Twee weken wachten op "leverbaar" product?

Pagina: 1
Acties:

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Topicstarter
Al een week of zes probeer ik hier een bepaald product op mijn bureau te krijgen, dat bij diverse webshops moeilijk leverbaar is: het lijkt erop dat het product uit het assortiment gaat bij de fabrikant.

Hierom heb ik twee weken geleden een webshop opgebeld die het artikel volgens de site nog op voorraad had, om te vragen of de op de site vermelde voorraad (7 stuks) ook echt klopte, en ja hoor: "Jawel meneer, als u nu met iDEAL betaalt sturen wij hem vanmiddag nog op".

De dag erop kreeg ik een mailtje dat de bestelling was verzonden, ik blij. Ik was iets minder blij dat er geen Track&Trace bij zat, maar goed. Toen ik twee dagen later belde waar de bestelling dan toch bleef, kreeg ik te horen dat er een "foutje [was] gemaakt bij het magazijn, en het product staat in backorder". Zucht. Ze zouden me op de hoogte houden per e-mail.

Diezelfde middag kreeg ik weer een e-mail, met daarin de verwachte leverdatum van maar liefst zes dagen daarna. Ondertussen al tien dagen geleden betaald, en het einde nog niet in zicht, en het product volgens de site nog steeds ruim op voorraad.

Toen ik op de elfde dag belde waar het product dan toch bleef vertelden ze me dat het nèt naar me verzonden was. Twee dagen later, vandaag belde ik weer waar 'ie dan bleef, en je raadt het al... foutje bij het magazijn.

Ik ben die "foutje bij het magazijn"-smoezen ondertussen een beetje spuugzat. Zij hebben het product niet op voorraad, en de fabrikant levert ze niet meer. Nu interesseert me niet zo wat ik nu moet doen, als ze me maandag geen bevestiging van verzenden en track&trace geven annuleer ik de bestelling en begin ik wel weer met zoeken naar wie hem nog wel kan leveren, maar hoe komt het dat webshops hiermee wegkomen? En, waarom doen ze het?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Sommige winkels laten bijvoorbeeld direct toesturen vanuit hun leverancier. Ze adverteren dus met de levertijd die die leverancier aangeeft - hierdoor kan het ook zijn dat meerdere winkels met dezelfde "op voorraad" status komen.

Als het bij de groothandel verkeerd in het systeem staat, dan gaat het dus nat.\
-of-
Als de laatste inmiddels verkocht is, is dat niet direct gesynchroniseerd met de webshop, en lijkt het daar dus op voorraad. In onze pricewatch wordt meermalen per dag gesynchroniseerd met de winkels, maar ook daar kan dus iets vertraging optreden in de weergave van voorraad.

Natuurlijk nooit een excuus om verkeerd te informeren over een zending.
Als ik iets snel wil hebben (of iets moeilijk leverbaars) dan bel ik *altijd* eerst op en laat me op het hart drukken dat ze het daadwerkelijk hebben. Eventueel inclusief melding dat het een erg moeilijk leverbaar product is, en de vraag of het bij hen of bij hun leverancier op voorraad is.

• fckgw
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-12-2021

fckgw

rhqq2

CodeCaster schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 15:41:[...] maar hoe komt het dat webshops hiermee wegkomen? En, waarom doen ze het?
Goeie vraag. Misschien komt er aanstaande maandag bij Radar enige opheldering.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Topicstarter
Nou, ze zijn eruit hoor, het artikel wordt niet meer geproduceerd en is daardoor helaas niet meer leverbaar. Nee, dat kon ik jullie twee weken geleden al vertellen, daarom belde ik ook op om de op de site vermelde voorraad te controleren 8)7

Ik heb de fabrikant van het scherm gebeld en die begon over een of andere "tax on screens with dvi input", maar alles wat ik daarover kan vinden dateert van 2006.

Enfin, scherm wordt niet meer gemaakt en is nergens meer op voorraad. Gevalletje jammer.

Ja, 4allclients heeft hem nog op voorraad... :')

[ Voor 11% gewijzigd door CodeCaster op 17-03-2009 12:42 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...