[iCal] Delen van een agenda met twee accounts

Pagina: 1
Acties:

• versc049
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-01 17:43
Ik heb op mijn iMac twee accounts, op beide accounts wordt een agenda bijgehouden.
Nu wil ik graag dat deze agenda's worden gesynchroniseerd, ik weet alleen niet hoe ik dat voor elkaar moet krijgen
De enige mogelijkheid die ik tot nu toe zie is het publiceren van de agenda's via Internet Dit lijkt mij alleen nogal omslachtig gezien het feit dat beide kalenders op dezelfde iMac staan.

Via Google en Apple suppprt heb ik helaas nog geen oplossing kunnen vinden.
Wellicht dat er iemand hier een goede oplossing weet?

Kleine toevoeging... ik heb Mac OS X (10,5,6)

[ Voor 4% gewijzigd door versc049 op 12-03-2009 20:24 . Reden: Toevoeging OS versie ]

Verwijderd

Kan je niet voor beide account gebruik maken van dezelfde bestanden? Als rechten goed staan kan dit misschien (evt met aliases / links). Heb et zelf nog nooit geprobeerd maar wie weet.

• versc049
Volgens mij kan dit niet, volgens mij kun je in iCal niets bepalen betreffende locaties van bestanden e.d. Ik ben hier althans niet van op de hoogte.

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
kun je niet iets met verschillende agenda's in iCal?
dus jij 1 agenda, en je vriendin een andere? (standaard heb je al werk en prive, die kun je uitbreiden...)

Ik heb niets te melden.

Verwijderd

versc049 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 22:50:
Volgens mij kan dit niet, volgens mij kun je in iCal niets bepalen betreffende locaties van bestanden e.d. Ik ben hier althans niet van op de hoogte.
Ik ben toevallig aan het klooien met mail en ik probeer de standaard Mail bestanden uit de Library directory te verplaatsen naar een andere locatie. Op de bestaande locatie zet ik dan een link neer naar de nieuwe locatie waar de bestanden echt staan. Het schijnt te werken als je bestanden ergens anders op je systeem zet. Als je dus van 1 van je accounts een link maakt naar de iCal bestanden van je andere account dan zou je (in theorie :)) moeten werken met hetzelfde bestand... Maar zoals ik al zei ik heb het zelf nog nooit geprobeerd maar misschien de moeite waard om te proberen.

• versc049
@HeckerBob.
Misschien idd het proberen waard....even een open deur vraagje er achteraan.... gebruik je hiervoor een alias of doe je iets anders?

Verwijderd

versc049 schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 10:23:
@HeckerBob.
Misschien idd het proberen waard....even een open deur vraagje er achteraan.... gebruik je hiervoor een alias of doe je iets anders?
Commandline met ln -s (zie manual voor precieze parameters)
Pagina: 1