Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Sinds 3 dagen heb ik een nieuwe muis, een microsoft basic optical mouse v2.0. Deze heeft het de eerste dag normaal gedaan. Nu krijg ik hem niet meer aan de praat in windows (XP SP3). De bekende 'USB device not recognized'. Het laser lampje gaat ook niet aan.
Ik heb een moderne laptop met zowel XP als Vista geïnstalleerd (dual boot).

Hier heb ik een aantal leuke puzzelstukjes ;)

- Andere USB poorten werkt de muis ook niet op.
- Alle andere USB zooi werkt gewoon, inclusief andere muizen.
- Ook in windows Vista werkt de muis niet, lampje gaat ook niet branden. (Dit doet dus denken aan een hardware probleem).
- De muis doet het gewoon als ik hem aansluit op andere computers.

Wat ik reeds heb geprobeerd is om alle USB poorten in de device manager te deinstalleren en opnieuw opgestart. Dit hielp niet. Ook heb ik system restore gedraaid en ben terug gegaan naar 3 dagen geleden, toen de muis nog werkte. Nog steeds was er geen leven in de muis te krijgen.

Is er iemand die een idee heeft waar het aan kan liggen of nog een tip heeft van iets dat ik kan proberen?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive1977
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-05 16:09
Je kunt de muis eens op een andere computer proberen, en anders retour afzender :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mezstah
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-08 15:51
Dan werkt hij gewoon, heeft hij al geprobeerd. Andere usb devices werken wel bijvoorbeeld usb stick?
Fugitive1977 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 16:03:
Je kunt de muis eens op een andere computer proberen, en anders retour afzender :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Wat gebeurd er als je je muis na het booten in een USB-poort drukt?
Onlangs drivers voor je toetsenbord oid geïnstalleerd?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt hij wel goed contact met de USB-poort? Duw hem eens goed recht aan.

Ik zou het op het losraken van een interne connector naar het mobo willen gooien, maar als andere USB-devices wel gewoon werken dan is dat uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, lekker snelle reacties hierzo!

Mezstah, alle andere USB zooi werkt gewoon, zoals reeds gezegd in de post.

Wiethoofd, als ik hem na het booten inplug, geeft hij de genoemde foutmelding. Ik heb een laptop en geen drivers voor toetsenbord geïnstalleerd laatste 3 dagen.

HlpDsk, de muis doet het ook niet op andere USB poorten, en een beetje duwen en wrikken geeft geen enkel resultaat.

Kortom, het blijft een rare situatie. Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 16:15:
Kortom, het blijft een rare situatie. Iemand nog suggesties?
Een andere muis kopen :+ Klinkt dom, maar is waarschijnlijk wel de oplossing

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Heb je naast je USB devices ookal eens gerelateerde devices zoals HID-input devices verwijderd ?
En heb je misschien nog 'Unknown devices' in je device manager staan ? Zoja, verwijderen ...

Voor Vista is er een USB gerelateerd hotfix artikel: Cumulative update rollup for USB core components in Windows Vista. Voor XP schijnen er bestaande 'conflicten' te zijn; hebbie toevallig een Asus of Sony laptop ?
Zoja, dan moet je ffies goed googlen ;)

Eventueel de chipset drivers van je mobo deinstalleren, rebooten en opnieuw installeren; of juist installeren als je ze helemaal niet gebruikt ...

En heb je in je BIOS toevallig een optie die 'Legacy USB support' (of iets dergelijks) heet ?

PS: Probeer de suggesties op deze pagina anders ook nog even: http://forums.techguy.org...c-other-hardware-usb.html

[ Voor 9% gewijzigd door SKiLLa op 13-03-2009 16:20 . Reden: de PS ]

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hee Skilla, bedankt voor je tips, ik heb de bios met een nieuwe versie geflashed en tadaa de muis deed het weer!

Les van vandaag: niet meteen een nieuwe muis kopen maar ff paar uurtjes ermee puzzelen en je hebt de oplossing! :)
Pagina: 1