Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

MPEG omzetten in AVI 16:9

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai

Ik zit met een probleem. Ik heb een HD-camera van canon (FS11) deze neemt de bestanden digitaal op als MPEG. Nu monteer ik in Adobe Premier Pro CS4. Deze wil niet werken met MPEG bestanden.

In windows moviemaker zet ik dan de MPEG bestanden om in AVI. Alleen worden ze dan 4:3. Terwijl ik de beelden 16:9 formaat AVI wil hebben.

Wie weet een goed en eventueel gratis programma om MPEG om te zetten in AVI beeldformaat 16:9. Eventueel is een ander formaat wat goed werkt met Adobe Premiere Pro ook welkom. (als de kwaliteit maar niet achter uit gaat).

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Groetjes Rdveen.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 12:26
Volgens mij moet Premiere gewoon in staat zijn de bestanden in te lezen/importeren.
Voor zover ik kan zien neemt die Canon FS11 in MPEG2 formaat op en hier valt te lezen dat Adobe Premiere Pro CS4 gewoon MPEG2 kan importeren. Wellicht doe je wat fout ergens......

Verwijderd

Topicstarter
Hai Kaajee,

Ik mis dan het geluid bij de video en het afspelen loopt ook niet lekker. Ik zet het altijd om naar AVI in moviemaker maar dat is 4:3. Dus dat is niet echt een oplossing.

Mis ik misschien een codec?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:20

voodooless

Sound is no voodoo!

Dit heeft natuurlijk helemaal niets met audio of hifi te maken. Bovendien is het een software vraag.

Kortom: schop AUD -> CSA

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?