Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214909

Topicstarter
Vraagje, via ABN internetbankieren zakelijk, betaal ik

OfficeNet/Internet Bankieren/Access Online (aantallen per kwartaal)
tot en met 15.000 mutaties EUR 0,08 per gerapporteerde mutatie

Echter die slimme figuren bij de ABN konden mij niet duidelijk maken wat een gerapporteerde mutatie is.

Hij zei nl, elke keer dat ik inlog en kijk is dat 8 cent. Lijkt me nogal stug? Lijkt me nl heel wat anders, iemand wel het goede antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Over het algemeen betekent dat gewoon dat je in een jaar 15000 mutaties op je rekening mag hebben, en die kosten je 8 cent per stuk. Dus als een overschrijving doet kost je dat 8 cent, en als je geld ontvangt op je rekening kost je dat ook 8 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja maar die simpele ziel zegt mij, dat het al 8 cent kost als ik op 'bij en afschrijvingen' klik.

Staan daar 20 bij/afschijvingen kosten mij dat 1,60 euro. Als ik dan weer inlog en er is een nieuwe bij weer 8 cent etc.

Ik zei dus, als ik een maand niet inlog kost het mij niks...Zegt ie gaan we uitzoeken. Ik ben het met jou eens, 'volgens' mij betaal ik gewoon 8 cent per af/bijschijving op een zakelijke rekening. Daarnaast nog voor het schriftelijke overzicht.

Hoe vaak ik op bij/afschijvingen klik binnen internet bankieren maakt niet uit. Hij zegt dus van wel...Helaas is de ABN ook niet meer wat het geweest is...(al 2 jaar niet meer overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ben zojuist terug gebeld, en die persoon vertelde ook dat het bekijken van mutaties 8 cent per keer kost!? WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Lijkt mij een raar verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zou nog eens bellen, wellicht was de vrijdagmiddag wat vroeg begonnen.

Lijkt me ook dat het bekijken van je internet bankieren gratis is, en de 8c per daadwerkelijk uitgevoerde mutatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

http://www.abnamro.nl/nl/...en/productinformatie.html noemt 8ct per transactie.

Per keer dat je inlogt is inderdaad nogal onzinnig, zeker bij een max van 15000 per jaar. Als je inderdaad 365/24/7 elk half uur op F5 drukt mag je inderdaad wat betalen, maar als je minder vaak drukt kom je er niet..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wel, dat lijkt zo idd echter

U betaalt € 0,08 per gerapporteerde transactie.

MAAR

Overboeking (bankgiro)
Via formulier € 1,50
Via OfficeNet / Internet Bankieren / Access Online € 0,065

Acceptgiro
Via formulier € 0,80
Via OfficeNet / Internet Bankieren / Access Online € 0,065

Dus het is niet zo dat elke transactie slechts 0.08 kost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Helpdesk van Rabo zakelijk vertelde me ook dat ik mag lappen voor elke keer dat ik mijn rekeningoverzicht digitaal raadpleeg.. Kost iets van 10ct per keer. Oplichters zijn het, allemaal :(

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm, okee...Leuke is, neem aub internetbankieren. Gratis en gemakkelijk. En nu wordt langzaam aan ook alles duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Anoniem: 214909 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 19:33:
Hmm, okee...Leuke is, neem aub internetbankieren. Gratis en gemakkelijk. En nu wordt langzaam aan ook alles duurder...
Da's het verschil tussen een zakelijke en prive-rekening.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:19
ZeRoCOOL dat is waar, maar dan vraag ik me toch af waarom je een "zakelijke" rekening zou willen openen? Bedoel voor zover mijn leken kennis reikt is het enige voordeel dat je de rekening op naam van je bedrijf hebt staan en zo dus los van je prive persoon hebt.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:45
axis schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 19:31:
Helpdesk van Rabo zakelijk vertelde me ook dat ik mag lappen voor elke keer dat ik mijn rekeningoverzicht digitaal raadpleeg.. Kost iets van 10ct per keer. Oplichters zijn het, allemaal :(
Echt waar? Dat is niet wat ik heb begrepen toen ik mijn zakelijk rekening daar afsloot. Nu worden deze kosten de eerste 2 jaar (of was het 3?) niet in rekening gebracht voor startende ondernemers, maar ik krijg ze wel ter kennisgeving te zien op het overzicht. Zal eens een 100x op F5 drukken en het volgende overzicht eens goed bekijken ;)

