Toon posts:

Powerlan aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik hoop dat iemand kan helpen!, mijn ervaring met netwerk is erg groen.
Het gaat om het volgende ik wil graag powerlan in de woonkamer voor de laptop.
mijn situatie is als volgende modem UPC in de meterkast en op zolder een router/switch van vigor 2200E.
Moet ik nu dan 2x powerlan kopen of anders graag hier wat advies over.
Alvast heel erg bedankt.

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-02 21:12
Hoi, je hebt inderdaad twee van die powerlan stekkers nodig.
Je zou dus kunnen kijken voor bv een starterset, daar zitten twee stekkers in en da's net wat goedkoper dan twee losse stekkers kopen.
Zelf heb ik ook die Draytek router en twee Devolo 85 powerlan stekkers en ben daar erg gelukkig mee.

Verwijderd

Topicstarter
oke en hoe bevalt jou de snelheid ?.

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-02 21:12
Wel goed eigenlijk, ik haal nu een gemiddelde van circa 55Mbps.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-03 11:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Voor Ethernet over Power heb je altijd 2 adapters nodig. Immers, je hebt er eentje nodig om je netwerk op je 220 netwerk te plaatsen en weer eentje om het er vanaf te kunnen tappen ;)
Let er wel op dat over snelheid en stabiliteit van PoE nog minder zinnigs is te zeggen dan over draadloos netwerken.
Wat voor snelheid je haalt is van veel factoren afhankelijk (en ook van hoeveel van die sets je aansluit).

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Powerlan gaat niet door, heb samen met de buurman cat6 kabels getrokken nu nog switch kopen.
iedereen bedankt voor hun info !.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:24

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

In plaats van een nieuwe te openen over hetzelfde onderwerp, doe ik het hier maar. De orginale TS is al klaar, dus zou het weinig moeten uitmaken.

Wat ik wil met deze oplossing is mijn internet op een andere plek krijgen. Ik heb nu mijn router aan de voorkant in huis, en ben niet tevreden met mijn wireless snelheid en stabiliteit (valt telkens uit als ik pc en laptop tegelijk aan heb). Ik had veel liever kabels gehad, maarja, ouders wilden geen kabel door de kamer hebben.

Nu vraag ik mij af, is het mogelijk om direct van de internet aansluiting met zo'n setje naar de router te gaan? Overal zie ik op plaatjes enzo dat de router ervoor staat, dus internet > router > EoP. Ik wil dus internet > EoP > router.

Commandline FTW

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:30

SpamLame

niks

Tja precies weten doe ik het niet, maar de Pwerlan adapters zijn voor Ethernet gemaakt.
Indien je internet binnenkomt middels een kabel modem dan zou dat moeten werken omdat daar Ethernet uitkomt. Als je ADSL hebt vraag ik me af of het kan vewage de vraag is dat Ethernet (volgens mij ATM) en zijn die dingen geschikt om aan telefoon netwerken te hangen (denk aan aansluitwaarde etc)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mijn internet komt direct met een UTP binnen, pc aan hangen en internetten maar. En al zou ik een modem oid nodig hebben, dan nog heb je een router nodig voor meerdere pc's (tenzij die toevallig is ingebouwd, maar dat heb ik niet).
Dat is het probleem dus niet. Het gaat mij eerder om de IP configuratie oid voor die dingen, als er al een op zit. Als het gewoon domweg doorsturen van data is, dan zou het geen probleem moeten geven, m'n router krijgt dan nog steeds m'n externe IP.
In feite wil ik de internet aansluiting van vooraan het huis naar achteraan brengen met deze dingen.

Commandline FTW

• Seth4Chaos
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

zou prima moeten kunnen wat je wilt. Zorg er wel even voor dat je beide EoP adapters op dezelfde groep doet. Was dit weekend bij me moeder bezig en als die op dezelfde groep zitten kreeg ik de volle 10Mbit (haar internetsnelheid) en als ik het op verschillende groepen deed was de snelheid tussen de 3,5 en 0,5 Mbit...slecht en instabiel dus.

Mistakes are proof that you are trying...

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ok, bedankt voor de info. Ga ik morgen ofzo zo'n setje halen bij de Dynabyte. Dezelfde groep is geen probleem, het gaat van de ene kant van de huiskamer naar de andere. Is zelfs dezelfde stop volgens mij. Ik ga wel iig voor zo'n 200 Mbps set, aangezien ik hier glasvezel heb (100/100 :D).

Commandline FTW

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb een setje gehaald, Devolo dLAN 200 AV. Haal netjes 4,8 MB/s met mijn lijn. Niet slecht. Ik had iets meer gehoopt, zoiets als het dubbele, aangezien ik met een directe verbinding 8 MB/s kan halen, maar zeker beter dan het brakke wireless.

Commandline FTW

Pagina: 1