Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ineens geen SMTP meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik heb op mijn laptop op het werk LotusNotes staan voor de zakelijke mail,
daarnaast had ik enkele dagen terug Office Outlook 2007 geinstalleerd en geconfigureerd voor mijn privé mail.
Dit omdat de webmail van ziggo gigantisch 7(8)7 is geworden.

Als POP3 had ik mail.home.nl
als SMTP had ik mail.officedsl.nl

Dit heeft 3 dagen prima gewerkt. Email kwam binnen, en kon ook gewoon antwoorden.
Vanmorgen werkte dit ook nog, maar nu ineens niet meer.

krijg als melding : De reactie van de server was : 550 Relaying denied.

Nu weet ik dus niet welke SMTP server ik kan gebruiken, of hoe ik daar achter kan komen.
had al via Ripe.net gekeken maar daar vind ik ook niet echt iets bruikbaars.

Hopelijk kan iemand mij op weg helpen mij ziggo/@home weer draaiende te krijgen. Want het heeft gewerkt.

het IP is 193.173.71.67

Alvast bedankt

Verwijderd

misschien kun ja als SMTP mail.home.nl invullen

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 23:24
De SMTP server van Ziggo/@home kan je gebruiken binnen het eigen netwerk van de ISP. Daarbuiten moet je gebruik maken van authenticate op de SMTP server (mits dat wordt ondersteund - dat is vaak niet het geval) of gebruikmaken van een alternatieve SMTP server (behorende bij het maildomein, bij voorkeur) of gebruikmaken van webmail.

En wat is officedsl.nl? Dat is bij mij een geparkeerd domeintje van sedo.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Topicstarter
@ Remunj

mail.home.nl werkt niet, dat had ik ook al geprobeerd.

@ gertvdijk

officedsl.nl is een onderdeel van KPN geloof ik. kpn-officedsl.nl is hun webmail.

Ik was in de veronderstelling dat ik de SMTP moet gebruiken van de ISP waarmee mijn IP verbonden is, dit is geloof ik KPN, dus heb geprobeerd een SMTP server van KPN in te vullen, maar dit werkt allemaal niet.
Terwijl het eerst wel werkte

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Het moet dan ook zijn: smtp.kpn-officedsl.nl

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 11:07:
Het moet dan ook zijn: smtp.kpn-officedsl.nl
had ik ook al geprobeerd, maar werkt ook al niet.
Weer zo'n 550 error

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 23:24
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 11:19:
had ik ook al geprobeerd, maar werkt ook al niet.
Weer zo'n 550 error
Ook dan geldt dat je in het netwerk moet zitten van KPN Office DSL. Zit je dat als je die foutmelding krijgt?
Authenticatie al geprobeerd?

[ Voor 4% gewijzigd door gertvdijk op 13-03-2009 11:35 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Britney65
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-11 20:30
Ik hoor net van mail isp dat de e-mail plat ligt door een grote hoeveelheid spam. Misschien hebben andere isp daar ook last van?

Verwijderd

Topicstarter
gertvdijk schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 11:34:
[...]

Ook dan geldt dat je in het netwerk moet zitten van KPN Office DSL. Zit je dat als je die foutmelding krijgt?
Authenticatie al geprobeerd?
Ja, als ik die melding krijg zit ik in een KPN netwerk.
Vandaar dat ik ook de KPN Mailserver wilde proberen.

Maar met wat voor een authenticatie zou ik het kunnen proberen? Want als ik die aan zet krijg ik een mailding dat dit niet ondersteund wordt oid.

Verwijderd

Topicstarter
Britney65 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 11:45:
Ik hoor net van mail isp dat de e-mail plat ligt door een grote hoeveelheid spam. Misschien hebben andere isp daar ook last van?
Staat dit op een of andere website? of enig id waar ik de status hiervan kan bekijken?

• Britney65
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-11 20:30
Ik kan geen info vinden op hun website. Maar ze wisten me via de telefoon te vertellen dat ze dachten het met een half uur gefixed te hebben. Op dit moment kan ik nog niet emailen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat half uur duurt wel heel lang dan. Denk niet dat het daar aan gelegen heeft.
Toch maar zoeken naar een andere oplossing.
Pagina: 1