Ik heb eens een verloopstekker ertussen uit gehaald en een stekker opnieuw vastgezet en dan krijg ik inderdaad de kwaliteit een stuk hoger, maar nog niet hoog genoeg. Ik ga toch maar eens andere stekkers kopen. Maar het lijkt erop dat dit het inderdaad is, bedankt voor alle hulp.
Ik heb nu in thtscapture iets van 55% quality en in transedit 100% (0 missing) (zonder nieuw materiaal) en normaal beeld en geluid. OPGELOST.
Kan iemand mij helpen aan de frequenties van de transportstreams zoals die in Schagen te ontvangen zijn?
Mogelijk is het overzicht voor Ziggo/West/Alkmaar van toepassing. Dat overzicht is gemaakt op basis van het signaal in Oosthuizen. Anders zal je zelf een Transport Stream capture bestand moeten maken en ter beschikking stellen.
hebben ze nu serieus weer van alles lopen wijzigen? Enige tijd terug de nieuwe lijsten samengesteld, die exact in een nieuwe config geplaatst en hij vindt op een aantal frequencties niets meer.
@ArChie, kan ik een nieuwe capture naar je sturen?
@ArChie, kan ik een nieuwe capture naar je sturen?
Hier is de laatste tijd niets gewijzigd, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat er in andere delen van het Ziggo west gebied geen sprake geweest kan zijn van aanpassingen.Sa1 schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 17:30:
hebben ze nu serieus weer van alles lopen wijzigen? Enige tijd terug de nieuwe lijsten samengesteld, die exact in een nieuwe config geplaatst en hij vindt op een aantal frequencties niets meer.
Ga je gang.@ArChie, kan ik een nieuwe capture naar je sturen?
onderwegArChie schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 17:41:
[...]
Hier is de laatste tijd niets gewijzigd, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat er in andere delen van het Ziggo west gebied geen sprake geweest kan zijn van aanpassingen.
[...]
Ga je gang.
Ik zie op de site DTV Monitor dat Ziggo regio Zuid en Ziggo regio Noord 41 HD kanalen hebben. Hiervan zijn 9 HD testkanalen. Ziggo regio West geeft 32 HD kanalen aan. Zijn die 9 HD testkanalen de voorbode voor een zenderuitbreiding of zijn het testen voor andere diensten?
Hier in Ziggo West gebied niets van waar te nemen. Misschien zijn ze weer aan het experimenteren met het knijpen van de bitrate van nog meer HD kanalen. Er zitten tenminste weer opvallend veel 9.2 Mbps kanalen bij wat tot nu toe een indicatie is dat Ziggo de bitrate van de HD kanalen knijpt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| 4003 TEST - 10.2 Mbps 6006 TEST - 9.2 Mbps 14002 TEST - 10.3 Mbps 23010 TEST - 10.2 Mbps 24002 TEST - 9.1 Mbps 25002 TEST - 9.2 Mbps 25003 TEST - 9.2 Mbps 25004 TEST - 10.2 Mbps 30005 TEST - 9.2 Mbps |
Afwachten totdat de 9 HD testkanalen ook in Ziggo regio West doorgegeven worden.
De 9 HD testkanalen van Ziggo zijn inmiddels een nieuws item geworden: http://www.totaaltv.nl/ni...est-negen-hd-kanalen.html
De 9 HD testkanalen van Ziggo zijn inmiddels een nieuws item geworden: http://www.totaaltv.nl/ni...est-negen-hd-kanalen.html
Tja, het lijkt wel een spannend jochies boek als je dat zo leest:rick1970 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:42:
Deze kanalen zijn gewoon opgenomen in de DVB Service Information (DVB-SI) van Ziggo Oost:De HD-testkanalen zijn gecodeerd. Er is dus niet duidelijk welke zenders Ziggo op de testkanalen uitzendt. De internetsite dvbmonitor.nl heeft de negen HD-testkanalen bij een volledig onderzoek van de gebruikte frequenties waarop de HD-zenders worden uitgezonden ontdekt.

Joost mag weten wat de DTVmonitor website allemaal voor een volledig onderzoek heeft moeten doen om tot deze "ontdekking" te komen volgens de overschrijver van dit "nieuws" artikeltje. Het mag duidelijk zijn dat deze overschrijver niet veel verstand heeft van (DVB) techniek en dus zijn fantasie even de vrije loop liet. Ik vraag me overigens af of hij überhaupt op die DTVmonitor website is geweest als hij de naam van die site niet eens correct kan schrijven.
Dvbmonitor.nl werkt anders net zo goed. Je moet wel even je arm over de bovenkant van het scherm houden, anders valt het je misschien op dat je bent doorverwezen.
Het is zeker niet mogelijk om erachter te komen om welke zenders het gaat, tenzij Ziggo ze beschikbaar maakt?
Uiteraard zal Ziggo dergelijke test kanalen in een test pakket stoppen waarop klanten geen abonnement hebben. Dus zelfs al weet je deze kanalen te configureren in je ontvanger door bijvoorbeeld gebruik te maken van een test netwerk ID, dan nog krijg je geen beeld en geluid.
Ook wel weer apart dat de overige Ziggo regio's nu 41 HD zenders op het netwerk hebben (waarvan 9 HD testzenders) en Ziggo regio West heeft deze nog niet. Of zoals gisteravond dat er problemen waren met de doorgifte van BBC 3 in regio West en de overige regio's hadden geen problemen met BBC 3. Misschien is het beter om één netwerk te hebben?
[ Voor 6% gewijzigd door rick1970 op 04-08-2014 14:12 ]
Of misschien is dat juist niet beter. Anders hadden ze misschien wel problemen met de doorgifte van BBC 3 in het complete verzorgingsgebied in plaats van alleen in regio West
Als je het zo bekijkt dan misschien weer niet.
Verwijderd
hoi bedankt voor de frequenties zenders doen het nou weer, alleen doen nou sport1 hd en eenHD het niettweak_IggY schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 20:29:
[...]
Je bent m'n held. RTL HD zit op 498 en Nederland HD zit op 698.
Ik zie hier allemaal outputs van scans voorbij komen. Welke tool gebruiken jullie? Dan kan ik die namelijk van
de omgeving Breda uploaden
kan je een scan posten van breda?
Ik zag net in Windows Media Center (d.m.v. Anysee E30) dat de 9 testkanalen beschikbaar zijn op de kanalen 940-949 (m.u.v. 948, Ziggo Noord (Sneek)), maar zoals je kunt raden geen beeld en geluid door de versleuteling. Er is ook geen EPG informatie beschikbaar.
Er is weer een kanaal minder bij Ziggo. Ujala Radio is als service uit de DVB-SI verwijderd. Vreemd dat dit soort wijzigingen niet vermeld worden op de Ziggo website: https://www.ziggo.nl/tele...erzicht/zenderwijzigingen
[ Voor 43% gewijzigd door ArChie op 20-08-2014 18:36 ]
De wijziging heeft wel op het wijzigingsoverzicht gestaan maar is nu weer weggehaald. Er heeft op de zender zelfs een bandje gedraaid van Ziggo dat de zender verwijderd is.
Weer een kanaal minder bij Ziggo. Er wordt dan gekeken of er een vervanging komt maar vervolgens hoor je niets meer. Net als BBC HD, TCM en ESPN America is er niets voor teruggekomen. Terwijl UPC regelmatig het tv pakket uitbreidt blijft het bij Ziggo stil...

Regio Ziggo/West/Den Haag melding "New Service" op kanaal 143 OUT TV.
Bij Ziggo/West/Alkmaar is in TS 5 een door Ziggo naar 9.2 Mbps geknepen HD kanaal toegevoegd:

In TS 12 is door Ziggo een naar 9.2 Mbps geknepen HD kanaal toegevoegd:

OUTTV is verhuisd van TS 25 naar TS 15 waarbij Ziggo is vergeten om de oude streams te verwijderen uit TS 25.
In TS 6 is door Ziggo een naar 9.2 Mbps geknepen HD kanaal toegevoegd:

In TS 30 is door Ziggo een naar 9.2 Mbps geknepen HD kanaal toegevoegd:

In TS 12 is door Ziggo een naar 9.2 Mbps geknepen HD kanaal toegevoegd:

OUTTV is verhuisd van TS 25 naar TS 15 waarbij Ziggo is vergeten om de oude streams te verwijderen uit TS 25.
In TS 6 is door Ziggo een naar 9.2 Mbps geknepen HD kanaal toegevoegd:

In TS 30 is door Ziggo een naar 9.2 Mbps geknepen HD kanaal toegevoegd:

De laatste twee ServiceID's (6006 en 30005) worden ook gebruik bij de test kanalen voor de andere regio's en hebben dezelfde bitrate en audio tracks, dus waarschijnlijk zal het nu niet lang meer duren voordat we de nieuwe kanalen krijgen. Hoop ik althans.
En nu maar hopen dat het inderdaad nieuwe geknepen HD kanalen zijn en geen geknepen uitvoeringen van bestaande HD kanalen.
Volgens DTV monitor heeft netwerk Ziggo West/Den Haag nog steeds 32 HD zenders. Geen HD testzenders te zien.
Er zijn weer twee toegevoegd: serviceID 4003 op ts 4 en serviceID 23010 op ts 23. Deze zijn ook weer te vinden in de andere regio's bij de test kanalen.
[ Voor 6% gewijzigd door dejong12 op 26-08-2014 13:42 ]
4003 is een door Ziggo naar 10.2 Mbps geknepen HD kanaal in TS 4:

23010 is een door Ziggo naar 10.2 Mbps geknepen HD kanaal in TS 23:

Jammer dat volstrekt onnodige HD- beleid van Ziggo.

23010 is een door Ziggo naar 10.2 Mbps geknepen HD kanaal in TS 23:

Jammer dat volstrekt onnodige HD- beleid van Ziggo.
Weer twee nieuwe HD-zenders toegevoegd! In ts 25 zijn de serviceID's 25002 en 25003 toegevoegd. Het merkwaardige is dat beide zenders teletext en Engelse ondertiteling hebben. Zouden dit dan BBC
1 HD en BBC 2 HD zijn?
1 HD en BBC 2 HD zijn?
In TS 25 zijn twee door Ziggo naar 9.2 Mbps geknepen HD kanalen toegevoegd:

Bij Ziggo hebben teletext en DVB ondertiteling geen encryptie, dus even de teletext ondertiteling kijken en de EPG van de SD uitvoeringen van BBC 1 en 2 erbij halen laat zien dat het om BBC 1 HD en BBC 2 HD gaat.dejong12 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 19:50:
Het merkwaardige is dat beide zenders teletext en Engelse ondertiteling hebben. Zouden dit dan BBC
1 HD en BBC 2 HD zijn?
Als dat inderdaad BBC1/2 HD zijn valt er weinig te “knijpen”, die komen toch niet boven de 7Mbps uit.
Bij Ziggo een constante bitrate van 9.2 Mbps, dus in ieder geval geen 1-op-1 doorzetting van het bronsignaal.hcQd schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 20:13:
Als dat inderdaad BBC1/2 HD zijn valt er weinig te “knijpen”, die komen toch niet boven de 7Mbps uit.

[ Voor 7% gewijzigd door ArChie op 27-08-2014 20:20 ]
Hoe kan ik die ondertiteling uitlezen?ArChie schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 20:13:
[...]
Bij Ziggo hebben teletext en DVB ondertiteling geen encryptie, dus even de teletext ondertiteling kijken en de EPG van de SD uitvoeringen van BBC 1 en 2 erbij halen laat zien dat het om BBC 1 HD en BBC 2 HD gaat.
Hangt een beetje van de gebruikte software af. Ik gebruik altijd TransEdit van DVBViewer voor het analyseren van de transport streams. Met de Add/Update knop in TransEdit kunnen dan vrij eenvoudig nieuwe kanalen met of zonder naam worden toegevoegd aan de kanalenlijst van DVBViewer. Als dat eenmaal gedaan is, dan is het alleen nog maar een kwestie van het nieuwe kanaal selecteren in DVBViewer en de teletext of DVB ondertiteling aanzetten. Je krijgt dan geen beeld of geluid, maar wel de ondertiteling te zien.dejong12 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 20:36:
Hoe kan ik die ondertiteling uitlezen?
Ok, dank voor je uitleg. Omdat ik in het gebied Noord Sneek woon zal ik West niet uit kunnen lezen lijkt me.ArChie schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 21:03:
[...]
Hangt een beetje van de gebruikte software af. Ik gebruik altijd TransEdit van DVBViewer voor het analyseren van de transport streams. Met de Add/Update knop in TransEdit kunnen dan vrij eenvoudig nieuwe kanalen met of zonder naam worden toegevoegd aan de kanalenlijst van DVBViewer. Als dat eenmaal gedaan is, dan is het alleen nog maar een kwestie van het nieuwe kanaal selecteren in DVBViewer en de teletext of DVB ondertiteling aanzetten. Je krijgt dan geen beeld of geluid, maar wel de ondertiteling te zien.
Ziggo heeft twee digitale RTV headends, namelijk Ziggo West (voormalig Casema en Multikabel gebied) en Ziggo Oost (voormalig @Home gebied). Het digitale RTV signaal voor Sneek is afkomstig uit de Ziggo Oost headend.dejong12 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 22:17:
[...]
Ok, dank voor je uitleg. Omdat ik in het gebied Noord Sneek woon zal ik West niet uit kunnen lezen lijkt me.
Kun je de EPG's bij de test kanalen ook uitlezen?
Nou daar gaan we dan maar...
Lees mee Ziggo bewoners en TotaalTV en andere...
Op frequentie 356mzh, TS4 Word nu uitgezonden... FOX SPORTS 3 HD . SID 4003
Op frequentie 364mzh, TS5 Word nu uitgezonden... ... . SID 5003
Op frequentie 386mzh, TS32 Word nu uitgezonden... FOX LIFE . SID 32004. Zal een verhuizing zijn.
Op frequentie 162mzh, TS25 Word nu uitgezonden... BBC x HD . SID 25002 + 25003
Op frequentie 388mzh, TS12 Word nu uitgezonden... ... . SID 12008
Op frequentie 380mzh, TS6 Word nu uitgezonden... ... . SID 6006
Op frequentie 170mzh, TS30 Word nu uitgezonden... ... . SID 30005
Op frequentie 578mzh, TS23 Word nu uitgezonden... FOX SPORTS 4 HD . SID 23010
Op frequentie 826mzh, TS14 Word nu uitgezonden... FOX SPORTS 5 HD . SID 14002
Op frequentie 794mzh, TS33 Word nu uitgezonden(SD)... ... . SID 33005
Op frequentie 348mzh, TS3 Word nu uitgezonden... ... . SID 30002
Ze staan op de site dtvmonitor, alleen als service xxxx not in SDT.
Ziggo West frequenties
Blijven er nog 4 HD zenders over... Spannend.
Edit: ts 33 + 3 toegevoegd.
Edit: Waarschijnlijk is SID 33005 Fox Sports 6 sd. SID 30002 lijkt die van FOX SPORTS 6 HD te worden, gezien de bitrate.
Lees mee Ziggo bewoners en TotaalTV en andere...
Op frequentie 356mzh, TS4 Word nu uitgezonden... FOX SPORTS 3 HD . SID 4003
Op frequentie 364mzh, TS5 Word nu uitgezonden... ... . SID 5003
Op frequentie 386mzh, TS32 Word nu uitgezonden... FOX LIFE . SID 32004. Zal een verhuizing zijn.
Op frequentie 162mzh, TS25 Word nu uitgezonden... BBC x HD . SID 25002 + 25003
Op frequentie 388mzh, TS12 Word nu uitgezonden... ... . SID 12008
Op frequentie 380mzh, TS6 Word nu uitgezonden... ... . SID 6006
Op frequentie 170mzh, TS30 Word nu uitgezonden... ... . SID 30005
Op frequentie 578mzh, TS23 Word nu uitgezonden... FOX SPORTS 4 HD . SID 23010
Op frequentie 826mzh, TS14 Word nu uitgezonden... FOX SPORTS 5 HD . SID 14002
Op frequentie 794mzh, TS33 Word nu uitgezonden(SD)... ... . SID 33005
Op frequentie 348mzh, TS3 Word nu uitgezonden... ... . SID 30002
Ze staan op de site dtvmonitor, alleen als service xxxx not in SDT.
Ziggo West frequenties
Blijven er nog 4 HD zenders over... Spannend.
Edit: ts 33 + 3 toegevoegd.
Edit: Waarschijnlijk is SID 33005 Fox Sports 6 sd. SID 30002 lijkt die van FOX SPORTS 6 HD te worden, gezien de bitrate.
[ Voor 14% gewijzigd door DoeEensGek op 28-08-2014 16:33 ]
We kunnen er inderdaad vanuit gaan dat alle kanalen van FOX Sports in HD, plus BBC 1 & 2 HD worden toegevoegd.
Ik ben benieuwd hoe lang men door gaat met de simulcast SD/HD. Met name mij de premium zenders lijkt mij toch dat een aantal SD zenders gewoon uit kan..
Ik ben benieuwd hoe lang men door gaat met de simulcast SD/HD. Met name mij de premium zenders lijkt mij toch dat een aantal SD zenders gewoon uit kan..
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Ziggo heeft BBC 1 en 2 HD aan TotaalTV bevestigd. http://www.totaaltv.nl/ni...komst-bbc-hd-zenders.html
Fox Sports 6 lijkt ook te komen in hd.
Fox Sports 6 HD zit achter 25004 bij Ziggo-Oost. Vanmiddag was daar de EPG zichbaar. Nu overigens niet meer.
Klopt, bij mijn frequenties gaat het om Ziggo-West oud casema.Jassy schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 17:05:
Fox Sports 6 HD zit achter 25005 bij Ziggo-Oost. Vanmiddag was daar de EPG zichbaar. Nu overigens niet meer.
Waarom worden dan niet dezelfde SID's gebruikt? Ik snap sowieso niet dat die netwerken nog steeds gescheiden zijn..DoeEensGek schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 17:06:
[...]
Klopt, bij mijn frequenties gaat het om Ziggo-West oud casema.
Goeie vraag... De Sids zijn gewoon de logische volgende vrije plaats in de TS.Jassy schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 17:07:
[...]
Waarom worden dan niet dezelfde SID's gebruikt? Ik snap sowieso niet dat die netwerken nog steeds gescheiden zijn..
Gescheiden netwerken ja... leg jij het ze uit. Ik zou het niet weten waarom.
FF vreugdedans melding voor BBC HD =)
Buiten de de opmerking het werd eens tijd heb ik afgelopen 1,5 week ook spontaan geen EPG errors meer.
Zowaar kan Ziggo het dus wel... er is niks aan mijn software versies veranderd of bekabeling...
Buiten de de opmerking het werd eens tijd heb ik afgelopen 1,5 week ook spontaan geen EPG errors meer.
Zowaar kan Ziggo het dus wel... er is niks aan mijn software versies veranderd of bekabeling...
Voor oud @home abbonees, TEST 4003,14002,23010,25004 zijn de foxsports HD zenders.
In ts12 van Noord staat een sd zender, Sid 120010, met 5 verschillende talen. Apart.
In ts12 van Noord staat een sd zender, Sid 120010, met 5 verschillende talen. Apart.
Overzicht van door Ziggo geknepen HD kanalen (HD-) bij Ziggo/West:
Service 3002 in TS 3 met 10.2 Mbps

