik er neit mee. Garantie is hier in België sowieso 2 jaar, de europese norm wordt hier wat strikter geïnterpreteerd, dsu daarvoor hoef ik het niet te doen. Ik neig nu nogal naar de cowon iaudio 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
Verhip... ik kom er net achter dat een iPhone/iPod kabel precies dezelfde is als die van de Fuze.
Qua aansluiting althans. Data/opladen werkt niet helaas :(

iRacing Profiel

Pagina: 1