Toon posts:

telefoon kabel naar modem/router via UTP??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo iedereen
Thuis heb ik een Kpn verbinding waarbij ik 2 lijnen heb
1 lijn gaat naar mijn Wlan die in de meterkast zit
de andere word gesplitst naar 2 UTP kabels (loze leidingen)
nu heb ik 2 experia doosen :P gekregen van kpn en omdat ik mijn ps3 op mijn kamer heb
heb ik geen verbinding met de meterkast die beneden zit

dus heb ik op een upt kabel een telefoon aansluiting gekrimpt (2 aards )
en beneden weet ik niet hoe die gesplitst moet worden om Dsl te krijgen op mijn andere experia doos die boven zit
en aangezien ik niet zo handig ben en probeer het altyd maar uit enzo weet ik nu egt niet meer wat ik moet doen
:(

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Sorry maar ik snap niet helemaal hoe je het allemaal hebt lopen daar. Heb je nu een telefoonlijn die binnenkomt? Die dan gesplitst naar twee aparte UTP kabels? En dan wil je op die UTP kabel een RJ11 connector knijpen?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Maak eens in paint een fatsoenlijk tekeningetje, hier kunnen we echt niks mee.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Topicstarter
precies zoals ik zei/zeg een telefoon kabel die gesplit word naar 2utp kabels
nu heb ik op een utp kabel een RJ11 aansluiting gekrimpt en zegt mijn router niks en is het DSL lampje uit
ADsl loopt via de telefoon lijn maar kan ik daar nog wel internet mee krijgen

EDIT: ik heb een crossed pair zowel boven als beneden(blauw-blauw/wit) :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2009 10:39 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ok, dus:

2 telefoonlijnen (aparte aderpaar?).
1 aderpaar -> experia beneden.
2 aderpaar -> via utp -> telefoon.

Maar op aderpaar 2 moet dus ook experia komen.

UTP kabels hebben 8 kabels, telefoon maar 4. Heb je de verkeerde kleuren aan beide kanten => geen signaal. Maak hiervan 2x 4 setjes (schrijf de kleurcombo en volgorde op). Zet op beide een RJ11, hetzelfde aan de andere kant.

Zit ik ernaast? Maak dan maar even een paint verhaaltje.

Maar 2 lijnen? Dus ook 2 abbo's, 2 internetabbo's? Beetje overkill?

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 13-03-2009 10:42 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Telefoonkabel is 4-aderig en UTP 8-aderig (alhoewel je er in de praktijk maar 4 nodig hebt). RJ11 is voor telefonie oftewel ben je niet in de war met RJ45 ? Dat het niet werkt is dus niet zo vreemd.

Wat voor modem heb je gekregen en zit daar 'n ingebouwde hub (4 UTP aansluitingen) ingebouwd ? Bij mijn weten moet je er ook 'n handleiding hebben meegeleverd, dus heb je die al doorgenomen ?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Op zich kun je prima maar 2 van de 8 aders in een utp kabel gebruiken en dan een RJ11 connector daarop krimpen. Of zelfs op twee RJ11 connectors op 1 UTP kabel en dan in elke connector 4 aders met de aders waar het signaal op komt te staan in het midden dan.

Enige waar je op moet letten is dat je aan de kant waar de UTP kabel begint de aders gebruikt die aan de andere kant in het midden van de UTP kabel zitten. Meestal maakt de volgorde daarvan dan niet uit.

Verwijderd

Topicstarter
De aderpaar zit bij mij ook in het midden
want bij mij zijn de aders boven en beneden hetzelfde aangesloten (dat is tog het enigste?)
en ik heb het niet over 2 abbo's

paint:
http://img17.imageshack.us/img17/4859/schematisch.jpg

nu zijn er eigenlijk 2 telefoonkabels een gaat in de modem en de ander word gesplitst
kan ik deze telefoonkabel gewoon in een zelfde modem stoppen en dan internet krijgen

aangezien er een rj11 aansluiting zit kan ik tog gwn mijn signaal versterken met een modem/router/wlan
}:O
maar waarom krijg ik geen signaal :'(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2009 16:56 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Volgens mij zit er iets fout met je 'splitter'.

Dat grote vage blokje dat je mid-bovenin teken, is dat een splitter of zelffabrikaat draaidjes vastbinden?

Wil je je lijn naar telefoon en router splitsen, gewoon adsl splitter gebruiken.

Dus lijn2 direct op 2 (of4) draden van de UTP, andere kant van de UTP op dezelfde draden (in juiste volgorde) ook een RJ11. Dan op die RJ11 een adsl-splitter, ene kant naar telefoon, andere naar experia.

Heb je uberhaubt een adsl-signaal op lijn2? (sluit eens een router direct op lijn2 beneden aan). Dan kan je in iedergeval bepalen waar het probleem precies zit.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Je wilt op de Experiabox beneden én boven ADSL signaal? Toch?

Verwijderd

Gaat niet werken, je wilt op 1 aderpaar (1 abbo) 2 modems aansluiten als ik het goed begrijp?
En die 2 lijnen waar je het over hebt is toch een beetje vaag, bedoel je dat je 2 telefonie aansluitingen hebt?
1 aderpaar = 2 kabeltjes = 1 abbo = 1 modem
2 aderparen = 4 kabeltjess = 2 abbo = 2 modems
Je kunt maar 1 modem aansluiten per verbinding, je krijgt maar 1 x linesync tussen DSLAM en je modem thuis.
Daartussen kan niks zitten in principe.
Je kunt wel 1 modem aansluiten en dan een router ERACHTER zetten en configureren.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2009 19:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
aaah bedankt iedereen voor de reacties en ik zet er een slotje op
Pagina: 1