Toon posts:

[WSUS] rejected update vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Denkbeeldige situatie
Stel je wilt niet dat er een Servicepack geinstalleerd wordt op een server.
Dus vandaag komt SP2 uit en die decline ik. Over een jaar komt SP3 uit. Deze supersede dus SP2
Wordt deze dan automatisch declined omdat omdat SP2 dat ook is?
Ondanks welke instelling dan ook?? zoals automatic approval aan of uit...

wie kan hier een duidelijk antwoord op geven??

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:36
SP3 is toch gewoon weer een nieuwe update? Ik zie geen reden waarom die dan ook gedeclined zou worden, eigenlijk...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 09:51:
Beste Tweakers,

Denkbeeldige situatie
Stel je wilt niet dat er een Servicepack geinstalleerd wordt op een server.
Dus vandaag komt SP2 uit en die decline ik. Over een jaar komt SP3 uit. Deze supersede dus SP2
Wordt deze dan automatisch declined omdat omdat SP2 dat ook is?
Afgezien van het feit dat SPs installeren via WSUS niet zo heel erg mijn voorkeur heeft - SP3 is een aparte update dus die wordt niet automatisch declined.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar begrijpen jullie mijn voorbeeld niet. Vergeet even het Servicepack verhaal.
Waar het dus om gaat is het volgende. Een bepaalde update heb ik declined. van die update komt een verbeterde of nieuwe versie uit die de oude update "supersede". wordt die nieuwe update dan automatisch declined of niet? ongeacht de instelling auto approve o.i.d.

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
-

[ Voor 100% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 15:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
deadlock2k schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 13:15:
Nee dat wordt 'ie niet en dat was al gezegd.
Zucht... gelijk weer zo een frustrerende opmerking er achteraan. wordt een beetje regelmaat bij tweakers.
Zit ik niet op te wachten.

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 13:28:
[...]

Zucht... gelijk weer zo een frustrerende opmerking er achteraan. wordt een beetje regelmaat bij tweakers.
Zit ik niet op te wachten.
Tsja, misschien moet je even goed duidelijk je vraag stellen.
Op de vraag die je gesteld hebt, heb je antwoord gekregen.. als jij het anders bedoelt zul het misschien duidelijker moeten formuleren.

Want ik kan hier eerlijk gezegd ook weinig mee, en weet nou niet echt wat je bedoelt.

En volgens mij wat jij bedoelt kan per update verschillen, omdat als je een update declined en er komt een update voor die update dat hij soms toch de update nodig heeft die je hebt gedecline.
En mocht je de nieuwste versie dan accepteren, installeerd hij de update die je eerst gedecline hebt ook automatisch mee.

Maar dat is niet met alle updates, maar leg je situatie eens goed uit.
Met nutteloze opmerkingen maken tegen mensen die je proberen te helpen komt je niet verder imho.

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Verwijderd

Als men een update heeft die men handmatig weigert, daaropvolgend komt een verbetering van die update dan wordt die ook geweigerd totdat men de nieuwere update goedkeurd.

Met servicepacks is dat een ander geval.

Verwijderd

Topicstarter
pennenlikker schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 13:50:
[...]

Tsja, misschien moet je even goed duidelijk je vraag stellen.
Op de vraag die je gesteld hebt, heb je antwoord gekregen.. als jij het anders bedoelt zul het misschien duidelijker moeten formuleren.
Volgens mij heb ik de situatie in mijn tweede post geprobeerd uit te leggen. Is dat niet het geval dan kan men dat ook normaal zeggen in mijn ogen. Nutteloze opmerkingen blijven in mijn ogen dan nutteloos... zie dat vaker gebeuren ook bij posts van anderen. dus vandaar mijn frustratie.

iig bedankt voor de reacties. denk dat ik hier wel verder mee kom.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 13:51:
Als men een update heeft die men handmatig weigert, daaropvolgend komt een verbetering van die update dan wordt die ook geweigerd totdat men de nieuwere update goedkeurd.
Misschien is het dan een keer handig de terminologie erbij te pakken:
je hebt revisions, superseding en compleet nieuwe updates.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1