Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoge load webhost acceptabel?

Pagina: 1
Acties:

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13
Ik heb voor mezelf en de groep studievriendin waartoe ik behoor meer dan twee jaar geleden een goedkoop hostingspakketje afgesloten. Niets bijzonders, niet extreem veel ruimte, dus ook niet duur (zo'n 2 euro per maand).

In het begin was er eigenlijk weinig aan de hand. De site werkte prima, maar nooit echt heel vlot.
Maakte me voor de prijs die ik betaalde ook niet veel uit.
De laatste zes maanden echter is de site echter te langzaam. De verbinding tussen browser en server is snel gelegd, maar vanaf dan is het vaak 10 seconden wachten totdat er wat gebeurt.

Nou heb ik eens zitten zoeken en via phpsysinfo kan je van hun webservers de load bekijken.
De linux server waar mijn website op staat heeft een, naar mijn idee, veels te hoge load.
Op dit moment: 13.73 19.22 21.69 , maar deze load is geregeld nog hoger (>30).
De server zelf is zeker geen langzaam ding, dus het lijkt erop dat er teveel sites op een server draaien.

Nou vroeg ik mij af of dit soort waardes normaal zijn voor de goedkope hosters, en me dus hier bij neer kan leggen. Of dat ik beter over kan stappen naar een andere hoster.

• bd-casemod
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:30
als je het over een load van 30.0 en hoger hebt zal ik snel maken dat je daar wegkomt

het ligt natuurlijk aan wat voor specs die bak heeft maar een load boven de 5 is al onacceptabel eigenlijk ;)

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-10 15:17
Load Averages 1.56 2.08 2.22
Dit is bij mijn goedkope 2 euro pmnd webhost.
Lijkt me dus wat fors wat je daar ziet :)

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Daar waar ik met mijn website zit (een best grote hoster, eveneens goedkoop):
load average: 0.89, 1.06, 0.72
Als je regelmatig over de 30 zit, dan is die hoster niet lekker bezig en zou ik net als bd-casemod zegt maken dat je daar wegkomt.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• job
bd-casemod schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 21:36:
het ligt natuurlijk aan wat voor specs die bak heeft maar een load boven de 5 is al onacceptabel eigenlijk ;)
De info die phpsysinfo mij geeft is een xeon 3.2 GHz, en 8 cores.
Dus dat zullen waarschijnlijk 2 cpu's zijn??
In elkgeval, niet de minste machines.

edit:
Toch raar eigenlijk dat als ik ervaringen opzoek over mijn webhoster.. dat ik weinig negatieve berichten tegenkom. Die hoge load moet dan toch iedereen problemen opleveren?

[ Voor 19% gewijzigd door job op 12-03-2009 21:42 ]

• Sigma2k8
Je kan ook eens informeren bij je webhost. Heeft deze meer servers draaien? Hoe zijn de load averages daar?
Misschien is er een probleem waar ze zelf niet van af weten? Bijvoorbeeld één website die alle resources opslurpt?

• job
Ze hebben 3 servers, voor zover ik dit heb kunnen herleiden.
De eerste 2 hebben beiden zo'n hoge load. De derde heeft nu een load van 1, maar die heb ik regelmatig rond de 8 zien zitten.

• Sigma2k8
Dan zou ik idd een tekst en uitleg gaan vragen :)

• bd-casemod
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:30
Idd, dan vraag ik mij ook af wat ze wel allemaal niet hosten op die servers.

als je zo'n load voor elkaar krijgt met zulke specs.

Maar daarom staan die goedkope hosters niet altijd positief bekend om, zo min mogelijk servers, zo veel mogelijk volstampen met users.

mijn server load (30users)
Load Averages 0.04 0.06 0.00

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-11 20:25
Ik zou allereerst je webhost eens aanspreken en sommeren hier iets aan te doen. Kijk dat je geen topprestaties krijgt bij een budget-hoster ligt in de lijn der verwachtingen, maar goede bereikbaarheid mag je gewoon verwachten lijkt me.

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:29
Zolang de load lager blijft dan het aantal cores is er niets aan de hand. Indien de load er incidenteel boven komt ook niet. Zit de load constant/vaak boven het aantal cores dat er in die server zit, dan zou ik er inderdaad werk van maken ;)

Overigens is een load van 30 niet per see heel hoog. Ik had gister een (home) server met een load van boven de 2500 (2 cores) :D

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Het probleem is waarschijnlijk niet de CPU's maar het geheugen. Te veel apache processen -> past niet in het geheugen -> bak moet swappen -> traagheid en hoge load ensue.

M.a.w., die gasten weten waarschijnlikjk niet hoe ze hun dozen moeten dimensioneren.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• job
CyBeR schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 21:19:
Het probleem is waarschijnlijk niet de CPU's maar het geheugen. Te veel apache processen -> past niet in het geheugen -> bak moet swappen -> traagheid en hoge load ensue.
Zou kunnen, al zit er wel 4GB in die bakken.
Dat ze er weinig verstand van hebben zou kunnen, maar ik heb het wel over een vrij grote webhoster.
Ik zit dan welliswaar wel bij een dochterbedrijf van hun, maar het hoofdbedrijf is geen kleine speler.

In elk geval bedankt voor de informatie :)
Ik ga eens even contact met hen opnemen en vragen wat zij zelf van de hoge load vinden.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

job schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 21:36:
[...]
Zou kunnen, al zit er wel 4GB in die bakken.
Da's veel te weinig.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1