Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-03 16:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Nemesis
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 16:18

Lord_Nemesis

Wa oars?

Erg interessant die nieuwe Onkyo's! Ik had de 576 willen aanschaffen, maar de nieuwe 507 lijkt me ook niet verkeerd!

Ik ben echter van plan om de reciever met twee B&W's CM1 of 686 in een stereo setup te gebruiken. Dan lijkt me de 576 beter aangezien die een hoger wattage per uitgang heeft.

Of denk ik nu verkeerd? (voor de goede orde; ik = audio n00b...)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 12:51
De Onkyo's zijn inderdaad aardig maar ik ben toch wel verrast door de pioneers.

In Amerika staat de prijs van de 919AH op € 399,- met dat design zou ik voor deze gaan ipv Onkyo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Nemesis schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 12:50:
Erg interessant die nieuwe Onkyo's! Ik had de 576 willen aanschaffen, maar de nieuwe 507 lijkt me ook niet verkeerd!

Ik ben echter van plan om de reciever met twee B&W's CM1 of 686 in een stereo setup te gebruiken. Dan lijkt me de 576 beter aangezien die een hoger wattage per uitgang heeft.

Of denk ik nu verkeerd? (voor de goede orde; ik = audio n00b...)
Als je er alleen maar muziek mee gaat luisteren dan kun je veel beter een stereoversterker kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:33
Die Pioneer 1019 ziet er echt wreed uit, en met Faroudja Upscaler.. nice.... vind de Onkyo er niet echt vernieuwend uitzien...

Wordt lastig kiezen iig, de nieuwe Pioneer 1019AH of een Denon 1909 of wellicht toch de nieuwe Onkyo..

ik wacht mooi nog even met aanschaffen :)

[ Voor 18% gewijzigd door brtk op 13-03-2009 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 09:05
brtk schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 13:47:
Die Pioneer 1019 ziet er echt wreed uit, en met Faroudja Upscaler.. nice....
De Faroudja chipset was een paar jaar geleden misschien wel leuk, nu is het allemaal niet meer zo heftig hoor. Deze zit ook in mijn Pioneer LX71 receiver maar die staat altijd uit. De 51fd Blu-ray speler en tv scalen en deïnterlacen (dáár gaat het om, upscaling is meestal overrated) beter dan de Faroudja chips in de receiver.

Uiteraard kan een ander een andere mening hebben, dus gewoon proberen. Aan- en uitzetten is zo gepiept. Ik zou persoonlijk de Faroudja chipset gebruiken om alleen te deïnterlacen (zet met op 576p) en de tv het scalen verder te laten doen.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Brad Pitt schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 14:32:
Ik zou persoonlijk de Faroudja chipset gebruiken om alleen te deïnterlacen (zet met op 576p) en de tv het scalen verder te laten doen.
Dat geeft inderdaad het beste resultaat :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midje
Onkyo blijft bij het oude saaie design wat jammer is, Yamaha slaat helemaal de plank mis qua design, Pioneer ziet er echt goed uit. Maar dat is geheel persoonlijk. Zal uiteindelijk, als alle testen van deze machines binnen zijn, toch gaan voor degene die beste kwaliteit/mogelijkheden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:29
Brad Pitt schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 14:32:
[...]

De Faroudja chipset was een paar jaar geleden misschien wel leuk, nu is het allemaal niet meer zo heftig hoor. Deze zit ook in mijn Pioneer LX71 receiver maar die staat altijd uit. De 51fd Blu-ray speler en tv scalen en deïnterlacen (dáár gaat het om, upscaling is meestal overrated) beter dan de Faroudja chips in de receiver.
En dat is nog maar de helft van het verhaal. Hoe goed een Faroudja (of welke andere chip) is hangt af van de firmware die de fabrikant gebruikt. Vergelijk het met een computer cpu: de nieuwste Intel processor is erg goed, maar als er slechte software op draait (of software met verkeerde instellingen) schiet je er nog steeds niks mee op.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_K84
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-09 07:49
Die pioneer 919 lijkt me wel wat. Heeft heel wat te bieden voor laten we zeggen 400 euro. Ik kan alleen ergens vinden wanneer deze modellen geïntroduceerd worden. Is hier iets over bekend, of lees ik er overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midje
Marc_K84 schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 00:21:
Die pioneer 919 lijkt me wel wat. Heeft heel wat te bieden voor laten we zeggen 400 euro. Ik kan alleen ergens vinden wanneer deze modellen geïntroduceerd worden. Is hier iets over bekend, of lees ik er overheen?
Pioneer's komen in April, Onkyo's staan al op de diverse (web)winkels - Eshop, IEar, Komplett etc etc, echter nergens op voorraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Midje schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 04:43:
[...]

