Toon posts:

ExHd wordt niet herkent door xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ,

ik heb een Externe HDD van maxtor 1TB
en deze wordt niet herkend in deze computer van XP
hij wordt wel herkent op ubuntu en op mac osx
in xp kan ik hem zien bij apparaatbeheer maar niet de partities en geheugen gebruik..
De partitie die moet werken onder xp is ntfs..

alvast bedankt

Verwijderd

moet je die niet eens formateren?

Verwijderd

Topicstarter
Dan ben ik alles kwijt..
envermits dat hij herkent wordt onder linux en osx
weet ik dat alles er nog opstaat het ligt dus aan XP

• insanebum
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-12-2025
waarschijnlijk wil de exhd een drive letter gebruiken die al toegewezen is.
probbeer in [computer beheer - schijfbeheer] de drive letter te wijzigen.

met de rechter muis op [mijn/deze computer] kun je het [beheren] menu opvragen

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Heb je windows met sp3, dus volledig geupdate. Want anders kan hij geen grote schijven zien.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
jan99999 schreef op zondag 15 maart 2009 @ 07:22:
Heb je windows met sp3, dus volledig geupdate. Want anders kan hij geen grote schijven zien.
Bullshit. Je ben waarschijnlijk in de war met Windows 2000 SP3, dat verhaal met LBA48 etc ;)

Maar ik ga voor de oplossing van insanebum.

[ Voor 13% gewijzigd door spone op 15-03-2009 21:13 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik kan geen nieuwe driveletter toevoegen .
die kan niet worden aangeklikt..
maar ik heb men exhd gebackupt op een andere schijf
geformateerd en alles terug gezet..
en alles loopt weer oké

toch bedankt voor de hulp

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ok, in ieder geval bedankt voor het melden dat je eruit bent gekomen. Misschien is het een corrupte partitie geweest? Uit interesse: heb je eigenlijk chkdsk al eens gedraaid om eventuele fouten op te sporen? Misschien iets om (hopelijk geen) volgende keer te doen.

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:27

Thandor

SilverStreak

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
chkdsk is af te raden, uit ervaring helpt dat alleen met schijven die met windows geformatteerd zijn, met msdos als partitie map gemaakt zijn en dan ook nog es niet gebruikt zijn met andere bestuuringsystemen.

Telkens als een schijf op xp weer es niet te lezen was (geen letter, lege schijf, een partite wel/een niet) was het gewoon op de manier die de TS gebruikte (backup&format) op te lossen, maar als een van microsoft's schijf controle programma's uitgevoerd werden leverde dat uiteindelijk een 'herkende corrupte schijf' op met een grote hoeveelheid CHK bestanden die chkdsk graag braaf presenteert. Voor dat die chkdsk z'n ding doet kan een recovery programma alles terug halen, als chkdsk klaar is en recovery wordt nogmaals uitgevoerd dan kan dat opeens niet meer, omdat een zoekactie niks meer op levert.

Achter al die dingen kwam ik achter door gewoon flink te experimenteren als xp of andere windows variatie het vertikte een usb stick, flash kaartje of externe hdd te lezen.

Het lijkt er een beetje op alsof microsoft liever geen uitgebreide/stabiele indelings- en bestandsysteem implementatie heeft in de windows besturingsystemen, en dit doet om uitwisseling te ontmoedigen.. ("zolang iedereen even kreupel is zal niemand opstaan met een beter idee")..

Dat GPT bijvoorbeeld pas ergens in vista 'herkend' wordt.. XP kan er niks mee, en alles lager zal er niet eens naar kijken. MBR is oud, versleten, en niet meer toereikend. Maargoed, voor een tirade zit ik hier verkeerd O:-)

In ieder geval is het mooi dat TS het voor elkaar kreeg.

Verwijderd

Topicstarter
Ja .
de chkdsk variant van OSX kan zo een dingen wel makkelijk oplossen..
denk ik nu pas aan..
nogmaals heeft OSX de bovenhand gehaald
Pagina: 1