Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Stotterende muis op Dell laptop

Pagina: 1
Acties:

• Beerkiller
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-10 17:29
Ik heb een Dell laptop. Het gaat om een Latitude E6400.

Als ik de muis zonder hem in een docking station te plaatsen beweeg gaat alles goed.
Maar zodra ik hem in een docking station plaats hapert de muis. Het lijkt dan alsof hij moet bereken dat de muis beweegt.

De CPU use is dan ook gelijk 60 a 70% dat is niet normaal. Zonder hem in een docking station te plaatsen is de CPU use nog maar 4 a 7% dat is dus niks bijzonders.

Ik zou zelf zo niet weten waar dat aan kan liggen want je kan in systeembeheer ook niet zien welk proces zoveel van je CPU weg zuigt.

Weet jullie die dit lezen miss nog iets.

Bij voorbaad dank

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:57
Lijkt me een driverprobleem. Chipset/muisdrivers geinstalleerd? diverse versies geprobeerd? Betreft het een externe muis of het touchpad?
Ik zou zelf zo niet weten waar dat aan kan liggen want je kan in systeembeheer ook niet zien welk proces zoveel van je CPU weg zuigt.
Kijk even met Process explorer dan :)

[ Voor 7% gewijzigd door asfaloth_arwen op 13-03-2009 10:01 ]

Specs

• Beerkiller
Het gaat om een externe standaard muis. Heb ook al verschillende muizen geprobeerd. Die drivers kan ik nog wel ff proberen

• Beerkiller
http://img104.imageshack.us/img104/9076/cpuuse.png

Hier een screen shot van he Process explorer. Ik zou zo niet weten wat DPC's zijn maar die is wel de boos doener voor de CPU load. Miss dat je hier nog iets mee kan.

[ Voor 16% gewijzigd door Beerkiller op 13-03-2009 11:13 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:02
Je gebruikt voor beide situaties dezelfde muis? DPC's lijken me aanroepen door de muis of een driver. Lijkt me dat daar iets mis gaat.

*Move naar WOS

• Beerkiller
ja ik heb 3 verschillende muizen geprobeerd zowel gedocked als niet gedocked modus.

Toch stottert hij alleen maar als hij dus in een docking statoin zit.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:02
Je zou een Linux Live CD kunnen proberen (bv Ubuntu) om te kijken of het aan Windows ligt (en ik gok op een driver) of toch aan de hardware. Als het hardwarematig zou zijn dan zou Linux er ook last van moeten hebben.

• Beerkiller
het probleem is opgelost. Het was een toetsenbord met soort Smard card reader er in icm een docking station. We hebben er nu een ander toetsenbord aan gehangen en dat werkt prima.

Als nog bedankt voor de hulp. Anders waren we nooit zo ver gekomen
Pagina: 1