Pioneer's komen in April, Onkyo's staan al op de diverse (web)winkels - Eshop, IEar, Komplett etc etc, echter nergens op voorraad
Ja, die Onkyo staan daar niet op voorraad, omdat ze ook in April komen, dus nu nog niet leverbaar......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:53
Ik ga binnenkort waarschijnlijk de Pioneer 919 kopen. De 1019 is natuurlijk ook mooi, maar twee keer zo duur alleen maar om te kunnen scalen is een beetje steep. Heeft iemand deze receiver al toevallig? Ik koop hem vanwege de tweakbaarheid van het MCACC EQ systeem, echt briljante bang for the buck, ben er helemaal enthousiast over :P.

Twee vragen:
- Hoe heet wordt dit ding? Veel ruimte nodig?
- Hoe gaat het hdmi switchen? Nooit wegvallende verbinding? En geen problemen met een HTPC via hdmi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

VSX-1018AH !! met brushed alu .. :D

[ Voor 29% gewijzigd door iNFiNiTY- op 04-08-2009 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Die heb je? Zo ja, kan je er wat meer over vertellen :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Nee helaas, maar dat is het model dat mijn harman kardon gaat opvolgen.. er was te weinig verschil met de 1019AH en ook is de 1019AH is niet te krijgen in het brushed alu voor zo ver ik weet?

Ik heb hem al wel gehoord in combo met jbl speakers, was er erg tevreden over.

De reden dat ik nog niet over ben gegaan op koop van de 1018AH is omdat er op het ht forum een VSX-LX60 wordt aangeboden.. en die is 1299 nieuw? geloof ik.. en die kerel zit op een vraagprijs van 6 zoveel.. nu vind ik de 1018AH er wel beter uitzien, dus nog ff dubben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-08 09:34
Weet iemand een goede vergelijkingssite tussen de producten Pioneer VSX-919AH-K en Onkyo TX-SR 607?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
Jag schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 15:54:
Twee vragen:
- Hoe gaat het hdmi switchen? Nooit wegvallende verbinding? En geen problemen met een HTPC via hdmi?
Met Pioneer heb ik (helaas) geen ervaring, maar met Onkyo wel.
Dus als eerste het punt van de warmte. Ik zeg je één ding: Onkyo's zijn heethoofden. Heb zelf een Onkyo 806 gehad en daar zat al een 80mm fan in. Dus dat is meestal al niet echt een heel goed teken. En inderdaad, na een uurtje lekker lopen "spelen" met dat ding gaf het display vrolijk 63 graden Celcius weer. Nu heb ik dus geen ervaring met Pioneer, maar wel met andere merken en nog nooit één tegen gekomen die zo heet/warm werd als een Onkyo.

HDMI switchen gaat gewoon makkelijk.
Je hebt één uitgaande bron en deze gaat naar je tv/beamer of wat dan ook. Je selecteert op de afstandsbediening van de receiver gewoon de ingaande bron en die wordt op je tv/scherm getoond. Kies je later een andere HDMI ingang dan wordt die getoond. Simpel als wat, maar het werkt perfect.

Overigens is luisteren naar de receiver met de speakers van je keuze altijd belangrijk. Kan best dat de één beter klinkt dan de ander.

Helaas is het wel bekend dat Onkyo sinds de x05-modellen eigenlijk meer voor de instapmarkt zijn gaan maken. Dus mindere kwaliteit en meer en meer ingangen en dergelijke....

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jag schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 15:54:
Ik ga binnenkort waarschijnlijk de Pioneer 919 kopen. De 1019 is natuurlijk ook mooi, maar twee keer zo duur alleen maar om te kunnen scalen is een beetje steep. Heeft iemand deze receiver al toevallig? Ik koop hem vanwege de tweakbaarheid van het MCACC EQ systeem, echt briljante bang for the buck, ben er helemaal enthousiast over :P.

Twee vragen:
Ik heb de 191 nu een week in mijn bezit en ben er erg blij mee :D
Warme valt reuze mee (staat bij bij in een niet al te groot kastje (KLIK)
Hiervoor had ik de svx 710 en deze klinkt veel voller van geluid. (komt uiteraard door true-hd). Voor de rest heb ik 1 keer meegemaakt dat ie niet wilde switchen naar mijn ps3 maar dat lag aan de instelling van de kiro ofzo. Het afstellen van de speakers is super makkelijk door het MCACC systeem! Het werkt perfect!

Een keuze waar je geen spijt van zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
iNFiNiTY- schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 16:21:
Nee helaas, maar dat is het model dat mijn harman kardon gaat opvolgen.. er was te weinig verschil met de 1019AH en ook is de 1019AH is niet te krijgen in het brushed alu voor zo ver ik weet?

Ik heb hem al wel gehoord in combo met jbl speakers, was er erg tevreden over.

