Toon posts:

Paarse en Blauwe strepen over beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop hier, opnieuw geinstalleerd. Veel foutmeldingen etc. bleek een van de geheugenmodules kapot, eruit gehaald en opnieuw memorytests gedaan, het leek voor elkaar. Nu start ik de pc weer op, maar 1 probleem is nog steeds niet verholpen. De paarse en blauwe delen op bepaalde delen van het beeldscherm. Wanneer ik een printscreen maak en hem doorstuur naar mijn andere pc is het beeld gewoon goed. Is het beeldscherm kapot? Of wat kan ik hier aan doen. Af en toe geeft hij het beeld wel perfect weer. Hier zit geen regelmaat in.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:08
Hallo robinjoo_ welkom op GoT. Kun je aangeven welke grafische kaart je hebt, welke drivers en instellingen. Als een printscreen goed is ligt het normaal inderdaad aan de monitor, kun je eens een externe monitor aansluiten en kijken of je hier ook problemen mee hebt?

Specs

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

klinkt als een defect display.

probeer eerst gewoon een display op je vga aansluiting te zetten om het ui te sluitren

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
asfaloth_arwen schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 21:18:
Hallo robinjoo_ welkom op GoT. Kun je aangeven welke grafische kaart je hebt, welke drivers en instellingen. Als een printscreen goed is ligt het normaal inderdaad aan de monitor, kun je eens een externe monitor aansluiten en kijken of je hier ook problemen mee hebt?
Het betreft een Nvida Go 7300. Nieuwste drivers erop, en standaard instellingen. Heb al wat gespeeld met de instellingen in de Nvidia-utility maar geen resultaat. Ik zal zo even kijken als het met de externe monitor wel lukt.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

@1ste reply met de onbegrjipelijke naam:

Als het niet zichtbaar is op een screenshot ligt het niet aan de grafische kaart.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem extern aangesloten en daar is het beeld haarscherp en zonder vlekken. Dus ik kan nu concluderen dat de beeldbuis kaduuk is?

Edit: Het is vooral met de kleur blauw die dan paars wordt, en af en toe met wit wat dan licht blauw wordt.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2009 21:30 ]

• LazyMe
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-06-2025
En als je even gaat piele met de beeldhoek? je zegt datie het soms wel doet? Misschien slijtage?

Verwijderd

Topicstarter
Ja je kunt wat kloten dat het wat minder wordt, maar je krijgt het niet helemaal weg. Laptop is bijna niet gebruikt, amper 2 jaar oud. Maarja niets aan te doen:) Zit uiteraard geen garantie meer op
Pagina: 1