Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 12:10
Hoi allemaal,

Ik wil puur en alleen hobbymatig de mooie foto's van mijn vakantie gaan afdrukken op A4 formaat eventueel A3.
Ik beschik over een Canon EOS40D. Het is niet de bedoeling om rechtstreeks van de camera af te gaan drukken want moet altijd wel een beetje gefotosoept worden.

Nu is mijn vraag wat hedentendage een goede printer is voor ongeveer 250 euro zoals ik al zei moet goede A4 foto's afdrukken prijs per afdruk kan me geen moer schelen zolang ze maar mooi zijn. A3 voor die prijs wordt lastig denk ik en dan ook nog mooi.

Als je een antwoord hebt graag ook waarom je dat antwoord geeft. Dus niet alleen maar een IX4000 maar ook de voor en nadelen die je hebt ondervonden.

nogmaals een pictbridge hoeft er niet op te zitten en ook andere exotische dingen als printen op tshirt of CD/DVD niet noodzakelijk.

Puur en alleen maar printen van foto's en heel af en toe een documentje

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Hoeveel wil je op jaarbasis gaan printen?
Want voor je goed prints hebt ben je wel even bezig met calibreren, de juiste inkt en papier uitzoeken etc. etc.
Als je niet al te veel thuis print kun je het eventueel ook laten afdrukken.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
Erasmo schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 14:53:
Hoeveel wil je op jaarbasis gaan printen?
Want voor je goed prints hebt ben je wel even bezig met calibreren, de juiste inkt en papier uitzoeken etc. etc.
Als je niet al te veel thuis print kun je het eventueel ook laten afdrukken.
De hoeveelheid hangt echt helemaal af van hoe de plaatjes zijn. afgelopen jaar op vakantie heb ik meer dan 6000 foto's geschoten en er wel 100 afgedrukt en dat was van 1 vakantie. Als ik ze niet mooi vindt print ik er miss. maar 1 wat calibreren aangaat, dat moet gewoon gebeuren en dat zijn vervelende bijkomende kosten maar mij gaat het erom dat ik die zooi niet weg hoef te brengen en gewoon er lekker een avondje in de week aan kan werken en printen wanneer ik dat wil.

En daarbij komt nog.. Mijn huidige printer HP960c is toe aan vervanging dus vandaar ook een nieuwe voor dat ene documentje wat ik in een jaar print :)

[ Voor 8% gewijzigd door jvaneijk op 13-03-2009 15:02 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:26

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik denk ook dat zowel voor de kwaliteit als voor de prijs een goede afdrukcentral het beste resultaat oplevert. Hiervoor hoef je de deur overigens niet uit hoor. Gewoon versturen via het web en ontvangen via de post (of ophalen op bepaalde locaties, als dat uitkomt)
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een thuisprinter het beter doet op zowel duurzaamheid als kleurweergave als je het vergelijkt met een (goede) afdrukcentrale.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
bartvl schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 15:04:
Ik denk ook dat zowel voor de kwaliteit als voor de prijs een goede afdrukcentral het beste resultaat oplevert. Hiervoor hoef je de deur overigens niet uit hoor. Gewoon versturen via het web en ontvangen via de post (of ophalen op bepaalde locaties, als dat uitkomt)
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een thuisprinter het beter doet op zowel duurzaamheid als kleurweergave als je het vergelijkt met een (goede) afdrukcentrale.
Dat zou idd waar kunnen zijn. Maar dan nog moet ik een nieuwe printer hebben voor thuis dus waarom niet meteen combineren. En wat betreft die prijs van 250 euro is niet mijn max maar lijkt me een mooi uitgangspunt niet dat mensen meteen gaan lopen schreeuwen van die HP van 79 euro heeft leuke kwaliteit foto's

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 14:21

Zoefff

❤ 

Het afdrukken van foto's valt onder je Fotoworkflow :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvaneijk schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 15:30:
[...]

Dat zou idd waar kunnen zijn. Maar dan nog moet ik een nieuwe printer hebben voor thuis dus waarom niet meteen combineren. En wat betreft die prijs van 250 euro is niet mijn max maar lijkt me een mooi uitgangspunt niet dat mensen meteen gaan lopen schreeuwen van die HP van 79 euro heeft leuke kwaliteit foto's
waarom wel combineren ? voor thuis voldoet een zw printer prima, kleurenfotos afdrukken kan aardig zijn als je er geen eisen aan steld. als je er wel eisen aan stelt stuur je ze gewoon naar een lab op. het is veel goedkoper om het bij bv de hema te laten afdrukken dan zelf fotopapier te kopen en in je printertje te doen en daar dure toner overheen te spuiten. maar als je geld en tijd teveel heb ga je gang :)

ik zou voor thuis gewoon kijken naar een 2e hands laserprinter, kan je altijd je brieven uitprinten en zo en in verhouding veel goedkoper per afdruk.
eerlijk gezegd heb ik nog nooit een printer thuis gehad, facturen versturen doe ik via pdf en email en die 1e keer in het jaar dat er echt iets de deur uitmoet met een handtekening dan print ik het wel op mijn werk
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
Ik begin zelf een beetje te neigen naar een HP PhotoSmart B8550 heeft iemand daar ervaring mee?

Morgen maar even langs Kamera Express misschien dat ze wat leuks hebben staan of een betaalbare designjet ofzo overjaard modelletje

[ Voor 41% gewijzigd door jvaneijk op 13-03-2009 18:52 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Het is dan wel niet zelf adrukken, maar ik heb goede ervaringen met www.profotonet.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
ben naar KE geweest vandaag en ben met een Epson Photo Stylus R800 thuis gekomen
dit schijnt volgens KE een van de beste te zijn...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
jvaneijk schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 18:32:
ben naar KE geweest vandaag en ben met een Epson Photo Stylus R800 thuis gekomen
dit schijnt volgens KE een van de beste te zijn...
Ik ben toevallig ook aan een vervanging toe en heb de R2400 en diens opvolger, alsmede de R800 in het hoofd gehad. Echter schrok ik mij wild van het inkt-verbruik, dat wordt toch wel ietwat duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
sOid schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 22:21:
Het is dan wel niet zelf adrukken, maar ik heb goede ervaringen met www.profotonet.nl :)
Bedankt voor deze tip! Ik zoek al tijden naar een service waar ze profielen up-to-date bijhouden, geweldig. Nu eens testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:31
Hmmm, ik ben hier ook mee bezig. Vooral de kosten van de inkt en het papier laten zien dat vaak de duurdere apparaten (Epson R2880, Canon 9000 en 9500Pro) de betere keuzes zijn op lange termijn, na een xx aantal afdrukken.

Ik zelf neig op het moment vooral naar de 9500pro vanwege pigment inkt en afdrukkosten, maar als ik alles écht op een rijtje heb zal ik alles hier samen met de berekende kosten op een rijtje zetten :)
Pagina: 1