Verschillende configs op 1 PC (2e poging)

Pagina: 1
Acties:

• fkr123
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04-2025
Ik heb 3 pc's. 2 op win98 en 1 geconfigd met Win2k Server met proxyserver. Alle drie voorzien met 1 NIC. Verder heb ik een basisabo op MXStream.

Nu gebruik ik de meeste tijd 1 pc. Het is daarom ook overdreven om daarvoor de server en de andere Pc op te starten. Op deze pc heb ik de NIC geconfigd voor gebruik van MXstream. Ip adres 10.0.0.150 etc.

Uiteraard wil ik soms deze PC in het netwerk gebruiken en wil dan ook inloggen op de server. Via de server wil ik dan gebruikmaken van de netwerkresources en dan ook het internet op.

Nu lukt dat allemaal wel. Maar ik wil af van het iedere keer opnieuw wijzigen van de netwerk instellingen (stand-alone en werkstation in netwerk). Ik heb geprobeerd om om de bewuste PC verschillende hardware profielen aan te maken maar de TCPIP instellingen kan ik niet per hardware profiel vastleggen.

Ik hoop dat het duidelijk is wat ik wil. Is er iemand die een bruikbare oplossing kent?

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:09

• fkr123
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04-2025
Poltergeist bedankt voor je link. Ik heb het progje inmiddels ge-d/l. Ik ga ermee aan de slag.