Service 4003 in TS 4 met 10.2 Mbps

Service 5003 in TS 5 met 9.2 Mbps

Comedy Central HD in TS 11 met 9.2 Mbps

Service 12008 in TS 12 met 9.2 Mbps

Service 25002 in TS 25 met 9.2 Mbps

Service 25003 in TS 25 met 9.2 Mbps

Service 6006 in TS 6 met 9.2 Mbps

Service 14002 in TS 14 met 10.2 Mbps

Service 23010 in TS 23 met 10.2 Mbps

National Geographic Channel HD in TS 30 met 9.2 Mbps

Service 30005 in TS 30 met 9.2 Mbps

History HD in TS 24 met 9.2 Mbps
Service 3002 in TS 3 met 10.2 Mbps

Service 4003 in TS 4 met 10.2 Mbps

Service 5003 in TS 5 met 9.2 Mbps

Comedy Central HD in TS 11 met 9.2 Mbps

Service 12008 in TS 12 met 9.2 Mbps

Service 25002 in TS 25 met 9.2 Mbps

Service 25003 in TS 25 met 9.2 Mbps

Service 6006 in TS 6 met 9.2 Mbps

Service 14002 in TS 14 met 10.2 Mbps

Service 23010 in TS 23 met 10.2 Mbps

National Geographic Channel HD in TS 30 met 9.2 Mbps

Service 30005 in TS 30 met 9.2 Mbps

History HD in TS 24 met 9.2 Mbps

In mijn regio Noord (Sneek) is een 10e testkanaal toegevoegd!
Nickelodeon HD lijkt er ook bij te komen.
Meer info?dejong12 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 20:47:
In mijn regio Noord (Sneek) is een 10e testkanaal toegevoegd!
Codec, ts, frequentie?
Edit; test nummer 10 toegevoegd. TS 12, mpeg1 en ac3 geluid, dutch. 9.2Mbps Geen ander info.
In ts33 is ook nog een sd zender toegevoegd.
[ Voor 24% gewijzigd door DoeEensGek op 29-08-2014 23:00 ]
Voor de puzzelaars heb ik de nog niet bevestigde HD kanalen eens ingedeeld op basis van de opbouw van de DVB-SI data. Dan valt het volgende op:
Service 4003 en 23010 hebben min of meer dezelfde opbouw:

En ook service 3002 en 14002 lijken daar veel op met uitzondering van de eerste Maximum Bitrate descriptor en de descriptor volgorde:

Dat zullen wel de nog bij Ziggo ontbrekende FOX Sports HD kanalen zijn. Ter verificatie even gekeken naar de opbouw van de DVB-SI data van FOX Sports 2 HD wat in ieder geval nagenoeg overeenkomt met 4003 en 23010:

Overigens heeft FOX Sports 2 HD bij Ziggo vooralsnog de ongeknepen bitrate van 12.2 Mbps. Eveneens herkenbaar aan het ontbreken van de Maximum Bitrate descriptor bij de definitie H.264 Video stream. Kennelijk is het nieuwe beleid van Ziggo dat sport HD kanalen naar 10 Mbps (10000 Kbps) geknepen worden en de overige kanalen naar 9 Mbps (9000 Kbps).
Mogelijk gebruikt FOX voor 5 en 6 een nieuwer model MPEG encoder/firmware waardoor de kleine configuratie verschillen ontstaan in de opbouw van de DVB-SI. Verificatie bij andere providers leert in ieder geval dat de opbouw van FOX Sports 5 HD nagenoeg overeenkomt met de opbouw van de services 3002 en 23010.
Service 5003, 12008 en 30005 hebben onderling ook dezelfde DVB-SI data opbouw:

Die lijken dus ook alle drie bij dezelfde bron vandaan te komen. In eerste instantie dacht ik aan de mogelijkheid van drie publieke Duitse HD kanalen, maar dat leek qua opbouw niet op de DVB-SI data van de bovenstaande drie services. Nader onderzoek leert dat Ziggo maar één Film1 HD kanaal doorgeeft, namelijk Film1 Premiere HD, terwijl er bij UPC vier Film1 HD kanalen zijn. Drie Film1 HD kanalen ontbreken dus nog bij Ziggo, namelijk: Film1 Action HD, Film1 Spotlight HD en Film1 Comedy & Kids HD.
Onderzoek leert dat de DVB-SI data opbouw van Film 1 HD veel lijkt op die van services 5003, 12008 en 300005:

Ook is de taal van de audio streams van deze kanalen toevallig Nederlands (dut) en komt de PID nummering van de video en audio streams overeen, dus lijkt het erop dat dit een redelijke gok is voor de invulling van die drie nieuwe kanalen.
Blijft service 6006 over:

Ook hier weer een kanaal dat op de Nederlandse markt gericht is gezien de taal Nederlandse taal aanduiding van de MPEG audio en AC3 audio streams, dus een Duits publiek kanaal waar diverse klanten op hopen lijkt mij niet waarschijnlijk. Nickelodeon HD valt ook af aangezien dit HD kanaal bij Caiway en UPC ook geen AC3 audio stream heeft.
Als ik dan naar de mogelijkheden bij UPC en Caiway kijk voor op Nederland gerichte HD kanalen met MPEG audio en AC3 audio stream dan blijkft eigenlijk alleen TLC HD over:

De DVB-SI data opbouw komt redelijk overeen.
Ik gok er dus op dat de volgende HD kanalen toegevoegd gaan worden:
Service 4003 en 23010 hebben min of meer dezelfde opbouw:

En ook service 3002 en 14002 lijken daar veel op met uitzondering van de eerste Maximum Bitrate descriptor en de descriptor volgorde:

Dat zullen wel de nog bij Ziggo ontbrekende FOX Sports HD kanalen zijn. Ter verificatie even gekeken naar de opbouw van de DVB-SI data van FOX Sports 2 HD wat in ieder geval nagenoeg overeenkomt met 4003 en 23010:

Overigens heeft FOX Sports 2 HD bij Ziggo vooralsnog de ongeknepen bitrate van 12.2 Mbps. Eveneens herkenbaar aan het ontbreken van de Maximum Bitrate descriptor bij de definitie H.264 Video stream. Kennelijk is het nieuwe beleid van Ziggo dat sport HD kanalen naar 10 Mbps (10000 Kbps) geknepen worden en de overige kanalen naar 9 Mbps (9000 Kbps).
Mogelijk gebruikt FOX voor 5 en 6 een nieuwer model MPEG encoder/firmware waardoor de kleine configuratie verschillen ontstaan in de opbouw van de DVB-SI. Verificatie bij andere providers leert in ieder geval dat de opbouw van FOX Sports 5 HD nagenoeg overeenkomt met de opbouw van de services 3002 en 23010.
Service 5003, 12008 en 30005 hebben onderling ook dezelfde DVB-SI data opbouw:

Die lijken dus ook alle drie bij dezelfde bron vandaan te komen. In eerste instantie dacht ik aan de mogelijkheid van drie publieke Duitse HD kanalen, maar dat leek qua opbouw niet op de DVB-SI data van de bovenstaande drie services. Nader onderzoek leert dat Ziggo maar één Film1 HD kanaal doorgeeft, namelijk Film1 Premiere HD, terwijl er bij UPC vier Film1 HD kanalen zijn. Drie Film1 HD kanalen ontbreken dus nog bij Ziggo, namelijk: Film1 Action HD, Film1 Spotlight HD en Film1 Comedy & Kids HD.
Onderzoek leert dat de DVB-SI data opbouw van Film 1 HD veel lijkt op die van services 5003, 12008 en 300005:

Ook is de taal van de audio streams van deze kanalen toevallig Nederlands (dut) en komt de PID nummering van de video en audio streams overeen, dus lijkt het erop dat dit een redelijke gok is voor de invulling van die drie nieuwe kanalen.
Blijft service 6006 over:

Ook hier weer een kanaal dat op de Nederlandse markt gericht is gezien de taal Nederlandse taal aanduiding van de MPEG audio en AC3 audio streams, dus een Duits publiek kanaal waar diverse klanten op hopen lijkt mij niet waarschijnlijk. Nickelodeon HD valt ook af aangezien dit HD kanaal bij Caiway en UPC ook geen AC3 audio stream heeft.
Als ik dan naar de mogelijkheden bij UPC en Caiway kijk voor op Nederland gerichte HD kanalen met MPEG audio en AC3 audio stream dan blijkft eigenlijk alleen TLC HD over:

De DVB-SI data opbouw komt redelijk overeen.
Ik gok er dus op dat de volgende HD kanalen toegevoegd gaan worden:
- BBC One HD
- BBC Two HD
- FOX Sports 3 HD
- FOX Sports 4 HD
- FOX Sports 5 HD
- FOX Sports 6 HD
- Film1 Action HD
- Film1 Spotlight HD
- Film1 Comedy & Kids HD
- TLC HD
Laten we niet vergeten dat er ook nog een SD kanaal bijkomt, namelijk service 33005:

Dit zal wel de SD uitvoering worden van FOX Sports 6. De opbouw van de DVB-SI data lijkt in ieder geval erg veel op het FOX Sport 5 Eredivisie kanaal:

Ik gok er dus op dat FOX Sports 6 als SD kanaal toegevoegd gaat worden.

Dit zal wel de SD uitvoering worden van FOX Sports 6. De opbouw van de DVB-SI data lijkt in ieder geval erg veel op het FOX Sport 5 Eredivisie kanaal:

