Toon posts:

Voodoo 2 en AMD Athlon, vaag probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nogal raar probleem met m'n systeem. Zo gauw ik m'n voodoo 2 kaart instaleer komen de problemen. Als WinME is geboot dan crasht ie keihard met een vage groene streep boven aan m'n scherm. Dit gebeurt dus alleen nadat m'n voodoo 2 kaart is geinstalleerd.

Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd voor voodoo 2 kaart en via chipset. Er is een 300 watt voeding aanwezig

Nog ff de systeem specs.

AMD Athlon 700
Epox EP-K7XA
ATI Rage II AGP
Voodoo 2
Realtek Nic

Verwijderd

Topicstarter
Weet toevallig iemand nog een oplossing voor dit probleem???

Verwijderd

men nemen een hamer met een wel gerichte klap trashed u de v2 en rage. met wat geld koopt u een mx.

maar ff serieus ik heb dit probleem ook met mijn geforce. Het enige wat hielp is als winME werd geinstaleerd voor de laatste stap (pnp gedoe) op te starten in safemode. In safemode alle drivers te installeren en dus niet microsoft drivers te gebruiken. werkte bij mij.

als dzat niet werkt installeer je eerst kaal dus alleen met rage

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
V2 werkt niet met Athlon ik heb ALLES al geprobeerd. Ik heb nu een V3 3000 en het werkt perfect

Verwijderd

Alweer een flinke tijd geleden nog eens een Monster3D-II in m'n PC gehad. Omdat ik m'n toenmalige AGP-videokaart alweer verkocht had voordat ik m'n nieuwe binnenhad. En die tijdelijke M3D-II werkte direct goed in m'n K7V. D.w.z. tot de versie met DX7 support.

Voor de DX7 driver versie moest ik via msconfig bij "startup" een dll uitzetten(sorry, weet niet meer precies welke maar daar moet je wel uit zien te komen)) die de dislayproperties aanpast. Dus dan had ik geen mogelijkheden om de displayproperties van die kaart aan te passen. Beetje knullig maar voor tijdelijk werkte het wel. En DX7(a) ondersteuning vind ik toch wel een vereiste.

Maarre..voor een beetje up-to-date grafische prestaties kun je nog beter voor weinig een TNT2 installeren en die V2 de deur uitdoen. Dat laatste zou ik doen!(en ik kan het weten Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif )

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Met de reference DX7 beta drivers doet de 3d van een voodoo2 het wel met een KT chipset, alleen de display properties doen het nog steeds niet.
Pagina: 1