Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-09 15:59
hallo,

Ik wil een laptop gaan kopen, daarom heb ik lang gezocht, en ik heb drie laptops gevonden.

1. http://tweakers.net/price...0g-734g64mn.html#tab:info
2. http://tweakers.net/price...g-644g100mn.html#tab:info
3. http://tweakers.net/price...te-p300-1c9.html#tab:info

De verschillen zijn:
1. Intel Core 2 Duo P7350 2. Intel Core 2 Duo Mobile T6400 3. Intel Core 2 Duo P8400
1. 640GB 2. 1TB(staat verkeerd aangegeven in de PW) 3. 250GB
1. Geforce 9600M GT 2. Geforce 9600M GT 3. Geforce 9600M GT
2. € 897,26 2. € 837,- 3. € 904,90
volgens notebookcheck.net zijn de scores van de CPU en GPU als volgt:
CPU:
1. 1775 2. 1791 3. 2024
GPU:
2. 5154 2. 5154 3. 3500

Ik ga de laptop vooral gebruiken om te gamen.
Ik vind het prijsverschil tussen de eerste+derde en de tweede erg groot. Komt dit door de iets betere processor van de derde, en door de vingerafdrukscanner van de eerste?
En is notebookcheck.net wel een goede indicatie?

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Toshiba word door velen gezien als een beter merk dan Acer. Daar zit daarom sowieso al prijsverschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC
PilatuS schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 16:24:
Toshiba word door velen gezien als een beter merk dan Acer. Daar zit daarom sowieso al prijsverschil in.
ok, maar is dat ook zo?
of is die vraag te moeilijk te beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwa levensduur is dat idd zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotech86
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:26
Ik wil niet bemoeien met de keuze van je laptop, maar ik zou voor een mysn gaan !

dit model >> http://www.mysn.de/detail...40;085&bestellnr=admu1001

komt in april uit en dan heb je:

ATI® Mobility Radeon™ HD 4650 512MB GDDR3 RAM ( deze is veel sneller dan de 9600 GT http://www.notebookcheck....deon-HD-4650.13883.0.html

2 GB DDR 3 1066 mhz
Wi-Fi
en een P8600 ( 2.4 Ghz)
voor 899 euro ! ( even in elkaar klikken op die site)

Verzending kost wel 35 euro naar nederland maar binnen duitsland is dit gratis en je kan je laptop ook afhalen.

[ Voor 9% gewijzigd door Gotech86 op 13-03-2009 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC
Niels Klijn schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 17:04:
Ik wil niet bemoeien met de keuze van je laptop
Doe dit alsjeblieft wel!

Alleen is dat helaas een 15,6 inch, en ik wil graag een 17 inch. Ook weet ik niet of ik iets wil kopen wat verstuurd moet worden van Duitsland naar Nederland...

@Donwesje
zijn hier ook tests voor? En hoeveel langer gaat een toshiba laptop over het algemeen mee in verhouding tot een acer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn wel testen voor maar het is ervaring van de bedrijven die ze verkopen zoals wij ;) Naam noem ik niet btw. Gemiddeld gaat een laptop 2 jaar mee bij intensief gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Toshiba, Dell, HP/Compaq laptops zijn over het algemeen steviger en duurzamer gebouwt dan Acer laptops. Acer is zeg maar het budget merk. Je krijgt voor het zelfde geld beter specs dan bij die andere merken maar je levert wel wat in qua bouwkwaliteit.

Als jij voorzichtig met je spullen omgaat kan je net zo goed voor een Acer gaan. Persoonlijk zou ik alleen niet zo snel een Acer kopen. Het is zeker geen echt slecht merk, er zijn alleen wel betere.

Verder wordt hier op tweakers eigenlijk verwacht dat je zelf tot een goede keuze kan komen. Door review te lezen moet het zelf toch wel lukken. Ik snap goed dat je zo'n topic opent want makkelijk is het zeker niet om iets goeds uit te zoeken, maar van een tweaker wordt dat wel verwacht.

[ Voor 31% gewijzigd door PilatuS op 13-03-2009 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC
PilatuS schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 17:31:
Toshiba, Dell, HP/Compaq laptops zijn over het algemeen steviger en duurzamer gebouwt dan Acer laptops. Acer is zeg maar het budget merk. Je krijgt voor het zelfde geld beter specs dan bij die andere merken maar je levert wel wat in qua bouwkwaliteit.

Als jij voorzichtig met je spullen omgaat kan je net zo goed voor een Acer gaan. Persoonlijk zou ik alleen niet zo snel een Acer kopen. Het is zeker geen echt slecht merk, er zijn alleen wel betere.

Verder wordt hier op tweakers eigenlijk verwacht dat je zelf tot een goede keuze kan komen. Door review te lezen moet het zelf toch wel lukken. Ik snap goed dat je zo'n topic opent want makkelijk is het zeker niet om iets goeds uit te zoeken, maar van een tweaker wordt dat wel verwacht.
Dat heb ik ook wel gedaan, ik heb nu ook voorkeur voor de tweede, maar ik dacht dat ik misschien dingen over het hoofd had gezien.

Ik ga heel voorzichtig om met spullen, zeker met een laptop, dus ik ga waarschijnlijk voor de acer

[ Voor 4% gewijzigd door pythagorasABC op 13-03-2009 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in [NBBG] Allround Notebook - december 2008. En verder, tsja er zijn wel meer laptops. Zelfs als je voorzichtig bent hoeft dat niets te betekenen, iig niet bij Acer. Ik heb wel eens het rampenmodel van dichtbij meegemaakt en op den duur viel er gewoon een schroef uit :X

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.