Ik gok er dus op dat FOX Sports 6 als SD kanaal toegevoegd gaat worden.
@ Archie: diverse media sites hebben bevestigd dat Nickelodeon HD en Fox Sports 3 t/m 6 in HD beschikbaar gaan komen. Zouden zij dit op speculatie basis de persberichten geplaatst hebben i.p.v. dat het door Ziggo zelf bevestigd is? Mocht Ziggo kanalen van Viacom gaan doorgeven in HD dan moeten we niet vergeten dat MTV Live HD mogelijk gaat verdwijnen. Dit neemt namelijk geen "test-slot" in. Ziggo zou dus 10 zenders erbij gaan zetten en 1 omwisselen. Misschien wordt MTV Live HD vervangen door of Nickelodeon HD of MTV NL HD.
EDIT: inmiddels heeft deRotsMedia het persbericht over Nickelodeon HD ingetrokken. Maakt het voor mij toch onbetrouwbaar. Hoe waterdicht is het persbericht van Fox Sports dan nog? Komen ze wel alle 6 in HD?
EDIT: inmiddels heeft deRotsMedia het persbericht over Nickelodeon HD ingetrokken. Maakt het voor mij toch onbetrouwbaar. Hoe waterdicht is het persbericht van Fox Sports dan nog? Komen ze wel alle 6 in HD?
[ Voor 16% gewijzigd door Soundwork op 30-08-2014 12:42 ]
Aan de hand van ArChie's lijstjes zou dit hem kunnen worden:
- BBC One HD
- BBC Two HD
- FOX Sports 3 HD
- FOX Sports 4 HD
- FOX Sports 5 HD
- Film1 Action HD
- Film1 Spotlight HD
- Film1 Comedy & Kids HD
- TLC HD
- Nickelodeon HD
- MTV NL HD (op de plek van MTV Live HD)
- Fox Sports 6 SD
- <nog onbekend SD kanaal>
- BBC One HD
- BBC Two HD
- FOX Sports 3 HD
- FOX Sports 4 HD
- FOX Sports 5 HD
- Film1 Action HD
- Film1 Spotlight HD
- Film1 Comedy & Kids HD
- TLC HD
- Nickelodeon HD
- Fox Sports 6 SD
Ik ben wel benieuwd waarom je Fox Sports 6 HD er tussen uit hebt gehaald.
EDIT: Ah ik lees nu je EDIT.
Het wordt toch echt wachten op Ziggo nu.
EDIT: Ah ik lees nu je EDIT.
Het wordt toch echt wachten op Ziggo nu.
[ Voor 34% gewijzigd door dejong12 op 30-08-2014 12:50 ]
Volgens mij is het bericht over Nickelodeon HD pas in de media verschenen nadat onderstaand bericht door iemand op het Ziggo gebruikers forum was geplaatst:Soundwork schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 12:32:
@ Archie: diverse media sites hebben bevestigd dat Nickelodeon HD en Fox Sports 3 t/m 6 in HD beschikbaar gaan komen. Zouden zij dit op speculatie basis de persberichten geplaatst hebben i.p.v. dat het door Ziggo zelf bevestigd is?
http://ziggo-gebruikers.n...hp?p=473137&postcount=137
Dat forum bericht is echter niet geverifieerd/onderbouwd met een analyse van DVB-SI data. De rots media heeft daar vervolgens een nieuwsbericht van gemaakt op zijn blog dat hij zojuist echter weer heeft ingetrokken:
http://derotsmedia.com/20...kelodeon-in-hd-doorgeven/
Tip voor mensen die forum berichten gebruiken als bron voor hun blogs: Niet doen als je zelf niet in staat bent om één en ander technisch te controleren of begrijpen danwel een officiële bevestiging te krijgen van de provider in kwestie.
Ik beperk me tot speculatie op basis van de door mij geanalyseerde techniek. Ik gebruik bewust de bewoording "Ik gok.. " en probeer technisch te onderbouwen hoe ik tot mijn gok kom. Doe ermee wat je wil, maar ik doe niet mee in discussies op basis van "nieuwsberichten" zonder bronvermelding op allerlei blogs.Mocht Ziggo kanalen van Viacom gaan doorgeven in HD dan moeten we niet vergeten dat MTV Live HD mogelijk gaat verdwijnen. Dit neemt namelijk geen "test-slot" in. Ziggo zou dus 10 zenders erbij gaan zetten en 1 omwisselen. Misschien wordt MTV Live HD vervangen door of Nickelodeon HD of MTV NL HD.
Ik heb liever dat je duidelijk de verschillen tussen mijn lijst en jouw aanpassen weergeeft voordat allerlei mensen weer denken dat bovenstaande lijst door mij is samengesteld. Ik zie technisch namelijk geen onderbouwing voor jouw vervanging van FOX Sports 6 HD door Nickeloden HD. Ook zie ik geen bron vermelding voor de door jou verwachte MTV NL HD (op de plek van MTV Live HD) aanpassing.Soundwork schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 12:46:
Aan de hand van ArChie's lijstjes zou dit hem kunnen worden:
- BBC One HD
- BBC Two HD
- FOX Sports 3 HD
- FOX Sports 4 HD
- FOX Sports 5 HD
- Film1 Action HD
- Film1 Spotlight HD
- Film1 Comedy & Kids HD
- TLC HD
- Nickelodeon HD
- Fox Sports 6 SD
Over welk "nog onbekend SD kanaal" heb je het?
Stiekem hoop ik nog steeds, niet zo zeer voor mij, dat Syfy in HD doorgegeven wordt want dat zou wel een geschikt kanaal ervoor zijn. Sowieso hoop ik dat er meer "algemene" HD kanalen erbij komen dan meer betaalde kanalen waardoor de gemiddelde klant er weer niks aan heeft. Als ik de speculaties zou moeten bestempelen zou het het predicaat "jammer maar de goede richting" krijgen.
Anno 2014 moeten ze gewoon meer doorgeven in HD en ik zeg niet dat analoog dan maar moet inleveren maar bepaalde SD kanalen kunnen prima 1:1 vervangen worden. Goed we gaan het komende tijd zien en hopen mag altijd
Anno 2014 moeten ze gewoon meer doorgeven in HD en ik zeg niet dat analoog dan maar moet inleveren maar bepaalde SD kanalen kunnen prima 1:1 vervangen worden. Goed we gaan het komende tijd zien en hopen mag altijd
Volgens mij is het daarom belangrijk dat er een gelijkwaardige concurrent voor Ziggo bijkomt. Want als Ziggo nu bepaalde zenders niet daar zet waar je het zou verwachten wat dan? Ik denk niet dat de markt het dan even regelt dat Ziggo anders zou handelen zoals ze al heel lang handelen. Communicatie valt zeker wat op aan te merken als ook dat het allemaal zo lang geduurd heeft mbt deze HD uitbreiding.Donderstraaltje schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:07:
Stiekem hoop ik nog steeds, niet zo zeer voor mij, dat Syfy in HD doorgegeven wordt want dat zou wel een geschikt kanaal ervoor zijn. Sowieso hoop ik dat er meer "algemene" HD kanalen erbij komen dan meer betaalde kanalen waardoor de gemiddelde klant er weer niks aan heeft. Als ik de speculaties zou moeten bestempelen zou het het predicaat "jammer maar de goede richting" krijgen.
En dat komt omdat Ziggo nog altijd een een voorkeurs positie verkeerd.
Daar zit volgens mij het grote probleem...
Gewoon een soort van virtuele providers net zoals nu met de telecom markt zou al wonderen doen. Gewoon het signaal 1:1 van ziggo doorgeven maar dan andere pakketten. Moet je eens zien hoe hard het dan gaat... zelfs simpel voor mensen over te stappen door slechts 1 kaartje vervangen wat best nog de "angstfactor" van overstappen wegneemt. Zo zie ik het wel zitten maar goed wie ben ik op X miljoen klanten.Arctic Fox schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:50:
[...]
Volgens mij is het daarom belangrijk dat er een gelijkwaardige concurrent voor Ziggo bijkomt. Want als Ziggo nu bepaalde zenders niet daar zet waar je het zou verwachten wat dan? Ik denk niet dat de markt het dan even regelt dat Ziggo anders zou handelen zoals ze al heel lang handelen. Communicatie valt zeker wat op aan te merken als ook dat het allemaal zo lang geduurd heeft mbt deze HD uitbreiding.
En dat komt omdat Ziggo nog altijd een een voorkeurs positie verkeerd.
Daar zit volgens mij het grote probleem...
ArChie, er is op de BBC na dan, nog helemaal NIETS zeker en blijft het hangen op speculaties.ArChie schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 12:57:
[...]
Ik heb liever dat je duidelijk de verschillen tussen mijn lijst en jouw aanpassen weergeeft voordat allerlei mensen weer denken dat bovenstaande lijst door mij is samengesteld. Ik zie technisch namelijk geen onderbouwing voor jouw vervanging van FOX Sports 6 HD door Nickeloden HD. Ook zie ik geen bron vermelding voor de door jou verwachte MTV NL HD (op de plek van MTV Live HD) aanpassing.
Over welk "nog onbekend SD kanaal" heb je het?
Ook de door jouw aangegeven speculaties op basis van DVB-SI informatie, wat niet waterdicht is. 100% is het pas als de codering van de kanalen gaat.
Eveneens is de uitbreiding met Viacom zenders van mijn kant uit ook pure speculatie. Ziggo en UPC gaan naar verwachting eind dit jaar samen als 1 bedrijf, en je merkt dat ze nu "beginnen" het zender aanbod gelijk te gaan trekken. Dat zal met coderingen ook gaan gebeuren maar zal meer tijd in beslag gaan nemen.
Dan je vraag over het onbekende kanaal:
Er staan op Ziggo West via DTVMonitor 10 HD services, en 2 SD services als "Not in SDT" aangemerkt. Even er vanuit gaande dat 1 van deze SD zenders FOX Sports 6 zal zijn, blijft er nog 1 SD kanaal over die niet bekend is.
Ik kies er dan ook voor om expliciet aan te geven dat mijn bijdrage een gok is waarbij ik uitleg waar die gok op gebaseerd is. Ik beschouw die DVB-SI data opbouw als een soort van technische vingerprint van de kanalen waarmee ik in ieder geval kan vaststellen of het aannemelijk is of een kanaal wel of niet afkomstig is van bepaalde zenders. Er zijn tegenwoordig mogelijkheden genoeg om één en ander bij diverse providers te vergelijken aangezien de providers veelal dezelfde bronsignalen gebruiken.Soundwork schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 16:47:
ArChie, er is op de BBC na dan, nog helemaal NIETS zeker en blijft het hangen op speculaties.
Ook de door jouw aangegeven speculaties op basis van DVB-SI informatie, wat niet waterdicht is. 100% is het pas als de codering van de kanalen gaat.
Tja, maar ik kan er tot dusver geen aanwijzingen voor vinden. Niet in de techniek en ook niet in door Ziggo officieel uitgegeven persberichten.Eveneens is de uitbreiding met Viacom zenders van mijn kant uit ook pure speculatie.
Met betrekking tot de term persberichten nog het volgende: Voor mij is een persbericht pas een persbericht als dat persbericht is uitgegeven door een bedrijf om officieel iets aan te kondigen en als zodanig door iedereen is te downloaden via de website van dat bedrijf. Berichtjes zonder verifieerbare bronvermelding op blog's, uitlatingen van bedrijfsmedewerkers/bedrijfsfantasten op forums en/of twitter etc. beschouw ik niet als persbericht. Vandaar dat ik bij de samenstelling van mijn lijstje Nickelodeon HD heb laten vervallen en ik heb uitgelegd waarom. Ik zie helaas maar al te vaak dat dergelijke blogs verkeerde bronnen gebruiken maar wel doen voorkomen als één en ander al officieel is bevestigd. En als er al een bevestiging komt van één van de betrokken partijen dan vergeet men vaak om die bevestiging technisch te checken en/of wederhoor toe te passen waardoor dergelijke blogs maar al te vaak worden misbruikt door de bedrijfsfantasten om leugens voor eigen bestwil te verspreiden. Dit terwijl dergelijke blogs beter zouden moeten weten vanwege hun eigen berichten geschiedenis.
Dat maak jij ervan. Ik zie gewoon een provider die al zodanig achterloopt met het toevoegen van kanalen t.o.v. anderee providers dat het nauwelijks een verrassing is dat die kanalen allang voorkomen in de lijstjes van andere aanbieders. Als we op jouw manier gaan redeneren dan lijkt het erop dat er ook een samenvoeging komt van Ziggo, UPC en Caiway, want Caiway heeft die kanalen ook in het pakket.Ziggo en UPC gaan naar verwachting eind dit jaar samen als 1 bedrijf, en je merkt dat ze nu "beginnen" het zender aanbod gelijk te gaan trekken.
Voordat het aanbod gelijk getrokken kan worden zal eerst het beleid moeten worden gelijk getrokken. Ziggo heeft een één of ander "reserveer capaciteit voor de toekomst" beleid terwijl UPC een "benut alle beschikbare capaciteit voor diensten" beleid heeft. En met dergelijk verschillend beleid valt er voorlopig geen gelijk aanbod te creëren.
Je haalt hier Conditional Access System (CAS) en Common Scrambling Algorithm (CSA) door elkaar. CSA (door jou aangeduid als codering) is bij bij beide al gelijk, beide providers hebben echter verschillende CAS'sen die ook samen te voegen zijn. UPC heeft immers nu ook al twee CAS'sen net als Ziggo/West, dus een paar ECM en EMM streams toevoegen aan kanalen voor de sleutels moet toch niet zo moeilijk voor ze zijn.Dat zal met coderingen ook gaan gebeuren maar zal meer tijd in beslag gaan nemen.
Tja, als je een klein beetje in de gaten houdt wat Ziggo/West allemaal loopt te klooien dan weet je dat één van beide services nog een niet opgeruimd overblijfsel zijn van de onlangs uitgevoerde herinrichting. Ik heb er nu eens een keer geen melding van gemaakt omdat ik wel benieuwd was hoe lang het zal duren totdat het Ziggo NOCje dit zelf zal ontdekken.Dan je vraag over het onbekende kanaal:
Er staan op Ziggo West via DTVMonitor 10 HD services, en 2 SD services als "Not in SDT" aangemerkt. Even er vanuit gaande dat 1 van deze SD zenders FOX Sports 6 zal zijn, blijft er nog 1 SD kanaal over die niet bekend is.
Dat lijkt mij sterk. Liberty Global wil Ziggo niet voor niets hebben en zou het erg dom zijn om niet het beleid en zenderaanbod gelijk te trekken. Hoe zei jij dat dan? Liberty Global wil de twee kabelmaatschappijen gescheiden houden waarbij UPC koploper blijft in het (HD) zenderaanbod?ArChie schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:30:
Dat maak jij ervan. Ik zie gewoon een provider die al zodanig achterloopt met het toevoegen van kanalen t.o.v. anderee providers dat het nauwelijks een verrassing is dat die kanalen allang voorkomen in de lijstjes van andere aanbieders. Als we op jouw manier gaan redeneren dan lijkt het erop dat er ook een samenvoeging komt van Ziggo, UPC en Caiway, want Caiway heeft die kanalen ook in het pakket.
Voordat het aanbod gelijk getrokken kan worden zal eerst het beleid moeten worden gelijk getrokken. Ziggo heeft een één of ander "reserveer capaciteit voor de toekomst" beleid terwijl UPC een "benut alle beschikbare capaciteit voor diensten" beleid heeft. En met dergelijk verschillend beleid valt er voorlopig geen gelijk aanbod te creëren.
OK, we wachten af of ze dat ook werkelijk gaan doen.ArChie schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:30:Je haalt hier Conditional Access System (CAS) en Common Scrambling Algorithm (CSA) door elkaar. CSA (door jou aangeduid als codering) is bij bij beide al gelijk, beide providers hebben echter verschillende CAS'sen die ook samen te voegen zijn. UPC heeft immers nu ook al twee CAS'sen net als Ziggo/West, dus een paar ECM en EMM streams toevoegen aan kanalen voor de sleutels moet toch niet zo moeilijk voor ze zijn.
Dus Ziggo blijft heer en meester in het niet benutten van ongebruikte bandbreedte EN het dus niet opruimen van oude DVB services? Ik kan mij niet voorstellen dat als Liberty Global de Ziggo tent runt, ze op deze voet verder gaan met de indeling van de transportstreams en ongebruikte ruimte. Zoals je al aangaf, het huidige UPC probeert juist alle bandbreedte te benutten.ArChie schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:30:Tja, als je een klein beetje in de gaten houdt wat Ziggo/West allemaal loopt te klooien dan weet je dat één van beide services nog een niet opgeruimd overblijfsel zijn van de onlangs uitgevoerde herinrichting. Ik heb er nu eens een keer geen melding van gemaakt omdat ik wel benieuwd was hoe lang het zal duren totdat het Ziggo NOCje dit zelf zal ontdekken.
Ik zeg toch nergens dat het aanbod en beleid niet gelijk getrokken gaat worden? Ik geef alleen aan dat eerst het beleid gelijk getrokken moet worden voordat ze kunnen beginnen met het gelijk trekken van het aanbod. Misschien is het nieuwe beleid wel een soort van vergulde middenweg waarbij voormalig UPC moet inleveren qua aanbod en voormalig Ziggo moet uitbreiden. En vervolgens zullen ze intern nog discussie moeten voeren over het nieuwe HD bitrate knijp beleid bij Ziggo dat ik nog niet bij UPC heb aangetroffen.Soundwork schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 20:12:
Dat lijkt mij sterk. Liberty Global wil Ziggo niet voor niets hebben en zou het erg dom zijn om niet het beleid en zenderaanbod gelijk te trekken. Hoe zei jij dat dan? Liberty Global wil de twee kabelmaatschappijen gescheiden houden waarbij UPC koploper blijft in het (HD) zenderaanbod?
Het is een technische mogelijkheid, maar net als bij de samenvoeging van Casema, Multikabel en @Home destijds zullen er beslissingen genomen moeten gaan worden over allerlei technische voorzieningen. Het lijkt mij in ieder geval niet erg zinvol om meerdere digitale RTV headends operationeel te houden. De twee digitale RTV headends van Ziggo met de signaal verschillen tot gevolg valt al nauwelijks uit te leggen laat staan als daar straks nog de headend van UPC bij gaat komen (niet te vergeten de enorme onzinnige personele kosten voor de bemensing van die headends).OK, we wachten af of ze dat ook werkelijk gaan doen.
Het zal mij benieuwen wat er straks met al dat nep "technische" personeel gaat gebeuren. Helaas heeft UPC ChelloMedia ook afgestoten waarmee volgens mij een hoop technische kennis bij UPC verdwenen is. De DVB-SI data van UPC begint ook steeds meer een puinhoop te worden en op aanwijzingen om eens wat rommel op te ruimen wordt tegenwoordig nauwelijks meer gereageerd. Niet echt hoopvol allemaal voor betere technische toekomst.Dus Ziggo blijft heer en meester in het niet benutten van ongebruikte bandbreedte EN het dus niet opruimen van oude DVB services? Ik kan mij niet voorstellen dat als Liberty Global de Ziggo tent runt, ze op deze voet verder gaan met de indeling van de transportstreams en ongebruikte ruimte. Zoals je al aangaf, het huidige UPC probeert juist alle bandbreedte te benutten.
Ik ga niet alles qouten hierboven, maar wil wel melden dat Fox sports3+4+5HD te bekijken zijn met een geldig abbonement!
Dit betreft 4003 als FS3, 23010 als FS4 en 14002 als FS5 allen in HD. Dit is geen speculatie.
Fox sports6 is nog niet te bekijken, maar daarvan is in @home gebied de epg voorbij gekomen.
Bron: http://ziggo-gebruikers.n...hp?p=473047&postcount=111
De 2e SD zender is foxlife. Dit zal om een verplaatsing gaan. Deze is ook met geldig abbonement te bekijken.
De puzzel die Archie ook probeert optelossen, komen we tot dezelfde conclusies.
Zie: http://ziggo-gebruikers.n...hp?p=473074&postcount=122
Alleen TLC had ik niet.
Betreft het blog de rotsmedia zie:
http://ziggo-gebruikers.n...hp?p=473155&postcount=148
Dit betreft 4003 als FS3, 23010 als FS4 en 14002 als FS5 allen in HD. Dit is geen speculatie.
Fox sports6 is nog niet te bekijken, maar daarvan is in @home gebied de epg voorbij gekomen.
Bron: http://ziggo-gebruikers.n...hp?p=473047&postcount=111
De 2e SD zender is foxlife. Dit zal om een verplaatsing gaan. Deze is ook met geldig abbonement te bekijken.
De puzzel die Archie ook probeert optelossen, komen we tot dezelfde conclusies.
Zie: http://ziggo-gebruikers.n...hp?p=473074&postcount=122
Alleen TLC had ik niet.
Betreft het blog de rotsmedia zie:
http://ziggo-gebruikers.n...hp?p=473155&postcount=148
TLC is best logisch, zeer populaire zender. Een hele tijd terug had ik TLC + Syfy genomineerd naast BBC's en dat blijkt aardig te kloppen. Gewoon denken in de richting van wat zijn de meest populaire zenders en waar zitten veel mensen op te wachten. Tot nu toe weinig verrassingen gezien, voor zover het allemaal waar is.
Alleen mij behouden ze er niet mee, met een schuin oog kijk ik naar alternatieven en op moment zijn die er geen. Het meest jammere is dat hier overal glasvezel ligt in deze wijk maar niet benut wordt. Zodra ze dat activaten is ziggo zeker de helft kwijt aan klanten, al was het alleen al om de storingen mbt tv (internet niks op aan te merken).
Willen ze mij behouden moeten ze echt kwaliteit ipv kwantiteit aan gaan bieden, zeker voor over een jaar als er een verhuizing op de planning staat.
Alleen mij behouden ze er niet mee, met een schuin oog kijk ik naar alternatieven en op moment zijn die er geen. Het meest jammere is dat hier overal glasvezel ligt in deze wijk maar niet benut wordt. Zodra ze dat activaten is ziggo zeker de helft kwijt aan klanten, al was het alleen al om de storingen mbt tv (internet niks op aan te merken).
Willen ze mij behouden moeten ze echt kwaliteit ipv kwantiteit aan gaan bieden, zeker voor over een jaar als er een verhuizing op de planning staat.
Ik heb geen abonnement op FOX Sports zodat ik geen screenshots kan maken. Misschien wil iemand anders dat doen met de Service ID's in beeld zodat wij de speculatie voor deze drie kanalen kunnen beëindigen.DoeEensGek schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 13:21:
Ik ga niet alles qouten hierboven, maar wil wel melden dat Fox sports3+4+5HD te bekijken zijn met een geldig abbonement!
Jammer, nu heb je het verklapt aan het a-technisch personeel in het Ziggo NOCje. Een kleine historie dan maar:De 2e SD zender is foxlife. Dit zal om een verplaatsing gaan. Deze is ook met geldig abbonement te bekijken.
- Op 3 april zat FOXLife (SD) alleen in TS 15 bij Ziggo/West;
- Op 9 april zat FOXLife (SD) opeens in TS 15 en TS 32;
- Op 11 april was FOXLife (SD) weer verdwenen uit TS 32 en zat alleen nog in TS 15. Althans zo leek dat, want sindsdien (bijna 5 maanden) is service 32004 nog altijd onopgemerkt door Ziggo in TS 32 aanwezig omdat Ziggo vergeten is haar rommel op te ruimen. Knap stukje monitoring van Ziggo.
[ Voor 13% gewijzigd door ArChie op 31-08-2014 14:12 ]
OK, dan is de tweede "onbekende" SD zender opgehelderd.DoeEensGek schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 13:21:
Inderdaad slordig dat de technici van Ziggo de boel niet schoonhouden in de TS'sen.
Mijn moeder heeft een abonnement op Fox Sports 1, 3 en 5. Ik heb haar smartcard even te leen om te kijken of ik daadwerkelijk de nieuwe kanalen kan zien, maar dit is niet het geval bij mij.
EDIT: Netwerk is Ziggo Noord Sneek.
EDIT: Netwerk is Ziggo Noord Sneek.
[ Voor 9% gewijzigd door dejong12 op 31-08-2014 14:47 ]
Je kan het ook zien aan de codering, de chid van de zender is 001C, welk overeenkomt met de fox sports eredivisie. Fox Sports international is 001B uit mijn hoofd.ArChie schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 13:58:
[...]
Ik heb geen abonnement op FOX Sports zodat ik geen screenshots kan maken. Misschien wil iemand anders dat doen met de Service ID's in beeld zodat wij de speculatie voor deze drie kanalen kunnen beëindigen.
Ik test het west netwerk. Ik kan dus niet in het Oost gebied kijken of daar ook dezelfde codering word toegepast.
De andere kanalen zijn met pakket chid 000C gecodeerd. Die heb ik niet en ken ik ook niet.
Ja dat kan je willen maar dat gebeurt dus niet zoals je zelf aan aangeeft. Kijk naar de ontwikkelingen op de glasvezel. Meeste ISP,s verkopen het DVB-C signaal er niet bij.Donderstraaltje schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 16:03:
[...]
Gewoon een soort van virtuele providers net zoals nu met de telecom markt zou al wonderen doen. Gewoon het signaal 1:1 van ziggo doorgeven maar dan andere pakketten. Moet je eens zien hoe hard het dan gaat... zelfs simpel voor mensen over te stappen door slechts 1 kaartje vervangen wat best nog de "angstfactor" van overstappen wegneemt. Zo zie ik het wel zitten maar goed wie ben ik op X miljoen klanten.
En als het al gebeurt kan je absoluut niet van een gelijkwaardig produkt als Ziggo spreken.
Ondanks de komst van glasvezel en de zogenaamde concurrentie daarop zie ik Ziggo hun beleid echt niet veranderen. En daar zit mijns inziens dus ook het probleem.
[ Voor 5% gewijzigd door Arctic Fox op 31-08-2014 17:27 ]
Ze willen nog altijd dat de kabel opengegooid wordt, zou dus niet roepen dat het niet gaat gebeuren.
Sterker nog buiten dat de politiek het graag ziet denk ik dat het onhoudbaar is en zeker als UPC en Ziggo mogen samenvoegen, iets wat nog altijd niet zeker is maar wel waarschijnlijk en we op korte termijn weten, haast wel moet. Er is gewoon hoe je het ook bekijkt te weinig concurrentie en daar wordt echt wat aan gedaan. Mijn persoonlijke mening: het komt vanzelf goed en denk niet dat ik er heel veel naast zit.
Sterker nog buiten dat de politiek het graag ziet denk ik dat het onhoudbaar is en zeker als UPC en Ziggo mogen samenvoegen, iets wat nog altijd niet zeker is maar wel waarschijnlijk en we op korte termijn weten, haast wel moet. Er is gewoon hoe je het ook bekijkt te weinig concurrentie en daar wordt echt wat aan gedaan. Mijn persoonlijke mening: het komt vanzelf goed en denk niet dat ik er heel veel naast zit.
Hoi Archie,ArChie schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 20:34:
[...]
Ik zeg toch nergens dat het aanbod en beleid niet gelijk getrokken gaat worden? Ik geef alleen aan dat eerst het beleid gelijk getrokken moet worden voordat ze kunnen beginnen met het gelijk trekken van het aanbod. Misschien is het nieuwe beleid wel een soort van vergulde middenweg waarbij voormalig UPC moet inleveren qua aanbod en voormalig Ziggo moet uitbreiden. En vervolgens zullen ze intern nog discussie moeten voeren over het nieuwe HD bitrate knijp beleid bij Ziggo dat ik nog niet bij UPC heb aangetroffen.
Hartelijk dank weer voor je inbreng maar er zijn wel meerdere zaken die een rol spelen dat weet je zelf ook wel. Nou neem ik eens aan dat jij in UPC gebied zit..
Maar kan je je voorstellen dat sommige Ziggo klanten niet zitten te wachten op beleid van UPC?
Nu heb ik zo,n vermoeden dat jij reageert vanuit de UPC klant positie maar verplaats je maar eens in de Ziggo klant mbt de op handen zijnde overname...
Die uitbreiding van Ziggo had er allang moeten komen dat ben ik met je eens maar Ziggo handelt gewoon vanuit de positie waarin ze nog steeds verkeren.
[ Voor 14% gewijzigd door Arctic Fox op 31-08-2014 18:34 ]
Ja dat willen ze al heel lang maar je weet zelf al hoe vaak dit al afgeketst is. Nu is de EU zich aan het beraden mbt de overname. Ik lees verder op het internet dat de overname volgens diezelfde EU commissie door mag gaan als Film 1 wordt verkocht en Netflix toegang blijft houden. Is dat alles denk ik dan? Of meen jij nu dat de kabel nu echt open gaat? KPN wil dat ook maar of het nu daadwerkelijk gaat gebeuren is maar zeer de vraag.Donderstraaltje schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 17:31:
Ze willen nog altijd dat de kabel opengegooid wordt, zou dus niet roepen dat het niet gaat gebeuren.
Hier heeft KPN en Co er voor gezorgd dat veel mensen helemaal niet voor glasvezel kiezen wat er naar zeer grote waarschijnlijkheid nu hierin gaat resulteren dat in de ene straat glasvezel beschikbaar is en een andere staat weer niet.
Dat hebben de glasvezel ISP,s aan zichzelf te danken dat veel mensen toch gewoon bij Ziggo blijven. Maar goed mensen kiezen wel voor Ziggo en de vraag is nu wel wat er gaat gebeuren als UPC de toko over gaat nemen of dat nu op de wat langere of korte termijn is.
Tevens is het ook de vraag waar welke HD zenders nu EINDELIJK toegevoegd worden en waar deze toegevoegd worden..
De vraag welke blijft hoewel je op je klompen het voor een groot deel kan aanvoelen los van de aanwijzingen, waar is volstrekt duidelijk (heel het ziggo gebied), wanneer is relatief korte termijn en daar heb ik persoonlijk wel een bron voor intern bij ziggo.
Maar ja ik geloof inderdaad zodra er te weinig concurrentie is, dat het vanzelf komt of geregeld wordt.
Het zal helaas wel een tijd duren want zowel de politiek is niet snel en ziggo heeft er absoluut geen baadt bij.
Buiten dit alles valt zover ik het op dit moment nog snap het openstellen van de kabel nog altijd buiten het samenvoegen van ziggo en upc, en het een zal wel het ander wel in de hand werken.
Maar goed, ik zal niet klagen als ik voor mijn geld net iets meer (relevante) HD kanalen krijg en de stabiliteit van de afgelopen 2 weken behouden blijft want dan is het waar voor het geld. En vergeet niet, ziggo heeft enorme concurrentie van netflix door mensen die het tv-abbo eruit gooien en netflix terug pakken waardoor uiteindelijk wel ingegrepen moet worden, iets wat ook voor UPC geldt en je ziet dat de on demand diensten atm uit de grond gestampt worden. Voor mijn gevoel gaan we straks steeds meer via on demand kijken ipv live tv en waarschijnlijk gaan we kastjes zoals de amazon firetv ed steeds meer zien met diensten erop en apps voor tv. Het is niet ondenkbaar dat dvb-c tegen het hoogte punt aan zit, durf nog niet te spreken van een omslagpunt omdat er te veel fragmentatie is aan alternatieven.
Blijf erbij we zullen op korte termijn zien (denk in weken
) en gok los van wat er met de toekomst met ziggo gebeurd we wel iets meer updates tegemoet gaan zien.
Maar ja ik geloof inderdaad zodra er te weinig concurrentie is, dat het vanzelf komt of geregeld wordt.
Het zal helaas wel een tijd duren want zowel de politiek is niet snel en ziggo heeft er absoluut geen baadt bij.
Buiten dit alles valt zover ik het op dit moment nog snap het openstellen van de kabel nog altijd buiten het samenvoegen van ziggo en upc, en het een zal wel het ander wel in de hand werken.
Maar goed, ik zal niet klagen als ik voor mijn geld net iets meer (relevante) HD kanalen krijg en de stabiliteit van de afgelopen 2 weken behouden blijft want dan is het waar voor het geld. En vergeet niet, ziggo heeft enorme concurrentie van netflix door mensen die het tv-abbo eruit gooien en netflix terug pakken waardoor uiteindelijk wel ingegrepen moet worden, iets wat ook voor UPC geldt en je ziet dat de on demand diensten atm uit de grond gestampt worden. Voor mijn gevoel gaan we straks steeds meer via on demand kijken ipv live tv en waarschijnlijk gaan we kastjes zoals de amazon firetv ed steeds meer zien met diensten erop en apps voor tv. Het is niet ondenkbaar dat dvb-c tegen het hoogte punt aan zit, durf nog niet te spreken van een omslagpunt omdat er te veel fragmentatie is aan alternatieven.
Blijf erbij we zullen op korte termijn zien (denk in weken
Ik denk dat je abuis bent.Arctic Fox schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 18:21:
Nou neem ik eens aan dat jij in UPC gebied zit..
ArChie schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 13:58:
[...]
Ik heb geen abonnement op FOX Sports zodat ik geen screenshots kan maken. Misschien wil iemand anders dat doen met de Service ID's in beeld zodat wij de speculatie voor deze drie kanalen kunnen beëindigen.

