Hallo allemaal,
Ben al enige tijd bezig om deze extensie op mijn laptop te installeren. Heb de instructies op de volgende website gevolgd, alleen dan de soap.so vervangen door pdo_mysql.so:
http://www.pagebakers.nl/...ension-on-leopard-10-5-5/
Dus de volgende stappen genomen:
- PHP source gedownload en uitgepakt
- export gedaan
- naar map ext/pdo_msql
- phpize
- volgende config uitgevoerd:
MACOSX_DEPLOYMENT_TARGET=10.5 CFLAGS="-arch i386 -g -Os -pipe -no-cpp-precomp" CCFLAGS="-arch i386 -g -Os -pipe" CXXFLAGS="-arch i386 -g -Os -pipe" LDFLAGS="-arch i386 -bind_at_load" ./configure
- make
- sudo make install
- php.ini aangepast
extension_dir aangepast naar: /usr/lib/php/extensions
volgende regel toegevoegd: extension=pdo_mysql.so
- symbolic link gemaakt:
sudo ln -s /usr/lib/php/extensions/no-debug-non-zts-20060613/pdo_mysql.so /usr/lib/php/extensions/pdo_mysql.so
- apache herstart
Ben onderweg geen foutmeldingen tegen, maar als ik mijn phpinfo() bekijk staat bij PDO drivers: sqlite2, sqlite
Ik kom er echt niet meer uit. Heb het halve internet afgezocht volgens mij, maar het lukt maar niet. Enig idee hoe ik erachter kan komen waar het mis is gegaan?
Systeem:
Mac OS X 10.5.6
PHP 5.2.6
Apache 2.2.9
Ben al enige tijd bezig om deze extensie op mijn laptop te installeren. Heb de instructies op de volgende website gevolgd, alleen dan de soap.so vervangen door pdo_mysql.so:
http://www.pagebakers.nl/...ension-on-leopard-10-5-5/
Dus de volgende stappen genomen:
- PHP source gedownload en uitgepakt
- export gedaan
- naar map ext/pdo_msql
- phpize
- volgende config uitgevoerd:
MACOSX_DEPLOYMENT_TARGET=10.5 CFLAGS="-arch i386 -g -Os -pipe -no-cpp-precomp" CCFLAGS="-arch i386 -g -Os -pipe" CXXFLAGS="-arch i386 -g -Os -pipe" LDFLAGS="-arch i386 -bind_at_load" ./configure
- make
- sudo make install
- php.ini aangepast
extension_dir aangepast naar: /usr/lib/php/extensions
volgende regel toegevoegd: extension=pdo_mysql.so
- symbolic link gemaakt:
sudo ln -s /usr/lib/php/extensions/no-debug-non-zts-20060613/pdo_mysql.so /usr/lib/php/extensions/pdo_mysql.so
- apache herstart
Ben onderweg geen foutmeldingen tegen, maar als ik mijn phpinfo() bekijk staat bij PDO drivers: sqlite2, sqlite
Ik kom er echt niet meer uit. Heb het halve internet afgezocht volgens mij, maar het lukt maar niet. Enig idee hoe ik erachter kan komen waar het mis is gegaan?
Systeem:
Mac OS X 10.5.6
PHP 5.2.6
Apache 2.2.9