[2003] [IIS] WebDAV niet aan de praat te krijgen

Pagina: 1
Acties:

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik wil graag WebDAV op mijn site aan de praat krijgen, zodat ik remote een aantal bestanden van een CMS kan wijzigen, zonder Remote Desktop Connection te gebruiken. Ik gebruik zelf een Mac en op mijn eigen (Linux) server gebruik ik SSH, maar deze server is van een vriend van me die helaas geen tijd (en interesse) heeft om zelf WebDAV aan de praat te krijgen.
Probleem: WebDAV lijkt niet actief te zijn. Connecten met de Mac met de Finder of Cyberduck (aparte WebDAV client) of onder Windows met IE7 "open as Web folder" werkt niet.

De server is Windows 2003 64bit, draait IIS6 met een lading extensions (Plesk, PHP, Perl, Python, ASP(.NET), Internet Data Connector, Server Side Includes, Tomcat Redirector).

Onder Web Service Extensions staat WebDAV op "Allowed", onder 'Properties' => 'Required Files' staat 'c:\windows\system32\inetsrv\httpext.dll' op "Allowed".

Ik heb in de IIS Manager onder 'Web Sites' => 'mijndomein.nl' (die verwijst naar een folder waarop mijn user 'Full' rechten heeft) een Virtual Directory genaamd 'WebData' gemaakt.
Onder 'Properties' => 'Virtual Directory' zijn Read, Write, Directory browsing, Log visits aangevinkt. 'Execute permissions' staat op 'None'.
Op 'Properties' => 'Documents' is niets aangevinkt.
Op 'Properties' => 'Directory Security' => 'Authentication Methods' staat alleen 'Basic authentication' aan. 'Default domain' is leeg en 'Realm' heb ik op 'Mijndomein WebDAV' gezet.
'Properties' => 'Directory Security' => 'IP ... restrictions' staat op 'Grant all'
Op 'Properties' => 'Directory Security' => 'Secure Communications' staat niets aangevinkt.
Onder 'Properties' => 'HTTP headers' en 'Custom Errors' staat niets bijzonders.

Als ik gewoon met mijn browser naar "http://mijndomein.nl/WebData" ga, krijg ik een login-dialoog met als Realm 'Mijndomein WebDAV'. Ik kan inloggen met de (lokale) user en krijg dan een Directory Listing te zien. Volgens mij werkt dus in ieder geval de Basic authenticatie met koppeling naar de (lokale) user.

Als ik met de Finder op de Mac "Connect to server" doe krijg ik wel het inlog scherm (inclusief correcte Realm), maar direct na een inlogpoging krijg ik een diagloogvenster "You cannot connect to this server because it cannot be found on the network". In de www logs:
code:
1
2
2009-03-13 13:20:37 W3SVC155071620 78.41.xxx.xx OPTIONS /WebData/ - 80 - 88.159.82.xxx WebDAVFS/1.7+(01708000)+Darwin/9.6.0+(i386) 401 2 2148074254
2009-03-13 13:20:49 W3SVC155071620 78.41.xxx.xx OPTIONS /WebData/ - 80 tonyisgaaf 88.159.82.xxx WebDAVFS/1.7+(01708000)+Darwin/9.6.0+(i386) 200 0 0

Met Cyberduck op de Mac krijg ik "501 - Not implemented" terug. Www log:
code:
1
2009-03-13 13:27:12 W3SVC155071620 78.41.xxx.xx PROPFIND /WebData - 80 tonyisgaaf 88.159.82.xxx Cyberduck/3.1.2+(4500) 501 0 0

IE7 "open as folder" geeft een "405 - Method not allowed". Openen als gewone Directory Listing gaat wel. In de www log is vreemd genoeg geen '405' entry te vinden.

Ik heb met behulp van Add/Remove Windows Components al wel WebDAV zelf verwijderd/toegevoegd. De enige andere optie die ik kon vinden was het opnieuw installeren van IIS, maar daar moet ik wel even 2x over nadenken, aangezien er andere sites draaien op de server.

Heeft iemand enig idee waarom WebDAV niet lijkt te werken?

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard