Hoe registreren Thin-clients hun a-records in DNS

Pagina: 1
Acties:

• Rotty
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik zit met een vraagje...

DHCP staat ingesteld om enkel als een client dit verzoekt de client op DNS bekend te maken. Nu werkt dit hier niet want op bijna alle leases is een pen symbooltje zichtbaar. Dit betekend dat DHCP het geen registratie kan maken op de DNS server (update pending). Even afgezien van dat probleem (ik heb wel een idee waar dat aan ligt) ben ik heel benieuwd naar hoe thin-clients zich registreren bij DNS ?

Ik ging ervan uit dat DHCP deze registratie voor z'n rekening nam. Maar aangezien de a-records van de thin-clients gewoon in DNS staan terwijl in DHCP alle reservations van die zelfde clients op pending update staan vraag ik me nu toch even af hoe dit werkt.

Kunnen thin-clients zichzelf registreren bij DNS ?

**MCSA**MCSE**CCNA**VCP4**VCP5&CCNP in progress

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

dat ligt eraan welke DHCP/DNS combi je inzet en onder welke (windows)versie je die gebruikt.

Misschien wel zo handig om die even te vermelden? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Rotty
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02-2024
alt-92 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 16:31:
dat ligt eraan welke DHCP/DNS combi je inzet en onder welke (windows)versie je die gebruikt.

Misschien wel zo handig om die even te vermelden? :)
Het gaat om Ciitrix op windows 2003 server. DNS en DHCP zijn eveneens Windows 2003. DNS is in AD en zoals en DHCP doet alleen updaten voor clietns die dit zelf niet kunnen. Dus ik meen dat default dan de A-records door de clients (mist zo ingesteld op de clients en als ze dat zelf kunnen uiteraard) worden gedaan en de PTR door DHCP.

[ Voor 26% gewijzigd door Rotty op 13-03-2009 17:03 ]

**MCSA**MCSE**CCNA**VCP4**VCP5&CCNP in progress

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Rotty schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 17:00:
[...]

Het gaat om Ciitrix op windows 2003 server. DNS en DHCP zijn eveneens Windows 2003. DNS is in AD en zoals en DHCP doet alleen updaten voor clietns die dit zelf niet kunnen. Dus ik meen dat default dan de A-records door de clients (mist zo ingesteld op de clients en als ze dat zelf kunnen uiteraard) worden gedaan en de PTR door DHCP.
Wat voor OS draaien je thin-clients?DHCP en DNS is client/server communicatie, dus beide kanten is belangrijk.

Hoe je dit kan instellen is erg basic en is hier te vinden:
How to configure DNS dynamic updates in Windows Server 2003

[ Voor 19% gewijzigd door Turdie op 13-03-2009 17:57 ]