Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista]BSOD na installeren codecs, bij verwijderen weer weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Had enkele dagen geleden een bsod in windows vista. Deze met de naamIRQL-NOT-LESS-OR-EQUAL met de stopfout 0x0000000A . In het foutrapport van windows stond dat het om een videohardwarefout ging. Ik had een codec voor windowsmediaplayer geinstaleerd (xvid) , na de bsod die codec verwijderd en toen geen last meer gehad van een bsod. Na 2 dg een andere codec geinstaleerd voor windows mediaplayer (klite codec pack) en na even iets bekeken te hebben kreeg ik nog geen half uur later weer een bsod nu met de melding BAD_POOL_CALLER en de stopfout 0x000000c2. De codec weer verwijderd en geen last meer van bsod. Kan iemand me helpen dit probleem op te lossen.
Mijn pc bevat het volgende: vista home premium
Intel Core 2 quad processor Q8200
werkgeheugen 4096 mb DDR2
Harde schijf 1000 GB SATA II
Video Nvidia 8400 GS 256 mb
Heb al gekeken voor nieuwe drivers updates vond er uiteindelijk een voor nvidia en die had ik er al opgezet na de eerste bsod
gegroet rana

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2009 14:57 ]

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Een dergelijke foutmelding ligt vaak aan drivers en in dit geval heb ik het gevoel dat het wel eens de videokaart-drivers kunnen zijn. Probeer deze eens te updaten of te herinstalleren.

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
update had ik dus al gedaan, herinstalleren kan ook zo of moet ik dan windows er ook opnieuw opzetten?

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

De drivers via de devicemanager verwijderen-> opnieuw opstarten -> opnieuw installeren. Eventueel via http://www.drivercleaner.net/ want dan weet je zeker dat alle oude driverbestanden ook weg zijn voordat je ze opnieuw installeert.

Ik reageer maar hier en niet in DM, want dan heeft iemand anders er misschien nog wat aan. Sowieso is geduld ook wel een schone zaak ;)

☻/
/▌
/ \

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 14:55:
Ik had een codec voor windowsmediaplayer geinstaleerd (xvid) , na de bsod die codec verwijderd en toen geen last meer gehad van een bsod. Na 2 dg een andere codec geinstaleerd voor windows mediaplayer (klite codec pack) en na even iets bekeken te hebben kreeg ik nog geen half uur later weer een bsod nu met de melding BAD_POOL_CALLER en de stopfout 0x000000c2. De codec weer verwijderd en geen last meer van bsod. Kan iemand me helpen dit probleem op te lossen.
Volgens mij heb je je probleem al zelf opgelost? :)
De videocodec die je geinstalleerd hebt doet niet lief tegen je videodriver blijkbaar - je kan zoeken naar de optimaal voor jou werkende combinatie, maar wat die voor jou is?

en dan doen we nog even de topictitel aanpassen volgens het Windows Clients - Beleid ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik reageer maar hier en niet in DM, want dan heeft iemand anders er misschien nog wat aan. Sowieso is geduld ook wel een schone zaak ;)
[/quote]

:? Ja sorry je hebt absoluut gelijk, zat er wat geduld betreft ff doorheen ben er al een paar dagen mee bezig maar dat mag geen excuus zijn. Dus bij deze nogmaals mijn excuses voor mijn ongeduld.|:(

Heb inmiddels de drivers geherinstalleerd en ga dus nu opzoek naar een nieuwe codec, iemand een idee wat goed werkt in windows vista en hopelijk lief doet tegen mijn video kaart?
gegroet rana

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik hou het gewoon bij een recente FFDshow, dan werkt bijna alles out of the box.

Maar dat ben ik ;)

[ Voor 12% gewijzigd door alt-92 op 13-03-2009 16:21 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 16:21:
Ik hou het gewoon bij een recente FFDshow, dan werkt bijna alles out of the box.

Maar dat ben ik ;)
Bedankt. Zal hem gaan proberen, en duimen dat het nu goed gaat ben dat blauw een beetje zat.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Had vandaag ineens weer een bsod, en nu nog niet eens een codec of ffdshow geinstalleerd. Naam van bsod was Driver_IRQL_NOT_LESS)OR_EQUAL met de stop fout 0x000000D1 en verder nog: ndis.sys-Adress8A27CCE1 bast at 8A27B000, Datestamp 479190e7. Hoop dat iemand me hiermee kan helpen

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Dat heeft meestal te maken met drivers. Controleer even of je alle drivers goed geinstalleerd hebt. Ook is het mogelijk dat ndis.sys corrupt is en met "sfc /scannow" is dat te controleren. Maar ik denk dat het dus gewoon een driverprobleem is.

(ook te vinden via got-search en google :) )

☻/
/▌
/ \

Pagina: 1