[ Voor 17% gewijzigd door DoeEensGek op 31-08-2014 20:12 ]
Ik heb ff een scan gedaan en krijg heel veel onbekende test zenders met rare namen (2EE8, 36B2 etc) en bij sommige krijg ik een scrambled error en bij sommige een continue wit beeld welke niet fta zijn. Zelf doe ik graag aan sport maar niet aan banksport dus heb die kanalen hierboven ook niet. Maar hier vind ik 20+ nieuwe kanalen/services sinds de scan van een maand terug.
DoeEensGek, kun je vertellen hoe jij het wel voor elkaar hebt gekregen?
Dat heeft hij toch min of meer al gedaan? De kanalen zijn ingedeeld in pakketten en kennelijk heeft iemand bij Ziggo/West alvast de FOX Sports 3, 4 en 5 HD kanalen in de uiteindelijke klanten FOX Sports pakketten gestopt i.p.v. een speciaal test pakket voor het Ziggo personeel. Het is dan alleen nog maar een kwestie van de kanalen toevoegen in de kanalenlijst van de gebruikte software of alternatieve ontvanger en het kanaal is te bekijken indien je een abonnement hebt op die FOX Sports pakketten.dejong12 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 21:15:
DoeEensGek, kun je vertellen hoe jij het wel voor elkaar hebt gekregen?
Ik heb geen abonnement, dus krijg ik niets te zien als ik Service 4003 (FOX Sports 5 HD) open in DVBViewer:

BBC One en Two HD zijn voorals nog ingedeeld in het speciale test pakket, dus ook daar geen beeld en geluid, maar wel ondertiteling omdat die ondertiteling niet beveiligd is:

[ Voor 11% gewijzigd door ArChie op 31-08-2014 22:17 ]
De andere kanalen zijn de Film1 kanalen in HD, TLC HD en Fox 6 SD. Met een oude caid 0602 kaart zijn die wel te zien.
OUTTV is verhuisd merk ik net van 162MHz (sid 00b6) naar 562MHz (sid 3a9c).
De FOX HD kanalen zijn gewoon te bekijken met een caid 0604 kaart en abonnement.
OUTTV is verhuisd merk ik net van 162MHz (sid 00b6) naar 562MHz (sid 3a9c).
De FOX HD kanalen zijn gewoon te bekijken met een caid 0604 kaart en abonnement.
[ Voor 17% gewijzigd door gjs op 01-09-2014 00:32 ]
GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD
Bedankt voor deze bevestiging. Bij deze een oproep om ook van de Film1 .. HD, TLC HD, FOX Sports 6 HD & SD een schermprint te plaatsen ter bevestiging. Het is dan alleen nog maar de vraag wanneer Ziggo van plan is om deze kanalen toe te voegen. De standaard "in de toekomst" uitspraak van de Ziggo bedrijfsfantasten is een zeer rekbaar begrip.
Zojuist zijn door de Ziggo de kanalen TLC HD, BBC1 HD, BBC2 HD, Film1-action-HD, Film1-Spotlight-HD, Film1-Kids-Comedy-HD en de al bekende kanalen van Fox Sports allemaal in HD toegevoegd. Dus ook 6.
Alle zenders zijn nu te kijken via bijbehorende abbonnement, ze moeten alleen de zendernamen nog aanpassen en toepvoegen aan de juiste netwerkid's.
BBC1 HD