De reden dat ik nog niet over ben gegaan op koop van de 1018AH is omdat er op het ht forum een VSX-LX60 wordt aangeboden.. en die is 1299 nieuw? geloof ik.. en die kerel zit op een vraagprijs van 6 zoveel.. nu vind ik de 1018AH er wel beter uitzien, dus nog ff dubben.
De 919 niet overwogen? Heb je de scalingsmogelijkheden of extra hdmi input nodig? Voor die VSX-LX60 lijken genoeg gegadigden :).
-W0kk3L- schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 16:43:
Weet iemand een goede vergelijkingssite tussen de producten Pioneer VSX-919AH-K en Onkyo TX-SR 607?
Ik zou even op avsforum kijken, hier bijvoorbeeld. Er is daar redelijk wat te vinden over beide modellen.
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 22:01:
[...]

Ik heb de 191 nu een week in mijn bezit en ben er erg blij mee :D
Warme valt reuze mee (staat bij bij in een niet al te groot kastje (KLIK)
Hiervoor had ik de svx 710 en deze klinkt veel voller van geluid. (komt uiteraard door true-hd). Voor de rest heb ik 1 keer meegemaakt dat ie niet wilde switchen naar mijn ps3 maar dat lag aan de instelling van de kiro ofzo. Het afstellen van de speakers is super makkelijk door het MCACC systeem! Het werkt perfect!

Een keuze waar je geen spijt van zal krijgen.
Ja, dat MCACC is de reden dat ik deze koop. Ben er heel enthousiast over. Het feit dat je alle intstellingen nog handmatig kan wijzigen en ook nog een 9 band graphische EQ extra kan gebruiken is echt briljant. Dat op een receiver van €400,-. Een losse PEQ kost een veelvoud daarvan.

Het enige waar ik een beetje bang voor ben is dat hdmi van mijn htpc via de receiver niet gaat werken. Ik wil zo graag alle video switching ook via de receiver doen, dat is zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syneast
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ik sta op het punt een Pioneer VX-919 aan te schaffen waar ik eerst een Onkyo 607 wilde hebben. Mede omdat deze 2 receivers (bijna) de zelfde specs hebben, maar het design van de pioneer wat gelikter is. Ik zie alleen bij de meeste audiozaken dat ze deze receiver nog niet een in het assortiment hebben. wel de 8xx serie. heeft iemand ervaringen met deze receiver via een online dealer?

[ Voor 6% gewijzigd door Syneast op 11-08-2009 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 07:54
Gewoon even uit nieuwsgierigheid, maar waarom kost een VSX-819H 300 dollar in de VS, en 360 euro op zijn goedkoopst in NL? Is het vanwege beschikbaarheid en zal de prijs nog omlaag gaan? Tussen een onkyo 307 en de VSX-819H ziet de Pioneer er beter uit en heeft nog steeds alles functies die ik nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
iNFiNiTY- schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 16:21:
Ik had voor mijn LX60 nieuw 950 Euro betaald. Heb deze aan mijn broer doorgeschoven en een LX71 gekocht. Een LX60 is wel een wat degelijkere versterker dan de non-LX serie. Zeker qua vermogen is een LX krachtiger. Als je niet heel grote dan wel lastige luidsprekers hebt zal een 1018 ook wel voldoen echter.
Marc Rademaker schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:29:
Gewoon even uit nieuwsgierigheid, maar waarom kost een VSX-819H 300 dollar in de VS, en 360 euro op zijn goedkoopst in NL? Is het vanwege beschikbaarheid en zal de prijs nog omlaag gaan? Tussen een onkyo 307 en de VSX-819H ziet de Pioneer er beter uit en heeft nog steeds alles functies die ik nodig heb.
Mja, voor mijn LX71 heb ik 1399 Euro betaald, deze is te koop in Amerika voor < $750 en zo... :X

[ Voor 27% gewijzigd door Brad Pitt op 12-08-2009 11:24 ]

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 23:03

Fitz

Vincent! We happy?

Ik heb sinds een kleine 2 weken de 919AH in combinatie met een Jamo 606 5.0 set in bezit. Ik ben over deze combinatie zeer te spreken!

Het afregelen van de receiver was niet zo gemakkelijk als hierboven beschreven. De automatische MCACC gaf elke keer aan dat de voorste luidsprekers in 'reverse phase' zaten, terwijl deze goed aangesloten waren. Daarnaast was ik in de eerste week niet volledig overtuigd dat hij goed ingesteld stond. Daarop heb ik deze week de (manuele) MCACC opnieuw gedaan, maar nu heb ik zelf meer ingesteld ipv de MCACC alles te laten bepalen. Het resultaat is geweldig! In mijn systeem zit geen subwoofer, daar de voorste luidsprekers redelijk wat bass produceren, maar wat een power geeft deze combinatie bij films!

