Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjerrie82
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-05 12:57
Gegroet :)

Ik zit behoorlijk te twijfelen over een SSD aankoop. Ik heb m'n keuze tot nu toe terug weten te brengen tot de 60gb Apex en de 60gb Vertex van OCZ, dit vanwege de snelheid in combi met een schappelijke prijs.

Welke is nu eigenlijk beter? De Vertex levert wat in qua leessnelheid, maar daar krijg je weer schrijfsnelheid voor terug. Ook schijnt er een betere (nieuwere) controller in te zitten. Hoe verhouden deze schijven zich eigenlijk qua lees/schrijf tot een standaard WD 7200rpm schijf zonder raid?

Ik ga er voornamelijk m'n OS op planten en m'n meest gebruikte programma's. Heeft iemand verder nog tips of wellicht alternatieven? Ik ga voor SSD meer vanwege de snelheid dan het geluid en zit te denken aan max. 250 a 300 euro.

Overigens excuses als ik dit beter in het centrale topic had kunnen plaatsen... Dit leek me handiger voor het overzicht... :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-08 03:12
Je weet dat je topic nu al gedoemd is om gesloten te worden.

De vragen die je stelt zijn heel makkelijk zelf uit te zoeken.
Bovendien zijn er al diverse topics waar voor en nadelen worden beschreven.
Het grote SSD topic is er 1 om te kijken of het iets voor je is.

Antwoord op je vraag zou zijn Vertex, waarom en hoe, dat is aan jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:08

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb de Vertex zelf nog niet kunnen testen, de Apex wel en daar zal volgende week een review van verschijnen op t.net. De conclusie van die review is dat je beter kunt wachten op ssd's met een betere controller dan de JMicron's JMF602 die in de Apex worden gebruikt. De hoge schrijfresponstijden van ssd's met de JMicron JMF602 zorgen voor inconsistente prestaties die irritatie kunnen opwekken bij de gebruiker.

Tot nu toe zijn de ervaringen van gebruikers van de Vertex positief dus het ziet er naar uit dat OCZ eindelijk een product heeft dat geen echte zwakke punten meer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

De Vertex schijven hebben inderdaad een nieuwe conroller, namelijk de Indlinx Barefoot controller. Momenteel wordt deze uitgelverd met firmwarerevisie 01199.

Als je meer performance eruit wil halen, dan kun je beter 2 SSD schijven in een RAID 0 configuratie zetten. De Vertex schijven van 120 GB en meer hebben 64 MB cache geheugen. Dat is op zich wel een voordeel t.o.v. 30 en 60 GB varianten. Maar hoeveel de performancewinst is weet ik niet precies.

Momenteel is de OCZ Vertex prijs/performance het beste product wat je kunt kopen m.b.t. de SSD schijven.

Er staat ook een nieuwe firmware voor de deur, maar deze is nog net getest (lees: geen testresulataten bekend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-08 21:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Femme heeft inmiddels ook de Vertex onder handen kunnen nemen. Zie ook: Femme's Storblog

Nog even geduld voor de review dus.