BBC2 HD

TLC HD

Film1 Action HD

Film1 Comedy HD

Film1 Spotlight HD

FOX6 SD

FOX6 HD

FOX Life SD (bestaat al een tijdje in dubbele vorm, waarom
)
BBC1 HD

BBC2 HD

TLC HD

Film1 Action HD

Film1 Comedy HD

Film1 Spotlight HD

FOX6 SD

FOX6 HD

FOX Life SD (bestaat al een tijdje in dubbele vorm, waarom

[ Voor 23% gewijzigd door gjs op 01-09-2014 10:18 ]
Yups hier regio haaglanden TLC HD, BBC 1 + 2 HD erbij, Fox Life HD was er hier al een aardig lange tijd beschikbaar maar kijk ik toch nooit 
Als ik nu zo door mijn lijstjes blader dan is nu een aardig deel in HD, wenslijst voor zenders in HD is nu nog zeer klein
.
Nu is de hoop op de bitrate opvoeren en wellicht eens wat aan de kwantiteit te doen want er zijn kanalen bij die volgens mij nauwelijks iemand kijkt.
Als ik nu zo door mijn lijstjes blader dan is nu een aardig deel in HD, wenslijst voor zenders in HD is nu nog zeer klein
Nu is de hoop op de bitrate opvoeren en wellicht eens wat aan de kwantiteit te doen want er zijn kanalen bij die volgens mij nauwelijks iemand kijkt.
Het is een dubbele vorm van Fox Life SD. Deze bestaat idd al een paar maanden. Het nut van deze dubbele zender ontgaat mijDonderstraaltje schreef op maandag 01 september 2014 @ 10:36:
Yups hier regio haaglanden TLC HD, BBC 1 + 2 HD erbij, Fox Life HD was er hier al een aardig lange tijd beschikbaar maar kijk ik toch nooit
[ Voor 3% gewijzigd door gjs op 01-09-2014 10:52 ]
Net zoals tv 538 ofzo? die heb ik al meer dan een jaar er dubbel in staan op kanaal 538 en nog een andere 
Wat ik wel goed vind, buiten dat ik ze niet heb en er geen fan van ben; HD voor Fox + Film1 kanalen. Dit zijn toch extra en redelijk dure pakketten tegenwoordig dus niet meer dan logisch dat ze dan ook het HD signaal meeleveren, zou me persoonlijk haast bekocht voelen en hoewel het in mindere mate van toepassing is heb ik de helpdesk gezegd als er hier gee verbetering kwam dat tientje extra per maand eraf te gooien (wat ik feitelijk alleen voor 192TV heb...).
Nu de meest populaire kanalen een beetje in HD beschikbaar zijn is het gissen voor een volgende update, wat is er nog in HD beschikbaar als aanleverstream en waar kunnen ze rechten over verwerven
Ik snap dat argument van opnemen enzo niet zo neervel kanalen zenden amper nieuwe content uit en het is toch al lang en breed op internet te vinden, of gewoon niet opneemwaardig.
Maar op de gok: de Duitsers zullen er toch echt wel eens aankomen en stiekem hoop ik syfy channel dan voor toch soms niet onaardige films. RTL crime is zo'n channel waar de ene helft wel in HD van beschikbaar is en de andere niet maar iedereen heeft die csi afleveringen onderhand wel gezien en makkelijk via internet in HD te vinden anyways... dus waarom niet zou je zeggen. 24 kitchen is ook zo'n kanaal wat stiekem erg populair is en die zou ik hoewel ik er nooit naar kijk ook wel als kanshebber zien. Verder mijn persoonlijk lijstje nog waarvan ik weet dat er HD streams zijn: Travel Channel, BBC 3 en 4 als we toch bezig zijn en de rest zou leuk zijn.
Kort samengevat: ik denk dat ze bijna nu op de Duitsers na wel het absolute minimum hebben in HD om de meeste mensen tevreden te houden, en deze update heeft veel te lang op zich moeten laten wachten.
Wat ik wel goed vind, buiten dat ik ze niet heb en er geen fan van ben; HD voor Fox + Film1 kanalen. Dit zijn toch extra en redelijk dure pakketten tegenwoordig dus niet meer dan logisch dat ze dan ook het HD signaal meeleveren, zou me persoonlijk haast bekocht voelen en hoewel het in mindere mate van toepassing is heb ik de helpdesk gezegd als er hier gee verbetering kwam dat tientje extra per maand eraf te gooien (wat ik feitelijk alleen voor 192TV heb...).
Nu de meest populaire kanalen een beetje in HD beschikbaar zijn is het gissen voor een volgende update, wat is er nog in HD beschikbaar als aanleverstream en waar kunnen ze rechten over verwerven
Ik snap dat argument van opnemen enzo niet zo neervel kanalen zenden amper nieuwe content uit en het is toch al lang en breed op internet te vinden, of gewoon niet opneemwaardig.
Maar op de gok: de Duitsers zullen er toch echt wel eens aankomen en stiekem hoop ik syfy channel dan voor toch soms niet onaardige films. RTL crime is zo'n channel waar de ene helft wel in HD van beschikbaar is en de andere niet maar iedereen heeft die csi afleveringen onderhand wel gezien en makkelijk via internet in HD te vinden anyways... dus waarom niet zou je zeggen. 24 kitchen is ook zo'n kanaal wat stiekem erg populair is en die zou ik hoewel ik er nooit naar kijk ook wel als kanshebber zien. Verder mijn persoonlijk lijstje nog waarvan ik weet dat er HD streams zijn: Travel Channel, BBC 3 en 4 als we toch bezig zijn en de rest zou leuk zijn.
Kort samengevat: ik denk dat ze bijna nu op de Duitsers na wel het absolute minimum hebben in HD om de meeste mensen tevreden te houden, en deze update heeft veel te lang op zich moeten laten wachten.
538 staat er dubbel in omdat ze graag op kanaal 538 willen zitten, daar betalen ze ook extra voor.Donderstraaltje schreef op maandag 01 september 2014 @ 11:10:
Net zoals tv 538 ofzo? die heb ik al meer dan een jaar er dubbel in staan op kanaal 538 en nog een andere
Deze Fox Life staat op 2 frequenties maar 1 daarvan heeft ook deze kanaal naam, de ander heet service-x.
Ik denk dat het een test kanaal is ofzo...
Verwijderd
Als ze ARD en ZDF in HD hadden willen doorgeven, hadden ze het nu wel gedaan.
Denk dat dit het is voor de komende jaren.
Ze zullen nu wel weer steeds blijven zeggen dat er geen ruimte meer is, of dat er geen belangstelling voor is
Jammer, want ik kijk heel graag naar duitse kanalen, en er is er geen eentje in HD nu.
Denk dat dit het is voor de komende jaren.
Ze zullen nu wel weer steeds blijven zeggen dat er geen ruimte meer is, of dat er geen belangstelling voor is
Jammer, want ik kijk heel graag naar duitse kanalen, en er is er geen eentje in HD nu.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2014 15:45 ]
Na de toevoegingen van vandaag een bijgewerkt overzicht voor Ziggo/West/Alkmaar:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
405
406
407
408
409
410
411
412
413
414
415
416
417
418
419
420
421
422
423
424
425
426
427
428
429
430
431
432
433
434
435
436
437
438
439
440
441
442
443
444
445
446
447
448
449
450
451
452
453
454
455
456
457
458
459
460
461
462
463
464
465
466
467
468
469
470
471
472
473
474
475
476
477
478
479
480
481
482
483
484
485
486
487
488
489
490
491
492
493
494
495
496
497
498
499
500
501
502
503
504
505
506
507
508
509
510
511
512
513
514
515
516
517
518
519
520
521
522
523
524
525
526
527
528
529
530
531
532
533
534
535
536
537
538
539
540
541
542
543
544
545
546
547
548
549
550
551
552
553
554
555
556
557
558
559
560
561
562
| ================================================================================= Transport Stream ID Network ID Network ID Network ID Frequency Frequency Frequency QAM/SR QAM/SR QAM/SR --------------------------------------------------------------------------------- Service name Type Service ID LCN LCN LCN ================================================================================= 1 500 6666 8888 802,00 706,75 706,75 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Penthouse 1 252 711 711 711 DJAZZ.tv 1 537 362 362 362 Eventkanaal 1 1001 999 999 999 ================================================================================= 2 500 6666 8888 340,00 412,00 412,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Euronews 1 97 505 505 505 FOXlife HD 25 223 940(141) 940(141) 940(141) RTL Telekids 1 245 312 312 312 FOX HD 25 256 911(11) 911(11) 911(11) Cartoon Network 1 2002 307 307 307 National Geographic Channel 1 2003 18(918) 18(918) 18(918) BBC Entertainment 1 2004 606 606 606 Dusk! Deluxe 1 2007 714 714 714 Humax iHDR-5100C dev 128 2051 0 0 0 Humax iHDR5200C dev 128 2052 0 0 0 Cisco 8485DEV 128 2053 0 0 0 ================================================================================= 3 500 6666 8888 348,00 420,00 420,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- RTL 8 HD 25 210 910(10) 910(10) 910(10) FOX Sports 5 Eredivisie 1 255 425(965) 425(965) 425(965) FOX Sports Informatie 1 257 420 420 420 Eurosport 2 1 3001 411(945) 411(945) 411(945) FOX Sports 6 HD 25 3002 966(426) 966(426) 966(426) Crime & Investigation Netwo 1 3003 124 124 124 Travel Channel 1 3007 210 210 210 MTV 1 3011 21 21 21 Homecast Colorado dev 128 3052 0 0 0 ================================================================================= 4 500 6666 8888 356,00 428,00 428,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Nick Toons 1 66 303 303 303 HBO 1 231 111(935) 111(935) 111(935) TLC 1 4002 19(919) 19(919) 19(919) FOX Sports 3 Eredivisie HD 25 4003 963(423) 963(423) 963(423) Discovery World 1 4004 203 203 203 Discovery Science 1 4005 202 202 202 ID 1 4006 123 123 123 VRT Radio 1 2 4050 810 810 810 VRT Radio 2 2 4051 811 811 811 Klara 2 4052 812 812 812 Studio Brussel 2 4053 813 813 813 MNM 2 4054 814 814 814 BBC Radio 4 2 4055 818 818 818 ================================================================================= 5 500 6666 8888 364,00 436,00 436,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Nick Hits 1 67 304 304 304 MTV Brand New 1 73 352 352 352 Brazzers TV Europe 1 138 712 712 712 FOX Sports 1 Eredivisie 1 188 421(961) 421(961) 421(961) Radio Zeeland 2 750 789 789 789 HISTORY 1 5001 206(941) 206(941) 206(941) Film1 Action HD 25 5003 932(102) 932(102) 932(102) Eins Live 2 5050 823 823 823 WDR 2 2 5051 824 824 824 WDR 4 2 5053 826 826 826 WDR 5 2 5054 827 827 827 RNE Radio 2 5055 830 830 830 L1 Radio 2 5056 797 797 797 Radio Decibel 2 5058 768 768 768 WDR 3 2 5059 825 825 825 RAI Radio 1 2 5061 831 831 831 Radio West 2 5062 798 798 798 Radio M Utrecht 2 5063 800 800 800 Omroep Brabant Radio 2 5064 796 796 796 Radio Rijnmond 2 5065 801 801 801 Radio Noord-Holland 2 5066 799 799 799 Tweede Kamerlijn 2 5067 771 771 771 Sublime FM 2 5068 767 767 767 ================================================================================= 6 500 6666 8888 380,00 586,75 586,75 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Zenderoverzicht HD 25 808 900(998) 900(998) 900(998) Veronica/Disney XD 1 6001 8(908) 8(908) 8(908) Net 5 1 6002 9(909) 9(909) 9(909) één 1 6003 25(925) 25(925) 25(925) RTL 8 1 6004 10(910) 10(910) 10(910) Comedy Central 1 6005 14(914) 14(914) 14(914) TLC HD 25 6006 919(19) 919(19) 919(19) Cisco8455firmdev 128 6050 0 0 0 Cisco 8455 iguide dev 128 6051 0 0 0 Samsung SMT-C1140 SD 128 6055 0 0 0 Humax IR-FOX C 128 6056 0 0 0 Humax iHDR-5300C 128 6057 0 0 0 Cisco 8485 iguide prod 128 6091 0 0 0 ================================================================================= 7 500 6666 8888 514,00 514,00 514,00 64/6,875 64/6,875 64/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Zenderoverzicht 1 12 998(900) 998(900) 998(900) RTL Lounge 1 197 140 140 140 homecast Colorado 128 7001 0 0 0 Humax iPVR-9200c 128 7002 0 0 0 Samsung DCB-P850R 128 7003 0 0 0 Philips DCR2020 128 7007 0 0 0 Samsung DCB-H360R 128 7008 0 0 0 Digi1 128 7012 0 0 0 Cisco 8455 firmware 128 7013 0 0 0 Cisco 8455 Iguide 128 7015 0 0 0 JVC LT-xxDC9B 128 7016 0 0 0 Humax iHDR-5050C 128 7017 0 0 0 Samsung SMT-7140C dev 128 7018 0 0 0 Humax IRHD-5000C 128 7019 0 0 0 Motors TV 1 7020 413 413 413 Nickelodeon 1 7021 15 15 15 WDR 1 7022 613 613 613 NPO Doc 1 7024 212 212 212 Arrow Classic Rock 2 7050 764 764 764 BNR Nieuwsradio 2 7051 765 765 765 Classic FM 2 7052 761 761 761 FunX 2 7053 770 770 770 Slam! FM 2 7054 763 763 763 Q-Music 2 7055 758 758 758 NPO Radio 1 2 7056 750 750 750 NPO Radio 2 2 7057 751 751 751 NPO 3FM 2 7058 752 752 752 NPO Radio 4 2 7059 753 753 753 Radio France International 2 7060 829 829 829 Samsung iGuide 128 7071 0 0 0 Samsung SMT-3102 iTV 128 7072 0 0 0 Humax_iRFOXZ 128 7073 0 0 0 SAMHDPVRC7140 128 7074 0 0 0 Cisco 8485 Iguide dev 128 7075 0 0 0 Cisco 8485 firmware 128 7076 0 0 0 Humax IRHD-5100C 128 7080 0 0 0 Homecast Montana 128 7081 0 0 0 Humax IRDH-5200C 128 7082 0 0 0 ================================================================================= 9 500 6666 8888 786,00 698,75 698,75 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Disney Channel 1 213 16 16 16 Disney XD 24 1 214 301 301 301 Disney Junior 1 220 302 302 302 MTV Live HD 25 225 351 351 351 HBO 2 1 232 112(936) 112(936) 112(936) Efteling Radio 2 717 772 772 772 PassieXXX 1 9005 713 713 713 PassieTV/Dusk! 1 9006 710 710 710 NPO Radio 6 2 9050 755 755 755 Radio 10 2 9051 762 762 762 Radio 538 2 9052 756 756 756 Sky Radio 2 9055 757 757 757 Radio Veronica 2 9056 759 759 759 NPO Radio 5 2 9058 754 754 754 BBC Radio 1 2 9059 815 815 815 BBC Radio 2 2 9060 816 816 816 BBC Radio 3 2 9061 817 817 817 BBC World Service 2 9062 819 819 819 ================================================================================= 10 500 6666 8888 404,00 754,75 754,75 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- 192 TV 1 77 360 360 360 NPO Nieuws 1 10001 501 501 501 NPO 2 1 10002 2(902) 2(902) 2(902) NPO 3 1 10003 3(903) 3(903) 3(903) TV Oranje 1 10004 361 361 361 NPO 1 1 10005 1(901) 1(901) 1(901) CNBC Europe 1 10006 507 507 507 ================================================================================= 11 500 6666 8888 412,00 476,00 476,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- NPO 101 1 47 133 133 133 JimJam 1 171 308 308 308 Comedy Central HD 25 240 914(14) 914(14) 914(14) NPO Zapp Xtra 1 1162 311 311 311 BBC 3 / CBBC 1 11001 603 603 603 Sport1 Tennis 1 11003 404 404 404 Sport1 Golf 1 11004 403 403 403 Sport1 Voetbal 1 11005 402(947) 402(947) 402(947) Sport1 Select 1 11006 401(946) 401(946) 401(946) ================================================================================= 12 500 6666 8888 388,00 546,75 546,75 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Comedy Central Extra 1 217 131 131 131 TV 538 1 221 354 354 354 100% NL TV 1 258 356 356 356 TV 538 1 12001 538 538 538 BBC World News 1 12002 504 504 504 CNN International 1 12003 503 503 503 Discovery Channel 1 12004 17(917) 17(917) 17(917) Eurosport 1 12007 20(920) 20(920) 20(920) Film1 Comedy & Kids HD 25 12008 933(103) 933(103) 933(103) ================================================================================= 13 500 6666 8888 396,00 626,75 626,75 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- FOX Sports 3 Eredivisie 1 190 423(963) 423(963) 423(963) SLAM!TV 1 195 355 355 355 één HD 25 241 925(25) 925(25) 925(25) Sport1 Voetbal HD 25 246 947(402) 947(402) 947(402) ARD 1 13001 610 610 610 BBC 4 / CBeebies 1 13002 604 604 604 BBC 1 1 13003 601(971) 601(971) 601(971) BBC 2 1 13004 602(972) 602(972) 602(972) ================================================================================= 14 500 6666 8888 826,00 634,75 634,75 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- NPO Cultura 1 61 222 222 222 Mezzo 1 80 221 221 221 NPO Politiek 1 98 502 502 502 Arte 1 114 620 620 620 TRT Türk 1 120 640 640 640 90s 2 677 872 872 872 Rewind 2 690 888 888 888 Drive 2 696 878 878 878 The Alternative 2 704 889 889 889 XLnt Dance 2 719 850 850 850 XLnt Lounge 2 720 851 851 851 XLnt Salsa 2 721 852 852 852 XLnt Alternative Rock 2 722 853 853 853 XLnt Classic Rock 2 723 854 854 854 XLnt Jazz 2 724 855 855 855 XLnt Schlager 2 725 856 856 856 XLnt R&B 2 726 857 857 857 XLnt Musical 2 727 858 858 858 XLnt Kleuterliedjes 2 728 859 859 859 FOX Sports 5 Eredivisie HD 25 14002 965(425) 965(425) 965(925) MGM Movie Channel 1 14008 115 115 115 80s 2 14051 871 871 871 Silk (Love Songs) 2 14053 873 873 873 Ultimate Urban 2 14054 879 879 879 Classical Greats 2 14055 886 886 886 Rock Anthems 2 14056 874 874 874 Head bangers 2 14059 883 883 883 70s 2 14060 870 870 870 Reggae 2 14066 880 880 880 Blues 2 14069 881 881 881 Chillout 2 14070 876 876 876 Hot Country 2 14071 884 884 884 Cocktail Lounge 2 14073 877 877 877 Classical Orchestral 2 14077 887 887 887 Classical Calm 2 14078 885 885 885 Rock 'n' Roll 2 14081 875 875 875 All Day Party 2 14089 882 882 882 XLnt Hits 2 14090 840 840 840 XLnt Nederpop Gold 2 14091 842 842 842 XLnt Nederpop 2 14092 841 841 841 XLnt Nostalgie 2 14093 843 843 843 XLnt PiratenHits 2 14094 844 844 844 XLnt Easy Listening 2 14095 845 845 845 XLnt Oldies 2 14096 847 847 847 XLnt Today's Pop 2 14097 846 846 846 XLnt Comedy 2 14098 848 848 848 XLnt Dance Classics 2 14100 849 849 849 ================================================================================= 15 500 6666 8888 562,00 666,75 666,75 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- 13TH STREET 1 183 22 22 22 FOXlife 1 196 141(940) 141(940) 