Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ERROR bij installeren nieuwe FTD.

Pagina: 1
Acties:

• aneel
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-03-2013
Hallo,

Ik ben er niet zeker van of deze vraag in deze rubriek thuishoort , ik hoop van wel.

Gisteren heb ik bij opstarten van FTD moeten updaten naar de nieuwe versie 3.8.5 , zonder nzb-knop .
Maar , bij het uitvoeren van het EXE-bestand krijg ik dadelijk de melding "Error! Can't initialize plug-ins directory. Please try again later."
Toen wist ik het niet zo dadelijk meer.
Die melding heb ik dan eerst in het Nederlands gegoogled , met waar bitter weinig resultaat (2), iemand zou het probleem hebben opgelost , maar legt niet uit hoe , die persoon heb ik dus gemaild , maar wacht nog op antwoord , als dat er ooit komt.
Wereldwijd Googlen brengt natuurlijk veel meer hits op , ik heb er enkele pagina's met hits bekeken maar ben niet veel wijzer geworden.

Wat heb ik dan zelf geprobeerd.

Ik heb ik de oude FTD volledig verwijderd , er enkele clean-progjes over laten gaan om sporen in het register volledig uit te wissen.
Map Prefetch geleegd , prullenbak en noem maar op , om eigenlijk zoveel mogelijk sporen van de oude FTD te wissen , opnieuw opgestart , EXE-bestand opnieuw gedownload , maar , bij het uitvoeren weer dezelfde melding.

Dus , nu weet ik het eigenlijk niet meer.
Ik ben meer een huis , tuin en keuken pc-gebruiker , en de kennis heeft voor mij al snel grenzen.
Ik ben ten einde raad eens naar enkele zustersite's van FTD gaan kijken , maar dat valt tegen , ik had toch het liefst mijn FTD.
Ik heb mijn relaas ook gedaan op het forum van FTD, maar door de heisa rond het verwijderde nzb-knopje (sommige mensen kunnen er blijkbaar niet zonder....) let natuurlijk niemand op mijn probleem , vandaar deze mail.

Dus hoop ik dat U me verder kan helpen.

Een radeloze FTD-fan.

Aneel

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-10 14:26
Misschien eerst een oudere versie installeren en dan updaten naar 3.8.5? Werkt dat wel of ook niet.

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-10 12:24
The_Ghost16 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 13:28:
Misschien eerst een oudere versie installeren en dan updaten naar 3.8.5? Werkt dat wel of ook niet.
Afaik kan je FTD niet updaten, alleen een nieuwe versie installeren.

Google zegt: waarschijnlijk is het een fout met je "temp" map, dan met name het feit dat deze niet bestaat.

• __Kevind__
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 16:13
Kijk eens in je Temp map van windows, daar worden tijdelijk bestanden neer gezet voor de installatie.
kan zijn dat je Temp map aan je limiet zit.

Good luck!

You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja, controleer de map %TEMP% en/of gooi deze even leeg.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• aneel
Jullie zijn wel erg snelle jongens , bedank alvast .
Even op een rijtje.
Als ik dus naar Computer - BOOT (C) - Windows - Temp ga dan staan daar 3 tmp-bestanden , 3 sqm-bestanden en 2 tekst/log-bestanden , met alles samen een grootte van 11,3 kB.
Dit is toch de map die jullie bedoelen hoop ik.
Ik heb ze alsnog niet leeggemaakt , lijkt me sterk dat dit een overvolle map is , of zit ik mis.

• __Kevind__
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 16:13
nee dit is inderdaad niet een overvolle temp map maar het is wel de juiste map.

ik zal nog eens veder voor je op zoek gaan.

i'll keep ya'll posted

You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:49
mss staat hier iets voor je tussen, mits je in kunt loggen op het FTD forum

http://forum.ftd.nu/showt...8&highlight=error+updaten

• aneel
Inloggen op FTD-forum is geen probleem , maar mijn probleem staat daar niet bij.
Volgens mij is het probleem ook niet FTD-gebonden , maar gewoon iets dat zich voordoet bij het installeren van een programma , Googlen heeft me dat geleerd , doch een oplossing vind ik niet.

