Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook] Mail forward rule

Pagina: 1
Acties:

• Teeno
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-11 12:23
Goeiemiddag, we zitten met de volgende kwestie.

E-mails van info@bedrijf.nl worden op de server opgehaald en middels een rule naar alle medewerkers gemaild, waar we nu steeds tegenaan lopen is dat de emails bij iedereen binnenkomen, maar als afzender de server staat en niet degene die origineel het emailtje heeft gestuurd, dit geeft soms irritaties als men snel wil replyen. Het klinkt heel simpel maar we komen er helaas zelf niet uit.

Iemand tips?

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-11 21:30
Teeno schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 15:13:
Goeiemiddag, we zitten met de volgende kwestie.

E-mails van info@bedrijf.nl worden op de server opgehaald en middels een rule naar alle medewerkers gemaild, waar we nu steeds tegenaan lopen is dat de emails bij iedereen binnenkomen, maar als afzender de server staat en niet degene die origineel het emailtje heeft gestuurd, dit geeft soms irritaties als men snel wil replyen. Het klinkt heel simpel maar we komen er helaas zelf niet uit.

Iemand tips?
Draai je een exchange server? Of hoe word mail geregeld op de server?

• Teeno
Daros schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 15:14:
[...]

Draai je een exchange server? Of hoe word mail geregeld op de server?
Er wordt geen exchange gedraaid, heb wel naar deze oplossing gekeken maar blijkt nog iets te duur voor de onderneming.

Outlook op de server haalt de emails voor info binnen en zet deze in een PST bestand, eigenlijk zoals Outlook normaal werkt. Een rule in Outlook zorgt ervoor dat alle mails direct geforward worden naar de medewerkers.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 07:43
Hoe kan een medewerker in een PST kijken als een Outlook op een 'server' die gebruikt om mail in te plaatsen.
Dan zou Outlook op de client een melding moeten geven dat het PST bestand al in gebruik is.

Klinkt als een "www.watbenjedan.com"-oplossing.

[ Voor 23% gewijzigd door Bart© op 13-03-2009 15:25 ]

• Teeno
Bart© schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 15:24:
Hoe kan een medewerker in een PST kijken als een Outlook op een 'server' die gebruikt om mail in te plaatsen.
Dan zou Outlook op de client een melding moeten geven dat het PST bestand al in gebruik is.

Klinkt als een "www.watbenjedan.com"-oplossing.
Ik denk dat wij elkaar niet goed begrijpen.

De medewerker kijkt niet in de PST op de server, maar heeft gewoon een eigen account medewerker@bedrijf.nl met een eigen lokale pst. Wat de server doet is alle inkomende mail Forwarden naar de medewerkers

• Bart©
Teeno schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 15:27:
[...]

Ik denk dat wij elkaar niet goed begrijpen.

De medewerker kijkt niet in de PST op de server, maar heeft gewoon een eigen account medewerker@bedrijf.nl met een eigen lokale pst. Wat de server doet is alle inkomende mail Forwarden naar de medewerkers
Aha, dat verklaart een hoop. Op die manier kun je er helemaal niets aan veranderen.
Zoals bij elke mailclient wordt jouw adres het Van-adres in een e-mail als je een mail doorstuurt.

Maar als medewerkers klagen dat ze nu niet zomaar kunnen replyen dan zou een simpele Exchange oplossing niet duur hoeven zijn. Medewerkers-tevredenheid gaat omhoog en het replyen gaat ook een stuk sneller. Denk dat die kosten zo terug verdiend zijn. En wat is voor een bedrijf nu een uitgave van €1400,-???

[ Voor 26% gewijzigd door Bart© op 13-03-2009 15:46 ]

• Teeno
Bart© schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 15:42:
[...]

Aha, dat verklaart een hoop. Op die manier kun je er helemaal niets aan veranderen.
Zoals bij elke mailclient wordt jouw adres het Van-adres in een e-mail als je een mail doorstuurt.
Dat begrijp ik... zijn er misschien alternatieven? Het lijkt mij niet al te ingewikkeld een tooltje te schrijven die alle emails met originele headers doorstuurt, maar twee keer het wiel uitvinden is niks voor mij :)

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:44
Teeno schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 15:47:
[...]

Dat begrijp ik... zijn er misschien alternatieven? Het lijkt mij niet al te ingewikkeld een tooltje te schrijven die alle emails met originele headers doorstuurt, maar twee keer het wiel uitvinden is niks voor mij :)
Exchange of een variant hierop :+

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Bart©
Teeno schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 15:47:
[...]

Een mail doorsturen als bijlage? Medewerkers moeten dan wel de bijlage openen maar een keer dubbelklikken is minder erg dan een email adres overtypen of 'copy/pasten'.

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-11 21:30
Wat je kan doen is een forwarder instellen.
Dit alleen op domain nivo.

Alle mail die naar info word gestuurd kan je automatisch laten doorsturen naar andere mensen.
Nadeel is dat iedereen die mail als nieuw binnenkrijgt. En je dus niet weet of dat iemand die mail al heeft behandeld.

een andere mogelijkheid is om alle mail van info te laten staan op het account en via imap op alle computers syncroniseren. Op deze manier hou je bij welke mail al geopend is en welke nog niet daarnaast kan je elkaars verzonden mail via info zien.
Pagina: 1