lezen van 16-bits video en image bestanden

Pagina: 1
Acties:

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Hoe kan ik 16-bit greyscale plaatjes / video beelden lezen onder linux? Deze bestanden worden gemaakt met 16-bits camera. Conversie naar 8 bit is niet de bedoeling. Als het goed is moet imagemagick 12 / 16 bits plaatjes kunnen lezen, maar het is mij nog niet gelukt.
Voor video heb ik helemaal niets kunnen vinden: ffmpeg werkt niet, gstreamer en xine gebaseerde dingen ook niet.
Uiteindelijk is het de bedoeling dat ik de video data in octave kan lezen. De aviread functie uit octave-forge gebruikt ffmpeg en werkt dus niet. Ik heb een matlab script (AviRead.m) waarvan de eerste versie werkt, maar erg traag is. Ik kan dat gaan coden in c++ of een bestaande library naar octave porten. De tweede benadering heeft mijn voorkeur, vandaar mijn vraag hier.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Qua plaatjes, cinepaint (gimp versie) misschien? http://www.cinepaint.org/

specs

• Sir Isaac
Cinepaint is geen bibliotheek, maar je kunt natuulijk altijd een paar functies uit de code gebruiken.

• Sir Isaac
Geen andere suggesties? Ik heb voorkeur voor een bestaande library boven een eigen hack (tenminste de job), hoewel het zelf iets hacken ook wel leuk is.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:22

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Voor zover ik kan zien ondersteunt Krita afbeeldingen in 16-bit grayscale, dus daar zou je eens naar kunnen kijken - hoe je vervolgens tegen de Krita-libraries gaat programmeren is een tweede, maar je zou er in ieder geval de kunst van kunnen afkijken :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Sir Isaac
Voor afbeeldingen heb ik inmiddels diverse mogelijkheden gezien. Video is veel lastiger. Ik ga misschien toch maar een eigen hack combineren met de bestaande octave//ffmpeg code.
Pagina: 1