[edit] niet goed opgelet waarschijnlijk, staat wel gewoon op de Rabo site :
De kosten van Rabo Internetbankieren zijn € 5 per maand. U betaalt geen entreekosten.
Verder betaalt u voor:
•een betaalopdracht: € 0,07
•het raadplegen van uw rekeningoverzicht: € 0,10
•het downloaden van een transactie: € 0,07
•het versturen van een spoedopdracht: € 3

Valt op zich nog wel mee. Aan het einde van de 2 gratis jaren kijk ik wel weer verder.
nsa1984 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 21:20:
ZeRoCOOL dat is waar, maar dan vraag ik me toch af waarom je een "zakelijke" rekening zou willen openen? Bedoel voor zover mijn leken kennis reikt is het enige voordeel dat je de rekening op naam van je bedrijf hebt staan en zo dus los van je prive persoon hebt.
Voornamelijk omdat het wat professioneler staat richting klanten om een rekening op naam van je bedrijf te hebben. Het is absoluut niet verplicht, maar sowieso wel verstandig om in ieder geval een van prive gescheiden rekening te hebben.

[ Voor 47% gewijzigd door sverzijl op 13-03-2009 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-07 06:45
Wel ik begreep dat het verplicht was? Ik had de eerste 2-3 jaar gratis. Wellicht eens nakijken en anders toch gewoon op prive gaan...(is eenmanszaak geen BV)

Maar begreep dat het niet 8 cent per keer is, maar elke keer als je het overzicht oproept en er iets veranderd is. Dus je betaald dan EN voor de bijschijving EN om die bijschrijfing te bekijken! (als je vervolgens zonder verandering 10 keer ververst is er niks aan de hand)

Pfff,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:05
nsa1984 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 21:20:
In het geval van een eenmanszaak maakt 't verder weinig uit; de eenmanszaak 'ben' je sowieso zelf, 't is puur administratief handig. Wanneer je 't over andere rechtsvormen hebt zal 't geen optie zijn om een prive-rekening te pakken ivm tenaamstellingen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:26
sverzijl schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 21:33:
[...]

Echt waar? Dat is niet wat ik heb begrepen toen ik mijn zakelijk rekening daar afsloot. Nu worden deze kosten de eerste 2 jaar (of was het 3?) niet in rekening gebracht voor startende ondernemers, maar ik krijg ze wel ter kennisgeving te zien op het overzicht. Zal eens een 100x op F5 drukken en het volgende overzicht eens goed bekijken ;)

[edit] niet goed opgelet waarschijnlijk, staat wel gewoon op de Rabo site :
De kosten van Rabo Internetbankieren zijn € 5 per maand. U betaalt geen entreekosten.
Verder betaalt u voor:
•een betaalopdracht: € 0,07
•het raadplegen van uw rekeningoverzicht: € 0,10
•het downloaden van een transactie: € 0,07
•het versturen van een spoedopdracht: € 3

Valt op zich nog wel mee. Aan het einde van de 2 gratis jaren kijk ik wel weer verder.
Ik zou er eerder uit lezen dat de concurrentiestrijd op de markt voor zakelijke betaalrekeningen blijkbaar niet erg zwaar gevoerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-07 06:45
Nee precies. Ik dacht over te stappen naar de Rabo, maar dat heeft ook weinig nut dus:)

het raadplegen van uw rekeningoverzicht: € 0,10--->vraag me toch af wat ze hgier precies mee bedoelen. Ik heb deze vraag aan ABN gesteld via mail. Ben benieuwd
Pagina: 1