141(940) RTL Crime 1 218 120 120 120 Canvas HD 25 242 926(26) 926(26) 926(26) Sport1 Extra 1 1 15001 405 405 405 Sport1 Extra 2 1 15002 406 406 406 TVE 1 15003 624 624 624 OUTTV 1 15004 143 143 143 Canvas 1 15006 26(926) 26(926) 26(926) Samsung DCB-H380R 128 15100 0 0 0 humax_5300_dev 128 15101 0 0 0 ================================================================================= 16 500 6666 8888 810,00 578,75 578,75 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- FOX Sports 2 HD 25 259 962(422) 962(422) 962(422) Pebble TV 1 16001 305 305 305 Film1 Spotlight 1 16002 104(934) 104(934) 104(934) Sport1 Select HD 25 16003 946(401) 946(401) 946(401) Film1 Comedy & Kids 1 16004 103(933) 103(933) 103(933) Film1 Sundance 1 16005 105 105 105 ================================================================================= 18 500 6666 8888 474,00 642,75 642,75 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Lite TV 1 69 357 357 357 Syfy Universal 1 184 122 122 122 FOX Sports 2 1 189 422(962) 422(962) 422(962) Ziggo Xite 1 238 23 23 23 Baby TV 1 18003 310 310 310 Boomerang 1 18004 309 309 309 VH-1 1 18007 358 358 358 ZDF 1 18009 611 611 611 ================================================================================= 19 500 6666 8888 778,00 658,75 658,75 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- France 2 1 117 622 622 622 RTL 4 1 19001 4(904) 4(904) 4(904) RTL 5 1 19002 5(905) 5(905) 5(905) SBS 6 1 19003 6(906) 6(906) 6(906) Rai Uno 1 19004 623 623 623 RTL 7 1 19006 7(907) 7(907) 7(907) ================================================================================= 22 500 6666 8888 770,00 714,75 714,75 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- NostalgieNet 1 58 150 150 150 Film1 Action 1 178 102(932) 102(932) 102(962) Comedy Central Family 1 179 130 130 130 Animal Planet HD 25 215 208 208 208 Discovery Channel HD 25 239 917(17) 917(17) 917(17) Film1 Premiere HD 25 22001 931(101) 931(101) 931(101) ================================================================================= 23 500 6666 8888 578,00 722,75 722,75 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Family 7 1 180 230 230 230 TV 5 Monde Europe 1 23001 621 621 621 Sat. 1 1 23002 615 615 615 CBS Reality 1 23004 125 125 125 HBO 3 1 23005 113(937) 113(937) 113(937) Erotiek Pakket 1 23007 709 709 709 VH-1 Classic 1 23008 359 359 359 NPO Best 1 23009 151 151 151 FOX Sports 4 HD 25 23010 964(424) 964(424) 964(424) ================================================================================= 24 500 6666 8888 490,00 762,75 762,75 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- NPO Humor TV 1 38 132 132 132 brava nl klassiek 1 161 220 220 220 FOX Sports 4 1 177 424(964) 424(964) 424(964) FOX Sports 1 Eredivisie HD 25 211 961(421) 961(421) 961(421) Omrop Fryslân radio 2 623 791 791 791 Radio Gelderland 2 624 795 795 795 RADIONL 2 634 802 802 802 100% NL 2 639 760 760 760 NDR 2 2 655 821 821 821 NDR Kultur 2 656 822 822 822 NDR 1 2 730 820 820 820 Nat Geo Wild 1 24001 205 205 205 HISTORY HD 25 24002 941(206) 941(206) 941(206) RTL Television 1 24006 614 614 614 ================================================================================= 25 500 6666 8888 162,00 562,75 562,75 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Nick Jr. 1 65 306 306 306 Eurosport HD 25 166 920(20) 920(20) 920(20) FOX 1 254 11(911) 11(911) 11(911) NDR 1 2501 612 612 612 BBC 1 HD 25 25002 971(601) 971(601) 971(601) BBC 2 HD 25 25003 972(602) 972(602) 972(602) ================================================================================= 26 500 6666 8888 554,00 594,75 594,75 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Ketnet/OP12 1 237 27 27 27 RTL 4 HD 25 2204 904(4) 904(4) 904(4) RTL 5 HD 25 26002 905(5) 905(5) 905(5) SBS 6 HD 25 26003 906(6) 906(6) 906(6) Ziggo TV 1 26004 12 12 12 ================================================================================= 28 500 6666 8888 722,00 650,75 650,75 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Euro D 1 121 641 641 641 ATV Avrupa 1 122 642 642 642 TGRT EU 1 123 643 643 643 Samanyolu Avrupa 1 124 644 644 644 Euro Star 1 125 645 645 645 Show TV 1 126 646 646 646 Horse & Country TV 1 253 144 144 144 HaberTürk 1 28001 647 647 647 Kral TV 1 28002 648 648 648 ================================================================================= 29 500 6666 8888 546,00 602,75 602,75 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- NPO 1 HD 25 29001 901(1) 901(1) 901(1) NPO 2 HD 25 29002 902(2) 902(2) 902(2) NPO 3 HD 25 29003 903(3) 903(3) 903(3) Zender vd Maand 1 29004 13 13 13 ================================================================================= 30 500 6666 8888 170,00 738,75 738,75 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- MTV Music 24 1 222 353 353 353 Nat Geo Wild HD 25 30001 204 204 204 Eurosport 2 HD 25 30002 945(411) 945(411) 945(411) National Geographic Channel 25 30003 918(18) 918(18) 918(18) E! Entertainment 1 30004 142 142 142 Film1 Spotlight HD 25 30005 934(104) 934(104) 934(104) ================================================================================= 31 500 6666 8888 522,00 730,75 730,75 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- SET Asia 1 130 656 656 656 Star Plus 1 249 657 657 657 Star Gold 1 250 659 659 659 Planet Turk 1 31001 649 649 649 Zing 1 31002 660 660 660 Zee Cinema 1 31003 658 658 658 Zee TV 1 31004 655 655 655 X-MO 1 31005 725 725 725 Aljazeera English 1 31007 506 506 506 ================================================================================= 32 500 6666 8888 586,00 674,75 674,75 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Veronica HD/Disney XD 25 2208 908(8) 908(8) 908(8) RTL 7 HD 25 32001 907(7) 907(7) 907(7) Net 5 HD 25 32003 909(9) 909(9) 909(9) 24Kitchen 1 32005 24 24 24 ================================================================================= 33 500 6666 8888 794,00 618,75 618,75 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- HBO HD 25 33001 935(111) 935(111) 935(111) HBO 2 HD 25 33002 936(112) 936(112) 936(112) HBO 3 HD 25 33003 937(113) 937(113) 937(113) Film1 Premiere 1 33004 101(931) 101(931) 101(931) FOX Sports 6 1 33005 426(966) 426(966) 426(966) ================================================================================= 100 500 6666 8888 834,00 794,75 794,75 64/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Lokale Omroep 1 100 40 40 40 Lokale Omroep 1 200 41 41 41 Lokale Omroep 1 300 42 42 42 Lokale Omroep 1 400 43 43 43 Lokale Omroep 1 500 44 44 44 Lokale Omroep 1 600 45 45 45 Lokale Omroep 1 700 46 46 46 Lokale Omroep 1 800 30 47 47 Lokale Omroep 1 900 31 31 31 Temp 1 901 0 - - Lokale Omroep 1 1000 49 - - Lokale Radio 2 5000 780 780 780 Lokale Radio 2 5100 781 781 781 Lokale Radio 2 5200 782 782 782 Lokale Radio 2 5300 783 783 783 Lokale Radio 2 5400 784 784 784 Lokale Radio 2 5500 785 785 785 Lokale Radio 2 5600 786 786 786 Lokale Radio 2 5700 787 787 787 Lokale Radio 2 5800 788 788 788 Lokale Omroep 1 10000 0 - - Lokale Omroep 1 10100 0 - - ================================================================================= 501 500 842,00 64/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Omroep Zeeland 1 140 0 RTV Utrecht 1 147 0 TV Gelderland 1 148 0 Omroep Brabant TV 1 149 0 TV Noord Holland 1 151 0 TV Rijnmond 1 152 0 TV West 1 153 0 ================================================================================= 502 500 842,00 64/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- TV Flevoland 1 141 0 RTV Utrecht 1 147 0 TV Gelderland 1 148 0 Omroep Brabant TV 1 149 0 TV Noord Holland 1 151 0 TV Rijnmond 1 152 0 TV West 1 153 0 ================================================================================= 503 500 802,00 64/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Omroep Zeeland 1 140 0 L1 Limburg 1 146 0 RTV Utrecht 1 147 0 TV Gelderland 1 148 0 Omroep Brabant TV 1 149 0 TV Rijnmond 1 152 0 TV West 1 153 0 ================================================================================= 504 500 6666 8888 802,00 826,75 826,75 64/6,875 64/6,875 64/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- TV Flevoland 1 141 0 34 34 Omrop Fryslân 1 144 0 32 32 RTV Utrecht 1 147 0 33 33 AT 5 1 150 0 35 35 TV Noord Holland 1 151 0 30 30 TV Rijnmond 1 152 0 38 38 TV West 1 153 0 36 36 ================================================================================= 601 500 6666 570,00 610,75 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Info HD 1 25 5070 956 956 Info HD 2 25 5080 957 957 Info 1 1 5510 950 950 Info 2 1 5520 951 951 Info 3 1 5530 952 952 Info 4 1 5540 953 953 Info 5 1 5550 954 954 Info 6 1 5560 955 955 ================================================================================= Network ID's: 500 - 0500 Ziggo Main Network 6666 - Ziggo Alkmaar Zakelijk 8888 - Ziggo Alkmaar Service types: 1 - Digital television service 2 - Digital radio sound service 25 - Advanced CODEC HD digital television service 128 - User defined: firmware download service |
Als sommige voormalig Multikabel klanten kanalen niet aantreffen op de plek die ze verwachten, dan ligt dat aan Ziggo.
Welke frequentie was het ook alweer welke gescande moest worden? Had het beloofd en ben net thuis.
Edit: Heb hem al, komt eraan
Edit: Heb hem al, komt eraan
[ Voor 40% gewijzigd door Donderstraaltje op 01-09-2014 16:59 ]
En een bijgewerkt overzicht voor Ziggo/West/Beverwijk:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
405
406
407
408
409
410
411
412
413
414
415
416
417
418
419
420
421
422
423
424
425
426
427
428
429
430
431
432
433
434
435
436
437
438
439
440
441
442
443
444
445
446
447
448
449
450
451
452
453
454
455
456
457
458
459
460
461
462
463
464
465
466
467
468
469
470
471
472
473
474
475
476
477
478
479
480
481
482
483
484
485
486
487
488
489
490
491
492
493
494
495
496
497
498
499
500
501
502
503
504
505
506
507
508
509
510
511
512
513
514
515
516
517
518
519
520
521
522
523
524
525
526
527
528
529
530
531
532
533
534
535
536
537
538
539
540
541
542
543
544
545
546
547
548
549
550
551
552
553
554
555
556
557
558
559
560
561
562
| ================================================================================= Transport Stream ID Network ID Network ID Network ID Frequency Frequency Frequency QAM/SR QAM/SR QAM/SR --------------------------------------------------------------------------------- Service name Type Service ID LCN LCN LCN ================================================================================= 1 500 5555 6666 802,00 802,00 802,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Penthouse 1 252 711 711 711 DJAZZ.tv 1 537 362 362 362 Eventkanaal 1 1001 999 999 999 ================================================================================= 2 500 5555 6666 340,00 340,00 340,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Euronews 1 97 505 505 505 FOXlife HD 25 223 940(141) 940(141) 940(141) RTL Telekids 1 245 312 312 312 FOX HD 25 256 911(11) 911(11) 911(11) Cartoon Network 1 2002 307 307 307 National Geographic Channel 1 2003 18(918) 18(918) 18(918) BBC Entertainment 1 2004 606 606 606 Dusk! Deluxe 1 2007 714 714 714 Humax iHDR-5100C dev 128 2051 0 0 0 Humax iHDR5200C dev 128 2052 0 0 0 Cisco 8485DEV 128 2053 0 0 0 ================================================================================= 3 500 5555 6666 348,00 348,00 348,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- RTL 8 HD 25 210 910(10) 910(10) 910(10) FOX Sports 5 Eredivisie 1 255 425(965) 425(965) 425(965) FOX Sports Informatie 1 257 420 420 420 Eurosport 2 1 3001 411(945) 411(945) 411(945) FOX Sports 6 HD 25 3002 966(426) 966(426) 966(426) Crime & Investigation Netwo 1 3003 124 124 124 Travel Channel 1 3007 210 210 210 MTV 1 3011 21 21 21 Homecast Colorado dev 128 3052 0 0 0 ================================================================================= 4 500 5555 6666 356,00 356,00 356,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Nick Toons 1 66 303 303 303 HBO 1 231 111(935) 111(935) 111(935) TLC 1 4002 19(919) 19(919) 19(919) FOX Sports 3 Eredivisie HD 25 4003 963(423) 963(423) 963(423) Discovery World 1 4004 203 203 203 Discovery Science 1 4005 202 202 202 ID 1 4006 123 123 123 VRT Radio 1 2 4050 810 810 810 VRT Radio 2 2 4051 811 811 811 Klara 2 4052 812 812 812 Studio Brussel 2 4053 813 813 813 MNM 2 4054 814 814 814 BBC Radio 4 2 4055 818 818 818 ================================================================================= 5 500 5555 6666 364,00 364,00 364,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Nick Hits 1 67 304 304 304 MTV Brand New 1 73 352 352 352 Brazzers TV Europe 1 138 712 712 712 FOX Sports 1 Eredivisie 1 188 421(961) 421(961) 421(961) Radio Zeeland 2 750 789 789 789 HISTORY 1 5001 206(941) 206(941) 206(941) Film1 Action HD 25 5003 932(102) 932(102) 932(102) Eins Live 2 5050 823 823 823 WDR 2 2 5051 824 824 824 WDR 4 2 5053 826 826 826 WDR 5 2 5054 827 827 827 RNE Radio 2 5055 830 830 830 L1 Radio 2 5056 797 797 797 Radio Decibel 2 5058 768 768 768 WDR 3 2 5059 825 825 825 RAI Radio 1 2 5061 831 831 831 Radio West 2 5062 798 798 798 Radio M Utrecht 2 5063 800 800 800 Omroep Brabant Radio 2 5064 796 796 796 Radio Rijnmond 2 5065 801 801 801 Radio Noord-Holland 2 5066 799 799 799 Tweede Kamerlijn 2 5067 771 771 771 Sublime FM 2 5068 767 767 767 ================================================================================= 6 500 5555 6666 380,00 380,00 380,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Zenderoverzicht HD 25 808 900(998) 900(998) 900(998) Veronica/Disney XD 1 6001 8(908) 8(908) 8(908) Net 5 1 6002 9(909) 9(909) 9(909) één 1 6003 25(925) 25(925) 25(925) RTL 8 1 6004 10(910) 10(910) 10(910) Comedy Central 1 6005 14(914) 14(914) 14(914) TLC HD 25 6006 919(19) 919(19) 919(19) Cisco8455firmdev 128 6050 0 0 0 Cisco 8455 iguide dev 128 6051 0 0 0 Samsung SMT-C1140 SD 128 6055 0 0 0 Humax IR-FOX C 128 6056 0 0 0 Humax iHDR-5300C 128 6057 0 0 0 Cisco 8485 iguide prod 128 6091 0 0 0 ================================================================================= 7 500 5555 6666 514,00 372,00 372,00 64/6,875 64/6,875 64/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Zenderoverzicht 1 12 998(900) 998(900) 998(900) RTL Lounge 1 197 140 140 140 homecast Colorado 128 7001 0 0 0 Humax iPVR-9200c 128 7002 0 0 0 Samsung DCB-P850R 128 7003 0 0 0 Philips DCR2020 128 7007 0 0 0 Samsung DCB-H360R 128 7008 0 0 0 Digi1 128 7012 0 0 0 Cisco 8455 firmware 128 7013 0 0 0 Cisco 8455 Iguide 128 7015 0 0 0 JVC LT-xxDC9B 128 7016 0 0 0 Humax iHDR-5050C 128 7017 0 0 0 Samsung SMT-7140C dev 128 7018 0 0 0 Humax IRHD-5000C 128 7019 0 0 0 Motors TV 1 7020 413 413 413 Nickelodeon 1 7021 15 15 15 WDR 1 7022 613 613 613 NPO Doc 1 7024 212 212 212 Arrow Classic Rock 2 7050 764 764 764 BNR Nieuwsradio 2 7051 765 765 765 Classic FM 2 7052 761 761 761 FunX 2 7053 770 770 770 Slam! FM 2 7054 763 763 763 Q-Music 2 7055 758 758 758 NPO Radio 1 2 7056 750 750 750 NPO Radio 2 2 7057 751 751 751 NPO 3FM 2 7058 752 752 752 NPO Radio 4 2 7059 753 753 753 Radio France International 2 7060 829 829 829 Samsung iGuide 128 7071 0 0 0 Samsung SMT-3102 iTV 128 7072 0 0 0 Humax_iRFOXZ 128 7073 0 0 0 SAMHDPVRC7140 128 7074 0 0 0 Cisco 8485 Iguide dev 128 7075 0 0 0 Cisco 8485 firmware 128 7076 0 0 0 Humax IRHD-5100C 128 7080 0 0 0 Homecast Montana 128 7081 0 0 0 Humax IRDH-5200C 128 7082 0 0 0 ================================================================================= 9 500 5555 6666 786,00 786,00 786,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Disney Channel 1 213 16 16 16 Disney XD 24 1 214 301 301 301 Disney Junior 1 220 302 302 302 MTV Live HD 25 225 351 351 351 HBO 2 1 232 112(936) 112(936) 112(936) Efteling Radio 2 717 772 772 772 PassieXXX 1 9005 713 713 713 PassieTV/Dusk! 1 9006 710 710 710 NPO Radio 6 2 9050 755 755 755 Radio 10 2 9051 762 762 762 Radio 538 2 9052 756 756 756 Sky Radio 2 9055 757 757 757 Radio Veronica 2 9056 759 759 759 NPO Radio 5 2 9058 754 754 754 BBC Radio 1 2 9059 815 815 815 BBC Radio 2 2 9060 816 816 816 BBC Radio 3 2 9061 817 817 817 BBC World Service 2 9062 819 819 819 ================================================================================= 10 500 5555 6666 404,00 404,00 404,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- 192 TV 1 77 360 360 360 NPO Nieuws 1 10001 501 501 501 NPO 2 1 10002 2(902) 2(902) 2(902) NPO 3 1 10003 3(903) 3(903) 3(903) TV Oranje 1 10004 361 361 361 NPO 1 1 10005 1(901) 1(901) 1(901) CNBC Europe 1 10006 507 507 507 ================================================================================= 11 