Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:46

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Hey mensen,

ik heb zojuist een Centurion 5 kast + MSI DKA790GX moederbord via de post ontvangen maar nu ik de boel aan het installeren ben kom ik er niet helemaal uit met het kabeltje SPEAKER (zwart-geel) dat vanaf het front panel van de kast komt.

Ik zie op het moederbord wel de connectors zitten voor speaker, maar daarop staat een + en een - zijde, terwijl op de SPEAKER kabel alleen aan de achterkant KSP en een > pijltje. Hoe weet ik nu of ik de zwarte kabel op de + of de - kabel moet aansluiten.

PS wat doet de speaker kabel eigenlijk? Audio geeft ie niet toch?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
zwart = - en geel is +.
De speaker kan diagnostische dingetjes over je moederbord vermeldden tijdens post (als je geheugen stuk is, cpu stuk of whatever), maar verder dan irritante piepjes tijdens het opstarten komt hij meestal niet.
Ik laat hem altijd los liggen, als er stront aan de knikker is sluit ik hem altijd wel weer aan; maar dat is een keuze die je zelf mag maken :)

[ Voor 87% gewijzigd door Mental op 12-03-2009 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

De gekleurde kabel altijd op de +
En moest je het vergeten, steek het er gewoon op, werkt het niet, dan draai je het om ;)

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran
  • Laatst online: 10-09 16:57

Joran

<3 natalee

Hij geeft piepjes als je computer niet opstart, heel erg fijn voor troubleshooting.

Voor de rest mag je van deze regel uit gaan: Zwart is -

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
hm bedankt voor de snelle antwoorden

ik heb ook nog een groen en een wit stekkertje waar alleen maar + en - op staat, verder niks. Hoe weet ik nu waar ik die op aan moet sluiten? Ik heb nu nog 5 gaatjes over, allen Power LED, 2 op de JFP1, en 3 op de JFP2.

dan kan ik gaan opstarten (h)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:44

E-Vix

Nu met sneeuw!

groen/wit is meestal de power led dat klopt wel dat je die nog over hebt. En pak anders de handleiding van je kast er bij. Daar staat het ook gegarandeerd in wat wat precies is.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Hmnou dat is dus het probleem; het staat daar niet in.
Heel vreemd idd, de beschrijving bij het mobo is verder perfect.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
HetWonder schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 16:37:
Dat geeft niet hoe hij is aangesloten. Een speaker heeft niet echt een plus. Het is alleen als je meerdere speakers aansluit, dat ze dan in fase zijn.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:48

Slapstick

Me, myself or I

offtopic:
Is het niet zo dat als je wel een pcspeaker heb aangesloten maar geen boxen, dat er dan geluid uit je pc komt? Hier heb ik het wel ;)

Als ik Hier kijk dan zie ik van die handige koppelstukken staan. Zijn deze niet met het bord meegekomen? dan heb je nl gelijk de kleur er bijstaan en daar staat normaal gesproken wel +/- op

Edit:
HetWonder schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 16:37:
In de manual die online staat, staat duidelijk aangegeven waar welke aansluiting moet. Voor de duidelijkheid het staat op pagina 16, ik heb het opgezocht omdat ik bijna niet kon geloven dat het er niet instond...

[ Voor 40% gewijzigd door Slapstick op 12-03-2009 23:16 . Reden: stukje toegevoegd ]

:TweakBlog:

Pagina: 1