Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een Asus M3N78 SE moederbord gekocht, deze beschikt over een nvidia 720D chipset. Het bordje draait samen met een phenom 9500 die ik binnenkort ietwat wil overclocken (om te kijken of de prestaties beduidend beter worden). Helaas werkt AMD overdrive enkel in combinatie met AMD chipsets. Nu kwam ik dit op de pagina van nvidia tegen toen ik bij mijn chipset op features klikte:

http://www.nvidia.com/object/product_nforce_720d_mcp_us.html

"Superior overclocking with NVCC
Achieve higher clock rates with increased stability when pairing NVCC capable motherboards with AMD Phenom CPUs. Intuitive, software based overclocking makes pushing the performance boundaries simpler than ever.
"

Dat klinkt allemaal heel fijn maar...via google kan ik helemaal niets vinden over dit NVCC en op de cd van Asus staat er ook niks over op.

Mijn vraag is dus eigenlijk wat is precies NVCC en waar kan ik het vandaan halen. Hebben mensen er ervaringen ermee? Post ze a.u.b.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gezien het hier puur om een overclock functie gaat, gaat dit topic naar OC, waar hij me beter op z'n plek lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Prima, bedankt voor de aanpassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-09 14:11
Kan je niet overklokken vanuit de bios? Dat werkt 10 keer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan natuurlijk ook, maar ik wil graag weten wat dat NVCC is en of er mensen zijn die er ervaringen mee hebben. Het voordeel van zo'n software tool is wel dat je makkelijk direct instellingen kunt aanpassen, dat kan vooral in het begin handig zijn. Finetunen zal inderdaad beter in de bios gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-09 16:57

Dima_2005

T.net-verslaafde

Kijk eens in je NVidia control panel...
Daar kun je vanuit overclocken (denk wel dat je eerst nTune moest downloaden)...

En trouwens: het zal waarschijnlijk niet meteen veranderen. Asus geeft ook zo'n utility mee, maar je moet eerst rebooten voor OC (dus dan heb ik liever BIOS!)

[ Voor 40% gewijzigd door Dima_2005 op 15-03-2009 09:20 ]

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Dima_2005

Dat is een goede! Zal vanavond is gaan rommelen met die phenom. Die asus utility ken ik, maar die is inderdaad niet erg fijn. Ik hoopte dat NVCC wat meer leek op AMD overdrive, want zover ik weet worden daar instellingen wel direct doorgevoerd zonder reboot.
Pagina: 1