Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb Windows Live Mail geïnstalleerd en ingesteld als standaard e-mailprogramma in Windows. Hierdoor staat Windows Live Mail bovenaan het Start-menu, tezamen met mijn standaardbrowser. Van Firefox wordt netjes het icoon weergegeven, maar van Windows Live Mail niet. Hoe los ik dit op?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uYDm4B70DpkPnq5Ek1PbwFTy/full.png

In het mapje Windows Live in het Start-menu staat het icoontje van Windows Live Mail er wel. Verder heb ik al enkele malen op verschillende manieren (via de optie 'Menu Start aanpassen' en via 'Programmatoegang in -instellingen') geprobeerd het icoon tevoorschijn te toveren. Ook het rebuilden van de icon cache via TweakUI heeft niets opgeleverd. Enkele zoekacties op Google en GoT in variaties op de volgende woorden, zowel in het Nederlands als in het Engels, leverden nog geen oplossingen op: missing icon start menu windows live mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je zou rechts kunnen klikken -> eigenschappen -> tabblad 'Snelkoppeling' staat onderin 'Ander pictogram'. Wijs daar je Live Mail .exe aan die nog wel het icoon heeft en als het goed is haalt hij de .ico uit de .exe en moet je pictogram weer werken.

Eventueel de snelkoppeling handmatig opnieuw maken kan natuurlijk ook (In je Windows Live start-menu 'Vastmaken aan Start-menu' kiezen)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:50

g0tanks

Moderator CSA
edit: nvm verkeerd gelezen :/

[ Voor 85% gewijzigd door g0tanks op 14-03-2009 11:43 ]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 22:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Iets wat je kan proberen: http://www.tweakxp.com/article36792.aspx

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
offtopic:
knip

[ Voor 121% gewijzigd door anandus op 14-03-2009 12:41 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dat ziet er op zich goed uit, maar ik heb die opties niet in mijn registerinstellingen. Ik heb dus maar gekozen voor de tweede optie die Wiethoofd noemt. Misschien is dat niet de officiële manier en heb ik het probleem niet werkelijk opgelost, het werkt wel :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Harm schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 14:13:
Ik heb dus maar gekozen voor de optie die Wiethoofd noemt.
En welke is dat dan, ik noem er namelijk 2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 22:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Lijkt mij een nieuwe snelkoppeling maken, aangezien je geen icoon via de context menu eraan kan koppelen bij dit ding, zoals je bij elke andere shortcut wel kan.

Opera had dit probleem ook eens met hun versie 7 geloof ik, dat het Internet icoon niet werkte. Je moest toen een registersleutel aanpassen ofzo. Ik dacht de bestanden nog te hebben ergens, maar kan ze niet meer vinden. Het staat iig op het forum van Opera wat er aangepast moest worden. Dit zal voor Mail niet veel anders zijn.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat het probleem dat ik heb vaker voorkomt. De oplossingen die ik op deze pagina vind zijn echter onvolledig. Hetzelfde probleem treed namelijk op bij de map Mijn briefpapier in Mijn Documenten. Verder werken de oplossingen alleen voor het huidige gebruikersaccount. Heeft iemand misschien een oplossing die werkt voor zowel Start Menu als Mijn briefpapier, voor nieuwe gebruikersaccounts?

Het icoon dat vastgepint wordt aan het start menu als Windows Live Mail is geen standaard snelkoppeling. Als je er rechts op klikt zijn de opties 'Email lezen', 'Eigenschappen voor Internet' en 'Uit deze lijst verwijderen'. Bij mij op de computer zijn er vijf gebruikers die het standaardpictogram te zien krijgen, ipv het pictogram van Windows Live Mail en ik weet dat er nog gebruikers bij komen gaan.

Reproduceren kan alleen via Eigenschappen voor Taakbalk en Menu Start. Aanpassen klikken. E-mail aanvinken en kies Windows Live Mail als standaardtoepassing. Herstellen via Programmatoegang en -instellingen reset het icoon in het Start Menu niet.

In de Desktop.ini van de map Mijn briefpapier staat IconFile=%ProgramFiles%\Windows Live\Mail\maillang.dll en IconIndex=-10046. Deze icon index is in elk geval fout.
Een combinatie die werkt voor het Start Menu icon is IconFile=%SystemRoot%\Installer\{B38B1F86-8202-482F-A289-A4806DFA498D}\wlmail.exe met IconIndex=0, vaak genoteerd als %SystemRoot%\Installer\{B38B1F86-8202-482F-A289-A4806DFA498D}\wlmail.exe,0; dat is wat het icon van Windows Live Mail in Start Menu Alle Programma's weergeeft.

Heeft iemand misschien een resource viewer die de correcte icon voor Mijn briefpapier kan achterhalen?
En hoe kan de default voor nieuwe users worden aangepast?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Voor nieuwe users moet je de .ini in C:\Documents and Settings\Default User aanpassen.

Eventueel een .reg schrijven die de registersleutel automatisch aanpast en hem ook in HKLM/HKU aanpast en niet alleen in HKCU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik heb hetzelfde probleem.

Uiteraard kan ik gewoon 'Pin to Start Menu' gebruiken, maar ik fix het liever op de manier van TheCleric.
Ik kan er echter niet zo goed aan uit.

Je moet in het desktop.ini bestand dat bij het WL Mail icon hoort, hetvolgende zetten:
code:
1
IconFile=%SystemRoot%\Installer\{B38B1F86-8202-482F-A289-A4806DFA498D}\wlmail.exe met IconIndex=0

Maar in welke desktop.ini moet ik dat lijntje toevoegen, er zijn er zo veel...

En wat wiethoofd zei in de laatste post, ik kan in de Default User map helemaal geen desktop.ini vinden :s ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem als Harm. Ik heb het als volgt opgelost:
  • Windows Live Mail gedeïnstalleerd
  • De Engelse versie van Windows Live Mail geïnstalleerd.
  • Nogmaals Windows Live Mail geïnstalleerd, maar dan de Nederlandse versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisto
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-07-2024
- Open het register (Start/Uitvoeren: regedit)
- Ga naar 'HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Clients\Mail\Windows Live Mail'
- Voeg hieronder een nieuwe sleutel toe met de naam 'DefaultIcon'
- Verander de Standaard waarde naar '%SystemRoot%\Installer\{B38B1F86-8202-482F-A289-A4806DFA498D}\wlmail.exe,0' (of een andere file waarvan je het icoon wilt gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 08:11
Bovenstaande oplossing werkt perfect, echter met de nieuwste release van Windows Live Mail moet de waarde zijn:

%SystemRoot%\Installer\{2869F5EA-93C3-48E5-80DF-DB696BC84A91}\wlmail.exe,0

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 08:45
RoccoS schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:32:
Bovenstaande oplossing werkt perfect, echter met de nieuwste release van Windows Live Mail moet de waarde zijn:

%SystemRoot%\Installer\{2869F5EA-93C3-48E5-80DF-DB696BC84A91}\wlmail.exe,0

Succes!
Dank je!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediQ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 07:36
Voor mensen die dit oude topic vinden via Google als oplossing voor het beschreven probleem (zoals ikzelf):

De bovenstaande manier werkt nog wel, maar ik denk dat de oplossing die beschreven staat op deze site beter is, aangezien die de dll van WLM gebruikt ipv een installer in de %SystemRoot% om het icoontje uit te halen.

[ Voor 5% gewijzigd door MediQ op 28-04-2010 13:47 ]

Pagina: 1