500 5555 6666 412,00 412,00 412,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- NPO 101 1 47 133 133 133 JimJam 1 171 308 308 308 Comedy Central HD 25 240 914(14) 914(14) 914(14) NPO Zapp Xtra 1 1162 311 311 311 BBC 3 / CBBC 1 11001 603 603 603 Sport1 Tennis 1 11003 404 404 404 Sport1 Golf 1 11004 403 403 403 Sport1 Voetbal 1 11005 402(947) 402(947) 402(947) Sport1 Select 1 11006 401(946) 401(946) 401(946) ================================================================================= 12 500 5555 6666 388,00 388,00 388,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Comedy Central Extra 1 217 131 131 131 TV 538 1 221 354 354 354 100% NL TV 1 258 356 356 356 TV 538 1 12001 538 538 538 BBC World News 1 12002 504 504 504 CNN International 1 12003 503 503 503 Discovery Channel 1 12004 17(917) 17(917) 17(917) Eurosport 1 12007 20(920) 20(920) 20(920) Film1 Comedy & Kids HD 25 12008 933(103) 933(103) 933(103) ================================================================================= 13 500 5555 6666 396,00 396,00 396,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- FOX Sports 3 Eredivisie 1 190 423(963) 423(963) 423(963) SLAM!TV 1 195 355 355 355 één HD 25 241 925(25) 925(25) 925(25) Sport1 Voetbal HD 25 246 947(402) 947(402) 947(402) ARD 1 13001 610 610 610 BBC 4 / CBeebies 1 13002 604 604 604 BBC 1 1 13003 601(971) 601(971) 601(971) BBC 2 1 13004 602(972) 602(972) 602(972) ================================================================================= 14 500 5555 6666 826,00 826,00 826,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- NPO Cultura 1 61 222 222 222 Mezzo 1 80 221 221 221 NPO Politiek 1 98 502 502 502 Arte 1 114 620 620 620 TRT Türk 1 120 640 640 640 90s 2 677 872 872 872 Rewind 2 690 888 888 888 Drive 2 696 878 878 878 The Alternative 2 704 889 889 889 XLnt Dance 2 719 850 850 850 XLnt Lounge 2 720 851 851 851 XLnt Salsa 2 721 852 852 852 XLnt Alternative Rock 2 722 853 853 853 XLnt Classic Rock 2 723 854 854 854 XLnt Jazz 2 724 855 855 855 XLnt Schlager 2 725 856 856 856 XLnt R&B 2 726 857 857 857 XLnt Musical 2 727 858 858 858 XLnt Kleuterliedjes 2 728 859 859 859 FOX Sports 5 Eredivisie HD 25 14002 965(425) 965(425) 965(425) MGM Movie Channel 1 14008 115 115 115 80s 2 14051 871 871 871 Silk (Love Songs) 2 14053 873 873 873 Ultimate Urban 2 14054 879 879 879 Classical Greats 2 14055 886 886 886 Rock Anthems 2 14056 874 874 874 Head bangers 2 14059 883 883 883 70s 2 14060 870 870 870 Reggae 2 14066 880 880 880 Blues 2 14069 881 881 881 Chillout 2 14070 876 876 876 Hot Country 2 14071 884 884 884 Cocktail Lounge 2 14073 877 877 877 Classical Orchestral 2 14077 887 887 887 Classical Calm 2 14078 885 885 885 Rock 'n' Roll 2 14081 875 875 875 All Day Party 2 14089 882 882 882 XLnt Hits 2 14090 840 840 840 XLnt Nederpop Gold 2 14091 842 842 842 XLnt Nederpop 2 14092 841 841 841 XLnt Nostalgie 2 14093 843 843 843 XLnt PiratenHits 2 14094 844 844 844 XLnt Easy Listening 2 14095 845 845 845 XLnt Oldies 2 14096 847 847 847 XLnt Today's Pop 2 14097 846 846 846 XLnt Comedy 2 14098 848 848 848 XLnt Dance Classics 2 14100 849 849 849 ================================================================================= 15 500 5555 6666 562,00 562,00 562,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- 13TH STREET 1 183 22 22 22 FOXlife 1 196 141(940) 141(940) 141(940) RTL Crime 1 218 120 120 120 Canvas HD 25 242 926(26) 926(26) 926(26) Sport1 Extra 1 1 15001 405 405 405 Sport1 Extra 2 1 15002 406 406 406 TVE 1 15003 624 624 624 OUTTV 1 15004 143 143 143 Canvas 1 15006 26(926) 26(926) 26(926) Samsung DCB-H380R 128 15100 0 0 0 humax_5300_dev 128 15101 0 0 0 ================================================================================= 16 500 5555 6666 810,00 810,00 810,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- FOX Sports 2 HD 25 259 962(422) 962(422) 962(422) Pebble TV 1 16001 305 305 305 Film1 Spotlight 1 16002 104(934) 104(934) 104(934) Sport1 Select HD 25 16003 946(401) 946(401) 946(401) Film1 Comedy & Kids 1 16004 103(933) 103(933) 103(933) Film1 Sundance 1 16005 105 105 105 ================================================================================= 18 500 5555 6666 474,00 474,00 474,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Lite TV 1 69 357 357 357 Syfy Universal 1 184 122 122 122 FOX Sports 2 1 189 422(962) 422(962) 422(962) Ziggo Xite 1 238 23 23 23 Baby TV 1 18003 310 310 310 Boomerang 1 18004 309 309 309 VH-1 1 18007 358 358 358 ZDF 1 18009 611 611 611 ================================================================================= 19 500 5555 6666 778,00 778,00 778,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- France 2 1 117 622 622 622 RTL 4 1 19001 4(904) 4(904) 4(904) RTL 5 1 19002 5(905) 5(905) 5(905) SBS 6 1 19003 6(906) 6(906) 6(906) Rai Uno 1 19004 623 623 623 RTL 7 1 19006 7(907) 7(907) 7(907) ================================================================================= 22 500 5555 6666 770,00 770,00 770,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- NostalgieNet 1 58 150 150 150 Film1 Action 1 178 102(932) 102(932) 102(932) Comedy Central Family 1 179 130 130 130 Animal Planet HD 25 215 208 208 208 Discovery Channel HD 25 239 917(17) 917(17) 917(17) Film1 Premiere HD 25 22001 931(101) 931(101) 931(101) ================================================================================= 23 500 5555 6666 578,00 578,00 578,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Family 7 1 180 230 230 230 TV 5 Monde Europe 1 23001 621 621 621 Sat. 1 1 23002 615 615 615 CBS Reality 1 23004 125 125 125 HBO 3 1 23005 113(937) 113(937) 113(937) Erotiek Pakket 1 23007 709 709 709 VH-1 Classic 1 23008 359 359 359 NPO Best 1 23009 151 151 151 FOX Sports 4 HD 25 23010 964(424) 964(424) 964(424) ================================================================================= 24 500 5555 6666 490,00 490,00 490,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- NPO Humor TV 1 38 132 132 132 brava nl klassiek 1 161 220 220 220 FOX Sports 4 1 177 424(964) 424(964) 424(964) FOX Sports 1 Eredivisie HD 25 211 961(421) 961(421) 961(421) Omrop Fryslân radio 2 623 791 791 791 Radio Gelderland 2 624 795 795 795 RADIONL 2 634 802 802 802 100% NL 2 639 760 760 760 NDR 2 2 655 821 821 821 NDR Kultur 2 656 822 822 822 NDR 1 2 730 820 820 820 Nat Geo Wild 1 24001 205 205 205 HISTORY HD 25 24002 941(206) 941(206) 941(206) RTL Television 1 24006 614 614 614 ================================================================================= 25 500 5555 6666 162,00 162,00 162,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Nick Jr. 1 65 306 306 306 Eurosport HD 25 166 920(20) 920(20) 920(20) FOX 1 254 11(911) 11(911) 11(911) NDR 1 2501 612 612 612 BBC 1 HD 25 25002 971(601) 971(601) 971(601) BBC 2 HD 25 25003 972(602) 972(602) 972(602) ================================================================================= 26 500 5555 6666 554,00 554,00 554,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Ketnet/OP12 1 237 27 27 27 RTL 4 HD 25 2204 904(4) 904(4) 904(4) RTL 5 HD 25 26002 905(5) 905(5) 905(5) SBS 6 HD 25 26003 906(6) 906(6) 906(6) Ziggo TV 1 26004 12 12 12 ================================================================================= 28 500 5555 6666 722,00 722,00 722,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Euro D 1 121 641 641 641 ATV Avrupa 1 122 642 642 642 TGRT EU 1 123 643 643 643 Samanyolu Avrupa 1 124 644 644 644 Euro Star 1 125 645 645 645 Show TV 1 126 646 646 646 Horse & Country TV 1 253 144 144 144 HaberTürk 1 28001 647 647 647 Kral TV 1 28002 648 648 648 ================================================================================= 29 500 5555 6666 546,00 546,00 546,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- NPO 1 HD 25 29001 901(1) 901(1) 901(1) NPO 2 HD 25 29002 902(2) 902(2) 902(2) NPO 3 HD 25 29003 903(3) 903(3) 903(3) Zender vd Maand 1 29004 13 13 13 ================================================================================= 30 500 5555 6666 170,00 170,00 170,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- MTV Music 24 1 222 353 353 353 Nat Geo Wild HD 25 30001 204 204 204 Eurosport 2 HD 25 30002 945(411) 945(411) 945(411) National Geographic Channel 25 30003 918(18) 918(18) 918(18) E! Entertainment 1 30004 142 142 142 Film1 Spotlight HD 25 30005 934(104) 934(104) 934(104) ================================================================================= 31 500 5555 6666 522,00 522,00 522,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- SET Asia 1 130 656 656 656 Star Plus 1 249 657 657 657 Star Gold 1 250 659 659 659 Planet Turk 1 31001 649 649 649 Zing 1 31002 660 660 660 Zee Cinema 1 31003 658 658 658 Zee TV 1 31004 655 655 655 X-MO 1 31005 725 725 725 Aljazeera English 1 31007 506 506 506 ================================================================================= 32 500 5555 6666 586,00 586,00 586,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Veronica HD/Disney XD 25 2208 908(8) 908(8) 908(8) RTL 7 HD 25 32001 907(7) 907(7) 907(7) Net 5 HD 25 32003 909(9) 909(9) 909(9) 24Kitchen 1 32005 24 24 24 ================================================================================= 33 500 5555 6666 794,00 794,00 794,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- HBO HD 25 33001 935(111) 935(111) 935(111) HBO 2 HD 25 33002 936(112) 936(112) 936(112) HBO 3 HD 25 33003 937(113) 937(113) 937(113) Film1 Premiere 1 33004 101(931) 101(931) 101(931) FOX Sports 6 1 33005 426(966) 426(966) 426(966) ================================================================================= 100 500 5555 6666 834,00 834,00 834,00 64/6,875 64/6,875 64/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Lokale Omroep 1 100 40 40 40 Lokale Omroep 1 200 41 41 41 Lokale Omroep 1 300 42 42 42 Lokale Omroep 1 400 43 - - Lokale Omroep 1 500 44 - - Lokale Omroep 1 600 45 - - Lokale Omroep 1 700 46 - - Lokale Omroep 1 800 30 - - Lokale Omroep 1 900 31 - - Temp 1 901 0 - - Lokale Omroep 1 1000 49 - - Lokale Radio 2 5000 780 780 780 Lokale Radio 2 5100 781 781 781 Lokale Radio 2 5200 782 782 782 Lokale Radio 2 5300 783 783 783 Lokale Radio 2 5400 784 784 784 Lokale Radio 2 5500 785 - - Lokale Radio 2 5600 786 - - Lokale Radio 2 5700 787 - - Lokale Radio 2 5800 788 - - Lokale Omroep 1 10000 0 - - Lokale Omroep 1 10100 0 - - ================================================================================= 501 500 842,00 64/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Omroep Zeeland 1 140 0 RTV Utrecht 1 147 0 TV Gelderland 1 148 0 Omroep Brabant TV 1 149 0 TV Noord Holland 1 151 0 TV Rijnmond 1 152 0 TV West 1 153 0 ================================================================================= 502 500 842,00 64/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- TV Flevoland 1 141 0 RTV Utrecht 1 147 0 TV Gelderland 1 148 0 Omroep Brabant TV 1 149 0 TV Noord Holland 1 151 0 TV Rijnmond 1 152 0 TV West 1 153 0 ================================================================================= 503 500 802,00 64/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Omroep Zeeland 1 140 0 L1 Limburg 1 146 0 RTV Utrecht 1 147 0 TV Gelderland 1 148 0 Omroep Brabant TV 1 149 0 TV Rijnmond 1 152 0 TV West 1 153 0 ================================================================================= 504 500 5555 6666 802,00 842,00 842,00 64/6,875 64/6,875 64/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- TV Flevoland 1 141 0 34 34 Omrop Fryslân 1 144 0 32 32 RTV Utrecht 1 147 0 33 33 AT 5 1 150 0 35 35 TV Noord Holland 1 151 0 30 30 TV Rijnmond 1 152 0 38 38 TV West 1 153 0 36 36 ================================================================================= 601 500 6666 570,00 570,00 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Info HD 1 25 5070 956 956 Info HD 2 25 5080 957 957 Info 1 1 5510 950 950 Info 2 1 5520 951 951 Info 3 1 5530 952 952 Info 4 1 5540 953 953 Info 5 1 5550 954 954 Info 6 1 5560 955 955 ================================================================================= Network ID's: 500 - 0500 Ziggo Main Network 5555 - Ziggo Beverwijk 6666 - Ziggo Beverwijk Zakelijk Service types: 1 - Digital television service 2 - Digital radio sound service 25 - Advanced CODEC HD digital television service 128 - User defined: firmware download service |
En een bijgewerkt overzicht voor Ziggo/West/Den Haag:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
405
406
407
408
409
410
411
412
413
414
415
416
417
418
419
420
421
422
423
424
425
426
427
428
429
430
431
432
433
434
435
436
437
438
439
440
441
442
443
444
445
446
447
448
449
450
451
452
453
454
455
456
457
458
459
460
461
462
463
464
465
466
467
468
469
470
471
472
473
474
475
476
477
478
479
480
481
482
483
484
485
486
487
488
489
490
491
492
493
494
495
496
497
498
499
500
501
502
503
504
505
506
507
508
509
510
511
512
513
514
515
516
517
518
519
520
521
522
523
524
525
526
527
528
529
530
531
532
533
534
535
536
537
538
539
540
541
542
543
544
545
546
547
548
549
550
551
552
553
554
555
556
557
558
559
560
561
562
| ================================================================================= Transport Stream ID Network ID Network ID Network ID Frequency Frequency Frequency QAM/SR QAM/SR QAM/SR --------------------------------------------------------------------------------- Service name Type Service ID LCN LCN LCN ================================================================================= 1 500 5555 6666 802,00 802,00 802,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Penthouse 1 252 711 711 711 DJAZZ.tv 1 537 362 362 362 Eventkanaal 1 1001 999 999 999 ================================================================================= 2 500 5555 6666 340,00 340,00 340,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Euronews 1 97 505 505 505 FOXlife HD 25 223 940(141) 940(141) 940(141) RTL Telekids 1 245 312 312 312 FOX HD 25 256 911(11) 911(11) 911(11) Cartoon Network 1 2002 307 307 307 National Geographic Channel 1 2003 18(918) 18(918) 18(918) BBC Entertainment 1 2004 606 606 606 Dusk! Deluxe 1 2007 714 714 714 Humax iHDR-5100C dev 128 2051 0 0 0 Humax iHDR5200C dev 128 2052 0 0 0 Cisco 8485DEV 128 2053 0 0 0 ================================================================================= 3 500 5555 6666 348,00 348,00 348,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- RTL 8 HD 25 210 910(10) 910(10) 910(10) FOX Sports 5 Eredivisie 1 255 425(965) 425(965) 425(965) FOX Sports Informatie 1 257 420 420 420 Eurosport 2 1 3001 411(945) 411(945) 411(945) FOX Sports 6 HD 25 3002 966(426) 966(426) 966(426) Crime & Investigation Netwo 1 3003 124 124 124 Travel Channel 1 3007 210 210 210 MTV 1 3011 21 21 21 Homecast Colorado dev 128 3052 0 0 0 ================================================================================= 4 500 5555 6666 356,00 356,00 356,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Nick Toons 1 66 303 303 303 HBO 1 231 111(935) 111(935) 111(935) TLC 1 4002 19(919) 19(919) 19(919) FOX Sports 3 Eredivisie HD 25 4003 963(423) 963(423) 963(423) Discovery World 1 4004 203 203 203 Discovery Science 1 4005 202 202 202 ID 1 4006 123 123 123 VRT Radio 1 2 4050 810 810 810 VRT Radio 2 2 4051 811 811 811 Klara 2 4052 812 812 812 Studio Brussel 2 4053 813 813 813 MNM 2 4054 814 814 814 BBC Radio 4 2 4055 818 818 818 ================================================================================= 5 500 5555 6666 364,00 364,00 364,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Nick Hits 1 67 304 304 304 MTV Brand New 1 73 352 352 352 Brazzers TV Europe 1 138 712 712 712 FOX Sports 1 Eredivisie 1 188 421(961) 421(961) 421(961) Radio Zeeland 2 750 789 789 789 HISTORY 1 5001 206(941) 206(941) 206(941) Film1 Action HD 25 5003 932(102) 932(102) 932(102) Eins Live 2 5050 823 823 823 WDR 2 2 5051 824 824 824 WDR 4 2 5053 826 826 826 WDR 5 2 5054 827 827 827 RNE Radio 2 5055 830 830 830 L1 Radio 2 5056 797 797 797 Radio Decibel 2 5058 768 768 768 WDR 3 2 5059 825 825 825 RAI Radio 1 2 5061 831 831 831 Radio West 2 5062 798 798 798 Radio M Utrecht 2 5063 800 800 800 Omroep Brabant Radio 2 5064 796 796 796 Radio Rijnmond 2 5065 801 801 801 Radio Noord-Holland 2 5066 799 799 799 Tweede Kamerlijn 2 5067 771 771 771 Sublime FM 2 5068 767 767 767 ================================================================================= 6 500 5555 6666 380,00 380,00 380,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Zenderoverzicht HD 25 808 900(998) 900(998) 900(998) Veronica/Disney XD 1 6001 8(908) 8(908) 8(908) Net 5 1 6002 9(909) 9(909) 9(909) één 1 6003 