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-11 18:04
als je vista hebt kan je nog even proberen deze map leeg te gooien:
C:\Users\USER_NAME\AppData\Local\Temp
en vervang USER_NAME dan wel ff met je windows gebruikers naam :P

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:27
aneel schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 14:40:
Jullie zijn wel erg snelle jongens , bedank alvast .
Even op een rijtje.
Als ik dus naar Computer - BOOT (C) - Windows - Temp ga dan staan daar 3 tmp-bestanden , 3 sqm-bestanden en 2 tekst/log-bestanden , met alles samen een grootte van 11,3 kB.
Dit is toch de map die jullie bedoelen hoop ik.
Ik heb ze alsnog niet leeggemaakt , lijkt me sterk dat dit een overvolle map is , of zit ik mis.
Dat is de algemene temp, het probleem kan ook in de temp-folder van jouw user-profiel zitten.
Type in de adres-balk van je Explorer eens 'cd %temp%' en kijk in welke folder je terecht komt.
Daar zal wel nog een hoop rommel staan.

edit:

Zoals !GN!T!ON zegt dus :)

• aneel
Tja , het word er niet makkelijker op.

Als ik ga naar C:\Users\USER_NAME\AppData\Local\Temp dan zit ik bij users al vast , kom ik zelfs met administrator-wachtwoord niet in , volgens mij had ik dat vroeger niet.
De map zou wel leeg zijn .

En in explorer 'cd %temp%' ingeven is ook niks , "geen zoekresultaten" , is het antwoord.

• Room42
  • Niet online
Nee, in de explorer adresbalk gewoon "%TEMP%" (zonder quotes) typen.

CD (change directory) doe je in een commandline box. Maar dan is het commando: cd "%TEMP%" (mét quotes).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:27
Oeps, ik had het eerst getyped om in een dos-box te doen, maar dacht dat dat misschien wat te ingewikkeld ging worden. Toen heb ik de tekst voor je Explorer aangepast, en ben ik de 'cd' vergeten weg te halen. :)

sjaakduhuuhl, in een dos-box werkt het gewoon zonder aanhalingstekens. :) (tenminste, onder XP toch)

aneel, je moet ook niet letterlijk 'C:\Users\USER_NAME\AppData\Local\Temp' gebruiken, je moet USER_NAME vervangen door je Windows-login, voor jou bvb. aneel :)

• Room42
  • Niet online
Fire69 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 21:13:
[...]
sjaakduhuuhl, in een dos-box werkt het gewoon zonder aanhalingstekens. :) (tenminste, onder XP toch)
[...]
In het geval van "cd" wel, maar voor andere commando's moet je er als er spaties in het path staan wel quotes omheen zetten.

• aneel
Zoals ik reeds zei , ik ben een huis , tuin en keuken pc-gebruiker.

Dus ik heb %TEMP% ingegeven in de explorer adresbalk (zonder quotes).
Hij vind dan dus een stuk of 8 Temp-mappen en nog wat andere rommel waar dus Temp in staat.
De Temp-mappen hebben alles bij elkaar 2 MB inhoud , lijkt me niet overdreven.

Wat heb ik verder nog gedaan , heel simpel uitgelegd , op het bureaublad dubbelklik op "computer" , dan dubbelklik op "BOOT (C)" , en dan komt het , dubbelklik ik dan op "gebruikers" dan zegt hij dat ik geen toegang heb tot deze deze map , ik ga door , geef mijn administrator-wachtwoord in en dan zegt ie wéér dat ik geen toegang heb tot deze map , ik kan dat wijzigen in het tabblad "beveiliging" zegt ie , maar daar heb ik ook wat gesleuteld , echter zonder resultaat.
Pagina: 1