Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:13
Hallo,
Ik heb een tijd geleden me pc samengesteld en draait perfect. Nu heb ik hier windows vista ultimate op draaien en het is de 64-bit versie. Dit geeft computereigenschappen ook aan.Ik heb 4 gb kingston geheugen in me pc hebben dat draait op 800mhz. Dit heb ik in een msi k9a2 cf-c gestoken. Nu geeft me bios ook gewoon 4 gb aan, maar in windows taakbeheer-prestaties wordt maar 3.2 weergeven en ook bij me 3dmark vantage score stond 3326. Nu ben ik al een hoop forums afgegaan en heb hier ook het grote geheugen forum gelezen, waar werd gezegt dat memory remapping aan moest staan. Dit stond bij mij al aan. Mijn laatste stap is dit forum, en hoop dat jullie mij kunnen helpen!

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Als je naar het Configuratie-scherm en dan Systeem en Apparaatbeheer gaat. Wat staat er dan onder het kopje computer (als het openvouwt)?

In het Engels is dat respectievelijk. Control Panel, System en Device Manager.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Weet je heel zeker dat je 64 bit draait? Het 4GB in systeemeigenschappen en 3.2GB in taakbeheer is namelijk een kenmerk van de 32-bit versie van Vista SP1.

Memory remapping is volgens mij helemaal niet nodig, aangezien het systeem (mits het in 64-bit mode draait) daar zo al bij kan.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ik heb zelf ook een tweetal k9a2-CF's gebouwd met Phenom2's.

Deze gaven in eerste instantie ook voor de windows / linux install aan dat ze 4GB hadden in de bios.
Alleen inderdaad, voor de BIOS update die ik moest uitvoeren voor de CPU (nahjah moest...) beweerde beide de 64bit OSsen dat ze 3,2 / 3,5GB hadden.

Bios update fixte dit voor mij. ECHTER:

Het ligt niet aan de BIOS, maar aan de instellingen! Er is dus een BIOS optie die remapping / OS mem limits toepast. (om crashes te voorkomen in 32Bits)

Deze dien je dus uit te schakelen. Echter heb ik deze functie zelf niet meer nagezocht, ik kan je dus helaas niet erheen wijzen, maar ik wil wedden dat het hier aan ligt.

Of je kan, als je weet wat je doe, natuurlijk ook naar bios 1.7 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
Als ik bij apparaatbeheer-computer kijk staat er: op APCI x64 gebaseerde computer.
Ik ga is even zoeken in de bios dan. Weet iemand precies waar ik naar moet zoeken?

EDIT:Heb memory mapping enabled en unabled geprobeert maar werken allebij niet

[ Voor 19% gewijzigd door homemix25 op 12-03-2009 19:45 ]

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

In:

Advanced BIOS Features
Use this menu to setup the items of AMI® special enhanced features.

Of:

Integrated Peripherals
Use this menu to specify your settings for integrated peripherals.

Maar ik meen de eerste... Lees net wel dat niet alle BIOS versies deze optie hebben voor dit bord. Daarnaast is er ook nog een V1 en V2, lost van de Revisie (altijd 1.01?)

Typisch gevalletje MSI dus: Niet iedere versie / bios geeft hetzelfde op een bord. Heb het geprobeerd na te zoeken, maar helaas niets gevonden voor je.

Bij AMD zit het overigens niet in het cell-menu. Heb wel eens een intel 965 gezien waar 3,6GB limit daar wel stond bij MSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
heb bij alle 2 gekeken. stond wel hpet waarvan ik had gehoord dat dat het ook kon zijn. Dit werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
ah, heb even op de site van msi rondgekeken, en heb het gevonden. hier even een linkje:
http://forum-d.msi.com.tw/index.php?topic=5321.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
Heb op het msi forum even een topic geopend, maar de manier van antwoorden daar is dramatisch. krijg constant te horen heb je een 64-bits besturingssysteem? heb je dit heb je dat? terwijl ik duidelijk heb aangegeven dat ik alleen hoef te weten wat de functie in de bios is en of ik die heb. Kan iemand hier op het forum mij wel helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilos128
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 14:19
homemix25 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 12:27:
Heb op het msi forum even een topic geopend, maar de manier van antwoorden daar is dramatisch. krijg constant te horen heb je een 64-bits besturingssysteem? heb je dit heb je dat? terwijl ik duidelijk heb aangegeven dat ik alleen hoef te weten wat de functie in de bios is en of ik die heb. Kan iemand hier op het forum mij wel helpen?
Ik heb precies hetzelfde bij een Asrock bordje. Ook laatste bios erop gezet en nog steeds ziet ie maar 3 GB. Mss is het de chipset die de limiterende factor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:35
Nilos128 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 13:37:
[...]

Ik heb precies hetzelfde bij een Asrock bordje. Ook laatste bios erop gezet en nog steeds ziet ie maar 3 GB. Mss is het de chipset die de limiterende factor is?
Nope, AMD CPU. Dus de memorycontroller zit in de CPU en die AMD's kunnen volgens mij 16GB aan. Dat is dus niet het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 16:14
En ook ik heb precies hetzelfde met een Gigabyte MA790-GP DS4H moederbord in combinatie met 2x2 GB OCZ Platinum 1066 MHz CL5 en een AMD Phenom II 940. Ik heb geprobeerd om die instellingen in mijn bios te veranderen, maar helaas, ik kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het heet bij mij mem remapping, zoek daar eens naar. (asus maximus formula)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
http://www.digitmemo.com/...usion-and-solutionpart-3/
Hier staat ook een plaatje van die feature in de bios en wat uitleg wat memory remapping eigenlijk is :)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 01:13

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik heb ongeveer hetzelfde;

IVM Mijn Hauppauge WINTV PVR 150 MCE TV kaart, (Kan geen 4GB runnen) zet ik via MSCONFIG mijn ram op 3900MB. Maar toch komt er 332* MB op te staan. :(

Gulfstream G650

Pagina: 1