[PHP] - Installeren PDO_MYSQL extensie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ben al enige tijd bezig om deze extensie op mijn laptop te installeren. Heb de instructies op de volgende website gevolgd, alleen dan de soap.so vervangen door pdo_mysql.so:
http://www.pagebakers.nl/...ension-on-leopard-10-5-5/

Dus de volgende stappen genomen:
- PHP source gedownload en uitgepakt
- export gedaan
- naar map ext/pdo_msql
- phpize
- volgende config uitgevoerd:
MACOSX_DEPLOYMENT_TARGET=10.5 CFLAGS="-arch i386 -g -Os -pipe -no-cpp-precomp" CCFLAGS="-arch i386 -g -Os -pipe" CXXFLAGS="-arch i386 -g -Os -pipe" LDFLAGS="-arch i386 -bind_at_load" ./configure
- make
- sudo make install
- php.ini aangepast
extension_dir aangepast naar: /usr/lib/php/extensions
volgende regel toegevoegd: extension=pdo_mysql.so
- symbolic link gemaakt:
sudo ln -s /usr/lib/php/extensions/no-debug-non-zts-20060613/pdo_mysql.so /usr/lib/php/extensions/pdo_mysql.so
- apache herstart

Ben onderweg geen foutmeldingen tegen, maar als ik mijn phpinfo() bekijk staat bij PDO drivers: sqlite2, sqlite

Ik kom er echt niet meer uit. Heb het halve internet afgezocht volgens mij, maar het lukt maar niet. Enig idee hoe ik erachter kan komen waar het mis is gegaan?

Systeem:
Mac OS X 10.5.6
PHP 5.2.6
Apache 2.2.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvdW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-08-2021
heb je toevallig al naar de logs gekeken? (apache logs, error_log)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In de error_log staat inderdaad wel de volgende error:

PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library '/usr/lib/php/extensions/pdo_mysql.so' - (null) in Unknown on line 0

Maar als ik in de genoemde directory kijk staat daar wel het bestand pdo_mysql.so
Betekend dit dat hij niet goed is geïnstalleerd of houdt dit iets anders in?

Bij voorbaat dank voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Volgens mij moet je ook pdo.so laden voordat je pdo_mysql.so gaat laden., overigens moet je dacht ik ook PHP zelf compilen met pdo_mysql in je config.

[ Voor 35% gewijzigd door Cartman! op 13-03-2009 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De pdo.so wordt volgens mij toch al geladen. In mijn phpinfo() staat namelijk wel dat de PDO drivers voor sqlite2 en sqlite worden geladen. Dus dan wordt mijn inziens pdo.so ook al geladen denk ik.

Moet ik heel PHP opnieuw gaan compilen nu dan? En zijn hier geen risico's aan verbonden? Heb namelijk niet echt een goed idee van hoe ik dat kan doen... Iemand een korte uitleg of link naar site?