25(925) 25(925) 25(925) RTL 8 1 6004 10(910) 10(910) 10(910) Comedy Central 1 6005 14(914) 14(914) 14(914) TLC HD 25 6006 919(19) 919(19) 919(19) Cisco8455firmdev 128 6050 0 0 0 Cisco 8455 iguide dev 128 6051 0 0 0 Samsung SMT-C1140 SD 128 6055 0 0 0 Humax IR-FOX C 128 6056 0 0 0 Humax iHDR-5300C 128 6057 0 0 0 Cisco 8485 iguide prod 128 6091 0 0 0 ================================================================================= 7 500 5555 6666 514,00 372,00 372,00 64/6,875 64/6,875 64/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Zenderoverzicht 1 12 998(900) 998(900) 998(900) RTL Lounge 1 197 140 140 140 homecast Colorado 128 7001 0 0 0 Humax iPVR-9200c 128 7002 0 0 0 Samsung DCB-P850R 128 7003 0 0 0 Philips DCR2020 128 7007 0 0 0 Samsung DCB-H360R 128 7008 0 0 0 Digi1 128 7012 0 0 0 Cisco 8455 firmware 128 7013 0 0 0 Cisco 8455 Iguide 128 7015 0 0 0 JVC LT-xxDC9B 128 7016 0 0 0 Humax iHDR-5050C 128 7017 0 0 0 Samsung SMT-7140C dev 128 7018 0 0 0 Humax IRHD-5000C 128 7019 0 0 0 Motors TV 1 7020 413 413 413 Nickelodeon 1 7021 15 15 15 WDR 1 7022 613 613 613 NPO Doc 1 7024 212 212 212 Arrow Classic Rock 2 7050 764 764 764 BNR Nieuwsradio 2 7051 765 765 765 Classic FM 2 7052 761 761 761 FunX 2 7053 770 770 770 Slam! FM 2 7054 763 763 763 Q-Music 2 7055 758 758 758 NPO Radio 1 2 7056 750 750 750 NPO Radio 2 2 7057 751 751 751 NPO 3FM 2 7058 752 752 752 NPO Radio 4 2 7059 753 753 753 Radio France International 2 7060 829 829 829 Samsung iGuide 128 7071 0 0 0 Samsung SMT-3102 iTV 128 7072 0 0 0 Humax_iRFOXZ 128 7073 0 0 0 SAMHDPVRC7140 128 7074 0 0 0 Cisco 8485 Iguide dev 128 7075 0 0 0 Cisco 8485 firmware 128 7076 0 0 0 Humax IRHD-5100C 128 7080 0 0 0 Homecast Montana 128 7081 0 0 0 Humax IRDH-5200C 128 7082 0 0 0 ================================================================================= 9 500 5555 6666 786,00 786,00 786,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Disney Channel 1 213 16 16 16 Disney XD 24 1 214 301 301 301 Disney Junior 1 220 302 302 302 MTV Live HD 25 225 351 351 351 HBO 2 1 232 112(936) 112(936) 112(936) Efteling Radio 2 717 772 772 772 PassieXXX 1 9005 713 713 713 PassieTV/Dusk! 1 9006 710 710 710 NPO Radio 6 2 9050 755 755 755 Radio 10 2 9051 762 762 762 Radio 538 2 9052 756 756 756 Sky Radio 2 9055 757 757 757 Radio Veronica 2 9056 759 759 759 NPO Radio 5 2 9058 754 754 754 BBC Radio 1 2 9059 815 815 815 BBC Radio 2 2 9060 816 816 816 BBC Radio 3 2 9061 817 817 817 BBC World Service 2 9062 819 819 819 ================================================================================= 10 500 5555 6666 404,00 404,00 404,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- 192 TV 1 77 360 360 360 NPO Nieuws 1 10001 501 501 501 NPO 2 1 10002 2(902) 2(902) 2(902) NPO 3 1 10003 3(903) 3(903) 3(903) TV Oranje 1 10004 361 361 361 NPO 1 1 10005 1(901) 1(901) 1(901) CNBC Europe 1 10006 507 507 507 ================================================================================= 11 500 5555 6666 412,00 412,00 412,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- NPO 101 1 47 133 133 133 JimJam 1 171 308 308 308 Comedy Central HD 25 240 914(14) 914(14) 914(14) NPO Zapp Xtra 1 1162 311 311 311 BBC 3 / CBBC 1 11001 603 603 603 Sport1 Tennis 1 11003 404 404 404 Sport1 Golf 1 11004 403 403 403 Sport1 Voetbal 1 11005 402(947) 402(947) 402(947) Sport1 Select 1 11006 401(946) 401(946) 401(946) ================================================================================= 12 500 5555 6666 388,00 388,00 388,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Comedy Central Extra 1 217 131 131 131 TV 538 1 221 354 354 354 100% NL TV 1 258 356 356 356 TV 538 1 12001 538 538 538 BBC World News 1 12002 504 504 504 CNN International 1 12003 503 503 503 Discovery Channel 1 12004 17(917) 17(917) 17(917) Eurosport 1 12007 20(920) 20(920) 20(911) Film1 Comedy & Kids HD 25 12008 933(103) 933(103) 933 ================================================================================= 13 500 5555 6666 396,00 396,00 396,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- FOX Sports 3 Eredivisie 1 190 423(963) 423(963) 423(963) SLAM!TV 1 195 355 355 355 één HD 25 241 925(25) 925(25) 925(25) Sport1 Voetbal HD 25 246 947(402) 947(402) 947(402) ARD 1 13001 610 610 610 BBC 4 / CBeebies 1 13002 604 604 604 BBC 1 1 13003 601(971) 601(971) 601(971) BBC 2 1 13004 602(972) 602(972) 602(972) ================================================================================= 14 500 5555 6666 826,00 826,00 826,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- NPO Cultura 1 61 222 222 222 Mezzo 1 80 221 221 221 NPO Politiek 1 98 502 502 502 Arte 1 114 620 620 620 TRT Türk 1 120 640 640 640 90s 2 677 872 872 872 Rewind 2 690 888 888 888 Drive 2 696 878 878 878 The Alternative 2 704 889 889 889 XLnt Dance 2 719 850 850 850 XLnt Lounge 2 720 851 851 851 XLnt Salsa 2 721 852 852 852 XLnt Alternative Rock 2 722 853 853 853 XLnt Classic Rock 2 723 854 854 854 XLnt Jazz 2 724 855 855 855 XLnt Schlager 2 725 856 856 856 XLnt R&B 2 726 857 857 857 XLnt Musical 2 727 858 858 858 XLnt Kleuterliedjes 2 728 859 859 859 FOX Sports 5 Eredivisie HD 25 14002 965(425) 965(425) 965(425) MGM Movie Channel 1 14008 115 115 115 80s 2 14051 871 871 871 Silk (Love Songs) 2 14053 873 873 873 Ultimate Urban 2 14054 879 879 879 Classical Greats 2 14055 886 886 886 Rock Anthems 2 14056 874 874 874 Head bangers 2 14059 883 883 883 70s 2 14060 870 870 870 Reggae 2 14066 880 880 880 Blues 2 14069 881 881 881 Chillout 2 14070 876 876 876 Hot Country 2 14071 884 884 884 Cocktail Lounge 2 14073 877 877 877 Classical Orchestral 2 14077 887 887 887 Classical Calm 2 14078 885 885 885 Rock 'n' Roll 2 14081 875 875 875 All Day Party 2 14089 882 882 882 XLnt Hits 2 14090 840 840 840 XLnt Nederpop Gold 2 14091 842 842 842 XLnt Nederpop 2 14092 841 841 841 XLnt Nostalgie 2 14093 843 843 843 XLnt PiratenHits 2 14094 844 844 844 XLnt Easy Listening 2 14095 845 845 845 XLnt Oldies 2 14096 847 847 847 XLnt Today's Pop 2 14097 846 846 846 XLnt Comedy 2 14098 848 848 848 XLnt Dance Classics 2 14100 849 849 849 ================================================================================= 15 500 5555 6666 562,00 562,00 562,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- 13TH STREET 1 183 22 22 22 FOXlife 1 196 141(940) 141(940) 141(940) RTL Crime 1 218 120 120 120 Canvas HD 25 242 926(26) 926(26) 926(26) Sport1 Extra 1 1 15001 405 405 405 Sport1 Extra 2 1 15002 406 406 406 TVE 1 15003 624 624 624 OUTTV 1 15004 143 143 143 Canvas 1 15006 26(926) 26(926) 26(926) Samsung DCB-H380R 128 15100 0 0 0 humax_5300_dev 128 15101 0 0 0 ================================================================================= 16 500 5555 6666 810,00 810,00 810,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- FOX Sports 2 HD 25 259 962(422) 962(422) 962(422) Pebble TV 1 16001 305 305 305 Film1 Spotlight 1 16002 104(934) 104(934) 104(934) Sport1 Select HD 25 16003 946(401) 946(401) 946(401) Film1 Comedy & Kids 1 16004 103(933) 103(933) 103(933) Film1 Sundance 1 16005 105 105 105 ================================================================================= 18 500 5555 6666 474,00 474,00 474,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Lite TV 1 69 357 357 357 Syfy Universal 1 184 122 122 122 FOX Sports 2 1 189 422(962) 422(962) 422(962) Ziggo Xite 1 238 23 23 23 Baby TV 1 18003 310 310 310 Boomerang 1 18004 309 309 309 VH-1 1 18007 358 358 358 ZDF 1 18009 611 611 611 ================================================================================= 19 500 5555 6666 778,00 778,00 778,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- France 2 1 117 622 622 622 RTL 4 1 19001 4(904) 4(904) 4(904) RTL 5 1 19002 5(905) 5(905) 5(905) SBS 6 1 19003 6(906) 6(906) 6(906) Rai Uno 1 19004 623 623 623 RTL 7 1 19006 7(907) 7(907) 7(907) ================================================================================= 22 500 5555 6666 770,00 770,00 770,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- NostalgieNet 1 58 150 150 150 Film1 Action 1 178 102(932) 102(932) 102(932) Comedy Central Family 1 179 130 130 130 Animal Planet HD 25 215 208 208 208 Discovery Channel HD 25 239 917(17) 917(17) 917(17) Film1 Premiere HD 25 22001 931(101) 931(101) 931(101) ================================================================================= 23 500 5555 6666 578,00 578,00 578,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Family 7 1 180 230 230 230 TV 5 Monde Europe 1 23001 621 621 621 Sat. 1 1 23002 615 615 615 CBS Reality 1 23004 125 125 125 HBO 3 1 23005 113(937) 113(937) 113(937) Erotiek Pakket 1 23007 709 709 709 VH-1 Classic 1 23008 359 359 359 NPO Best 1 23009 151 151 151 FOX Sports 4 HD 25 23010 964(424) 964(424) 964(424) ================================================================================= 24 500 5555 6666 490,00 490,00 490,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- NPO Humor TV 1 38 132 132 132 brava nl klassiek 1 161 220 220 220 FOX Sports 4 1 177 424(964) 424(964) 424(964) FOX Sports 1 Eredivisie HD 25 211 961(421) 961(421) 961(421) Omrop Fryslân radio 2 623 791 791 791 Radio Gelderland 2 624 795 795 795 RADIONL 2 634 802 802 802 100% NL 2 639 760 760 760 NDR 2 2 655 821 821 821 NDR Kultur 2 656 822 822 822 NDR 1 2 730 820 820 820 Nat Geo Wild 1 24001 205 205 205 HISTORY HD 25 24002 941(206) 941(206) 941(206) RTL Television 1 24006 614 614 614 ================================================================================= 25 500 5555 6666 162,00 162,00 162,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Nick Jr. 1 65 306 306 306 Eurosport HD 25 166 920(20) 920(20) 920(20) FOX 1 254 11(911) 11(911) 11(911) NDR 1 2501 612 612 612 BBC 1 HD 25 25002 971(601) 971(601) 971(601) BBC 2 HD 25 25003 972(602) 972(602) 972(602) ================================================================================= 26 500 5555 6666 554,00 554,00 554,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Ketnet/OP12 1 237 27 27 27 RTL 4 HD 25 2204 904(4) 904(4) 904(4) RTL 5 HD 25 26002 905(5) 905(5) 905(5) SBS 6 HD 25 26003 906(6) 906(6) 906(6) Ziggo TV 1 26004 12 12 12 ================================================================================= 28 500 5555 6666 722,00 722,00 722,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Euro D 1 121 641 641 641 ATV Avrupa 1 122 642 642 642 TGRT EU 1 123 643 643 643 Samanyolu Avrupa 1 124 644 644 644 Euro Star 1 125 645 645 645 Show TV 1 126 646 646 646 Horse & Country TV 1 253 144 144 144 HaberTürk 1 28001 647 647 647 Kral TV 1 28002 648 648 648 ================================================================================= 29 500 5555 6666 546,00 546,00 546,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- NPO 1 HD 25 29001 901(1) 901(1) 901(1) NPO 2 HD 25 29002 902(2) 902(2) 902(2) NPO 3 HD 25 29003 903(3) 903(3) 903(3) Zender vd Maand 1 29004 13 13 13 ================================================================================= 30 500 5555 6666 170,00 170,00 170,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- MTV Music 24 1 222 353 353 353 Nat Geo Wild HD 25 30001 204 204 204 Eurosport 2 HD 25 30002 945(411) 945(411) 945(411) National Geographic Channel 25 30003 918(18) 918(18) 918(18) E! Entertainment 1 30004 142 142 142 Film1 Spotlight HD 25 30005 934(104) 934(104) 934(104) ================================================================================= 31 500 5555 6666 522,00 522,00 522,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- SET Asia 1 130 656 656 656 Star Plus 1 249 657 657 657 Star Gold 1 250 659 659 659 Planet Turk 1 31001 649 649 649 Zing 1 31002 660 660 660 Zee Cinema 1 31003 658 658 658 Zee TV 1 31004 655 655 655 X-MO 1 31005 725 725 725 Aljazeera English 1 31007 506 506 506 ================================================================================= 32 500 5555 6666 586,00 586,00 586,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Veronica HD/Disney XD 25 2208 908(8) 908(8) 908(8) RTL 7 HD 25 32001 907(7) 907(7) 907(7) Net 5 HD 25 32003 909(9) 909(9) 909(9) 24Kitchen 1 32005 24 24 24 ================================================================================= 33 500 5555 6666 794,00 794,00 794,00 256/6,875 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- HBO HD 25 33001 935(111) 935(111) 935(111) HBO 2 HD 25 33002 936(112) 936(112) 936(112) HBO 3 HD 25 33003 937(113) 937(113) 937(113) Film1 Premiere 1 33004 101(931) 101(931) 101(931) FOX Sports 6 1 33005 426(966) 426(966) 426(966) ================================================================================= 100 500 5555 6666 834,00 834,00 834,00 64/6,875 64/6,875 64/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Lokale Omroep 1 100 40 40 40 Lokale Omroep 1 200 41 41 41 Lokale Omroep 1 300 42 42 42 Lokale Omroep 1 400 43 43 43 Lokale Omroep 1 500 44 44 44 Lokale Omroep 1 600 45 - - Lokale Omroep 1 700 46 - - Lokale Omroep 1 800 30 - - Lokale Omroep 1 900 31 31 31 Temp 1 901 0 - - Lokale Omroep 1 1000 49 - - Lokale Radio 2 5000 780 780 780 Lokale Radio 2 5100 781 781 781 Lokale Radio 2 5200 782 782 782 Lokale Radio 2 5300 783 783 783 Lokale Radio 2 5400 784 784 784 Lokale Radio 2 5500 785 - - Lokale Radio 2 5600 786 - - Lokale Radio 2 5700 787 - - Lokale Radio 2 5800 788 - - Lokale Omroep 1 10000 0 - - Lokale Omroep 1 10100 0 - - ================================================================================= 501 500 5555 6666 842,00 842,00 842,00 64/6,875 64/6,875 64/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Omroep Zeeland 1 140 0 34 34 RTV Utrecht 1 147 0 33 33 TV Gelderland 1 148 0 35 35 Omroep Brabant TV 1 149 0 32 32 TV Noord Holland 1 151 0 37 37 TV Rijnmond 1 152 0 38 38 TV West 1 153 0 30 30 ================================================================================= 502 500 842,00 64/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- TV Flevoland 1 141 0 RTV Utrecht 1 147 0 TV Gelderland 1 148 0 Omroep Brabant TV 1 149 0 TV Noord Holland 1 151 0 TV Rijnmond 1 152 0 TV West 1 153 0 ================================================================================= 503 500 802,00 64/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Omroep Zeeland 1 140 0 L1 Limburg 1 146 0 RTV Utrecht 1 147 0 TV Gelderland 1 148 0 Omroep Brabant TV 1 149 0 TV Rijnmond 1 152 0 TV West 1 153 0 ================================================================================= 504 500 802,00 64/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- TV Flevoland 1 141 0 Omrop Fryslân 1 144 0 RTV Utrecht 1 147 0 AT 5 1 150 0 TV Noord Holland 1 151 0 TV Rijnmond 1 152 0 TV West 1 153 0 ================================================================================= 601 500 6666 570,00 570,00 256/6,875 256/6,875 --------------------------------------------------------------------------------- Info HD 1 25 5070 956 956 Info HD 2 25 5080 957 957 Info 1 1 5510 950 950 Info 2 1 5520 951 951 Info 3 1 5530 952 952 Info 4 1 5540 953 953 Info 5 1 5550 954 954 Info 6 1 5560 955 955 ================================================================================= Network ID's: 500 - 0500 Ziggo Main Network 5555 - Ziggo Den Haag 6666 - Ziggo Den Haag Zakelijk Service types: 1 - Digital television service 2 - Digital radio sound service 25 - Advanced CODEC HD digital television service 128 - User defined: firmware download service |
Jeetje wat een rommeltje met die regionale omroepen voor het core netwerk (Network ID 500). Volgens die tabel dus twee TS'en op 802 MHz en twee op 842 MHz, welke dezelfde zenders bevatten. Ook valt op dat bij Ziggo Zakelijk (Network ID 6666) in regio Den Haag Film1 Comedy HD als kanaalnummer 933 heeft, welke toch echt 103 zou moeten zijn. 933 is het kanaalnummer van de SD-versie van Film1 Comedy. Bij het SD-kanaal staan de kanaalnummers wel goed vermeld.
Ook vraag ik mij af wat Ziggo toch uitzendt op die Info-kanalen. Schijnbaar is het iets voor zakelijke klanten? Iemand met een Ziggo Zakelijk abonnement die mijn nieuwsgierigheid kan blussen?
Ook vraag ik mij af wat Ziggo toch uitzendt op die Info-kanalen. Schijnbaar is het iets voor zakelijke klanten? Iemand met een Ziggo Zakelijk abonnement die mijn nieuwsgierigheid kan blussen?
[ Voor 5% gewijzigd door Jerrythafast op 01-09-2014 19:22 ]
Ik ben wel benieuwd of ze binnenkort weer nieuwe testkanalen tevoorschijn gaan toveren. Dit om het aanbod gelijk te trekken met UPC. Ook omdat de testkanalen zonder enige aankondiging beschikbaar zijn gesteld en Ziggo West vrij laat met de zenders kwam (waardoor de indruk werd gewekt dat de 10 kanalen nog lang niet zouden worden toegevoegd).