[2003] Geen internet meer op server na setup VPN*

Pagina: 1
Acties:

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:49
Zoals de titel eigenlijk het al een beetje in een notendop aangeeft:

na het opzetten van een secundaire VPN-server op de toepasselijke Obelix2 kan ik vanaf dat moment niet meer op internet met de server zelf. Ik heb het gemerkt omdat ik vanaf dat moment geen RDP meer heb en na een bezoekje aan de hobbykamer merkte ik dat ik dan gewoon geen internet meer heb.

Als ik de RRAS-server Obelix2 even stopzet dan heb ik ineens wel terug internet.

Toch wel enkele dingen die ik vreemd vind, want naar de primaire obelix gaan via hostname of IP gaat ook niet. Het is precies of sinds VPN opstaat de verbindingen allemaal dichtgetimmerd worden.

Googles gaven me vooral dingen ivm domeinen en clients, maar dat is hier nog niet het geval.

Is er iemand die een advies heeft?

offtopic:
Hey, en wat doet dat "productkoppelingen-tekstvak" hier ? :o

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Aangezien je niet aangeeft wat voor OS je gebruikt (Server 2000, 2003, 2008) en ook niet of je 3d-party VPN software gebruikt, is het moeilijk in te schatten wat precies het probleem zou kunnen zijn.

Draait Obelix2 op MenhirOS bijvoorbeeld? ;)

Echter, ervanuit gaande dat je gewoon middels Windows een VPN verbinding probeert op te zetten, gok ik dat je ergens in de advanced properties van de VPN verbinding moet aangeven dat je de "local gateway" wil gebruiken voor internet access, anders gaat ie internet access proberen te doen middels de VPN verbinding.

Voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://kc.forticare.com/admin/virtual/imgs/ssl_vpn_2.jpg

Dat vinkje moet UIT staan, anders gebruikt ie de "remote gateway", aan de andere kant.

[ Voor 14% gewijzigd door maartena op 13-03-2009 19:33 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37

A wise man's life is based around fuck you

• HyperBart
Wow, sorry, even voor de duidelijkheid
  • Het gaat om windows server 2003
  • Op de server zelf heb ik geen internet meer
HyperBart schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 18:15:
na het opzetten van een secundaire VPN-server op de toepasselijke Obelix2 kan ik vanaf dat moment niet meer op internet met de server zelf. Ik heb het gemerkt omdat ik vanaf dat moment geen RDP meer heb en na een bezoekje aan de hobbykamer merkte ik dat ik dan gewoon geen internet meer heb.
Clients daar geraak ik nog niet eens toe, want de verbinding is weg na het opzetten van een VPN terwijl de lan verbinding bij de statusbalk aangeeft nog verbinding te hebben

[ Voor 59% gewijzigd door HyperBart op 13-03-2009 23:29 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
server heeft 1 netwerkkaart :? heb je gekozen voor 'custom' setup in de ras configuratie :? (want dat moet als je maar 1 nic hebt)

A wise man's life is based around fuck you

• HyperBart
Neen, ik heb voor de gewone gekozen. Er zit een tweede NIC in, maar die gebruik ik niet. Op mijn Obelix had ik het zo gedaan en toen werkte het volgens mij perfect. Ik wil gerust nog ens proberen maar dan met custom.

Gimme some time ;)

• HyperBart
Na dus alles gedaan te hebben via een custom setup en dan een dial-in toegang op allow te zetten bij "administrator" kan ik dan uiteindelijk toch inloggen.

Maar wat ik me afvroeg, ik heb nu een policy toegevoegd bij RRAS, en daar heb ik een group "domain admins" toegevoegd, maar hoe komt dat een Administrator die dus ook deel uitmaakt van die security group toch nog niet standaard kan connecten met vpn alhoewel bij zijn properties er toch staat "control trough policy" staat aangevinkt ipv enable of disable ?

edit: nu check ik net even en nu kan ik deze radiobutton niet meer aanvinken:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VVCtCDlZc1o0LE2BEiKIZQJq/thumb.png

[ Voor 18% gewijzigd door HyperBart op 22-03-2009 23:54 ]

Pagina: 1