Bij muziek ben ik nog niet helemaal overtuigd. Ik weet niet of dit nu ligt aan de PS3 of aan de instellingen van de 919, maar ik vind het geluid nogal 'plat'. Vreemd genoeg niet veel bass en een iets rommelig geluidsbeeld. Werk aan de winkel dus..

De combinatie tussen de PS3 en de 919 werkt vooralsnog prima. Enig probleem bij het afspelen van True HD materiaal is het feit dat de PS3 True HD geluid doorgeeft als Lineare PCM, dit betekent dat de 919 geen fancy 'True HD' in beeld laat verschijnen, maar 'PCM'. Er wordt echter wel True HD afgespeeld. Niet onoverkomelijk en eigenlijk een tekortkoming van de PS3 (waarom geen True HD in bitstream?), maar toch jammer.

• Brad Pitt
Fitz schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:16:
Bij muziek ben ik nog niet helemaal overtuigd. Ik weet niet of dit nu ligt aan de PS3 of aan de instellingen van de 919, maar ik vind het geluid nogal 'plat'. Vreemd genoeg niet veel bass en een iets rommelig geluidsbeeld.
Dit heb ik met muziek ook. Zet MCACC dan ook altijd uit en selecteer dan Pure Direct. Geeft (hier) verreweg het beste geluid. Moet wel zeggen dat ik ook films kijk via Pure Direct, maar goed ;)

• Jag
Fitz schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:16:
Ik heb sinds een kleine 2 weken de 919AH in combinatie met een Jamo 606 5.0 set in bezit. Ik ben over deze combinatie zeer te spreken!
Mooi zo :). Waar heb je hem gehaald? Ik heb hem nu in bestelling staan bij digital street.nl, maar dat gaat waarschijnlijk wel lang duren (volgens de leverancier 2 tot 3 weken, nou het wordt altijd meer :P ).
De automatische MCACC gaf elke keer aan dat de voorste luidsprekers in 'reverse phase' zaten, terwijl deze goed aangesloten waren. Daarnaast was ik in de eerste week niet volledig overtuigd dat hij goed ingesteld stond. Daarop heb ik deze week de (manuele) MCACC opnieuw gedaan, maar nu heb ik zelf meer ingesteld ipv de MCACC alles te laten bepalen. Het resultaat is geweldig! In mijn systeem zit geen subwoofer, daar de voorste luidsprekers redelijk wat bass produceren, maar wat een power geeft deze combinatie bij films!
Gek dat ie de phase niet goed interperteert. Zeker dat niet aan de receiver- of speakerkant een plus of min is omgedraaid? En de meetmicrofoon wel midden tussen de speakers?
Bij muziek ben ik nog niet helemaal overtuigd. Ik weet niet of dit nu ligt aan de PS3 of aan de instellingen van de 919, maar ik vind het geluid nogal 'plat'. Vreemd genoeg niet veel bass en een iets rommelig geluidsbeeld. Werk aan de winkel dus..
Hoe klinkt het vergeleken met pure direct? En kan je vertellen wat de instellingen zijn voor de front speakers? Small/large, graphische EQ en standing wave control?

• Brad Pitt
Jag schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 22:53:
[...]
Hoe klinkt het vergeleken met pure direct?
Het klinkt meestal zoals ie al zei vrij "plat". MCACC wil een redelijk mooie "rechte" curve creeeren, zonder veel bas en hoog. Als je het geluid ervoor gewend bent en fijn vindt is de neutrale MCACC-klank niet altijd feest.
Voor films is het dan vaak wel okay, met muziek valt de vlakke klank toch wel op. YMMV, uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Het kan ook zijn dat MCACC ergens te rigoreus aan het hakken is, dat kan ook "plat" klinken (aangezien dit niet echt een vastomschreven term is). Daarom is het misschien goed de waarden van de EQ filters te posten, wellicht met een beetje matigen ervan is het beter te krijgen (ergens 12dB cutten is vaak wat overdreven bijvoorbeeld).

[ Voor 9% gewijzigd door Jag op 15-08-2009 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 09:25

JT

VETAK y0

Zo jammer dat de 919 geen pre-outs heeft, kan dus niet als voorversterker functioneren :/ Geen optie voor mij. Vind het ook echt raar, ik heb nu een 812, een model lager en 4 generaties ouder en die heeft het wel :/

[ Voor 33% gewijzigd door JT op 23-08-2009 23:47 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb onlangs ook een pioneer SC-LX71 aangeschaft
vind de bas wat magertjes,en zou deze wat luider willen instellen.
de woofer te schakelt laat in
verder zijn alle speakers en woofer van het merk JBL Northridge en heb momenteel een 5.1 opstelling
wie weet waar ik dat het beste kan doen ?
kan het zo in de handleiding niet vinden

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2009 18:15 ]

Pagina: 1